2026-01-12, 15:33
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Samtidigt som man har gripit, slitit ut amerikanska medborgare ur sina bilar, varit tvärsäkra på sin sak, sen har fått pudla men ger ingen ursäkt för sitt agerande. Såg en av alla dessa ingripande igår, deras bodycams, hur man skrek åt en stackars bilförare att "step out of the car or I'll shoot you in the head!" Sen visar det sig att bilen tillhör en vanlig amerikansk medborgare när man kollar regplåten. Tror du att han fick en ursäkt? Nej.

Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Många som ICE arresterade samma dag i Minneapolis var mördare, våldtäktsmän och knarklangare.

Det är dessa personer som Renee och hennes gelikar försvarar.

Snacka om mycket välförtjänta skott i ansiktet
Citera
2026-01-12, 15:34
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Det är kanske skillnad på "en stressad privatperson" och en "traumatiserad statlig tjänsteman med draget vapen" vad säger du.

Jag kan helt bjuda på analysen av henne. Hon var en glad nöjd något övermodig demonstrant som hatar Trump och ICE, hennes sambo var mer rabiat och hånade en ICE-agent och det är inte rimligt, men sedan blev Good stressad när det kom fram människor med vapen och de bad henne stiga ur bilen och ångrade nog att hon gjort som hon gjorde och tänkte Nu kör jag hem. Inte helt lyckat men inte värt att dö för heller.

Så jag föreslår ett fortsatt fokus på hur ICE-man mådde. Han mående och insaTS är helt avgörande, inte hennes. Hon har rätt att uppträda stressat,. Inte han.

Tänk om svenska poliser var lika stressade som de som de talar med t.ex demonstranter. Det hade inte fungerat.
Bara för att man råka ut för tjänstemän ger inge rätt o hänvisa jag blev stressad, därför bröt jag mot lagen, i princip alla tjänstemän har vapen i Usa, nästan det samma i Sverige, polis, tull inte blir du stressad för dom stoppa dig för körkort eller blås bra för dom har vapen i hölstret o genom det även rätt att använda den. eller tullen vill titta i din bil, du har ingen rätt o köra över en tull tjänsteman bara för dom kommer fram eller står framför dig med vapen i hölstret.

Nej analysen av psykologen är riktad enbart för att smutskasta ICE agenten o inget annat.
Citera
2026-01-12, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Hör flera som säger att hon försöker "smita". Smita från vadå undrar jag.

ICE är inga poliser och de har inte rätt att gripa amerikanska medborgare.

Deras jobb är att leta upp och utvisa illegala immigranter. De har ingen annan uppgift.

Om du försöker hindra eller försvåra deras arbete ( som det var i detta fallet ) så är det
brottsligt och dom kan gripa personen.

Dom ville ha ut henne ur bilen och hon ville inte bli gripen utan försökte sticka.

ICE är inte poliser men dom har polisiära befogenheter. På federal nivå.
Jämför gärna med US Marschall service.
Citera
2026-01-12, 15:35
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agent.Provocateur
Ja, jag kan hålla med om det. Som jag sagt tidigare, många poliser som poddar i USA förstår inte hans agerande med att gå runt och filma med egen mobil istället för att kommunicera direkt med Renee Good som är förare av bilen, samt att han går framför en bil som står med motorn igång.
Detta hade clearat honom direkt: om han sagt något till Good eller den rabiata t.ex "Lämna genast". Hans tystnad är ett del-svar vad som verkligen hände i hans hjärna. Han var inte ICE-man när han gick mobil-rundan runt bilen. Han var MAGA-anhängare och letade sätt att få utlopp för sitt hat mot motståndarna som råkade vara tanter.
Citera
2026-01-12, 15:35
Medlem
Citat:
Samtidigt som man har gripit, slitit ut amerikanska medborgare ur sina bilar, varit tvärsäkra på sin sak, sen har fått pudla men ger ingen ursäkt för sitt agerande. Såg en av alla dessa ingripande igår, deras bodycams, hur man skrek åt en stackars bilförare att "step out of the car or I'll shoot you in the head!" Sen visar det sig att bilen tillhör en vanlig amerikansk medborgare när man kollar regplåten. Tror du att han fick en ursäkt? Nej.

Aktivisterna behöver be ICE om ursäkt, de skapar medvetet en arbetssituation under konstant press, du skulle heller inte klara av det hela tiden.

https://x.com/DHSgov/status/2010367128524730533
Citera
2026-01-12, 15:37
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Jag slutade läsa vid "flatan". Hon var gift med en soldat och fick barn men mannen dog. "Ljuger" var det ja.
Tål du inte att hon var en flata? Ja, du ljuger.

Citat:
Du väljer att ignorera alla intressanta detaljer därför att du bestämt dig för att alla på kvinnans sida ljuger och visst får man vara så ointelligent. Även Trump Vance och Noam är så ointelligenta, men det är värre för de har makt och de gör USA till en bananrepublik.
Nej, jag väljer att inte gå in i några psykoser där jag får för mig att jag kan läsa tankar, eller för den delen att högerhänta skulle sakna funktion i vänsterhanden. Du kommer fortfarande inte ifrån faktumet att han drog vapnet först efter att flatan försökt köra mot honom.
Citera
2026-01-12, 15:37
Medlem
Klemos avatar
Helt sjukt att denna enskilda händelse får så mycket uppmärksamhet, det är 1 av 340 000 000 jävla Amerikaner och detta bullshit ska spilla över 8000mil till Sverige och diskuteras som att det är någon jävla värdsnyhet att någon pajjas har skjutit någon felaktigt.
Folk har fan för lite att bry sig om.
Citera
2026-01-12, 15:38
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjorten16
Bara för att man råka ut för tjänstemän ger inge rätt o hänvisa jag blev stressad, därför bröt jag mot lagen, i princip alla tjänstemän har vapen i Usa, nästan det samma i Sverige, polis, tull inte blir du stressad för dom stoppa dig för körkort eller blås bra för dom har vapen i hölstret o genom det även rätt att använda den. eller tullen vill titta i din bil, du har ingen rätt o köra över en tull tjänsteman bara för dom kommer fram eller står framför dig med vapen i hölstret.

Nej analysen av psykologen är riktad enbart för att smutskasta ICE agenten o inget annat.
Jo, man har rätt att bli stressad utan att bli skjuten. Polisens utbildning går ut på att minska stressen, inte öka den. Allt annat är orimligt.

Psykologen gör en helt vanlig analys av vad som verkar ha pågått hos ICE-mannen, baserad på filmerna och psykologens erfarenheter. De två andra behöver inte analyseras, de är offer. Om hon kört över ICE-man så hade hon varit värd att analysera, men hon svängde vänster-höger precis som vem som helst som bara ville komma ut hade gjort.
Citera
2026-01-12, 15:39
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klemo
Helt sjukt att denna enskilda händelse får så mycket uppmärksamhet, det är 1 av 340 000 000 jävla Amerikaner och detta bullshit ska spilla över 8000mil till Sverige och diskuteras som att det är någon jävla värdsnyhet att någon pajjas har skjutit någon felaktigt.
Folk har fan för lite att bry sig om.
Det kunde varit din mamma.

Bra samhällen bryr sig om människor. Det är skräpsamhällen som inte gör det. Prova att bo i Iran om du vill slippa diskussioner som denna. Eller snart USA om Trump får som han vill. Men det får han inte.
Citera
2026-01-12, 15:42
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
Tål du inte att hon var en flata? Ja, du ljuger.

Nej, jag väljer att inte gå in i några psykoser där jag får för mig att jag kan läsa tankar, eller för den delen att högerhänta skulle sakna funktion i vänsterhanden. Du kommer fortfarande inte ifrån faktumet att han drog vapnet först efter att flatan försökt köra mot honom.
Att kalla någon som varit gift med en man och fått barn "flata" visar på inkompetens eller fördomar.

Att han förberedde för att dra vapnet är extremt viktigt. Hade han inte gjort det hade han inte kunnat dra vapnet och allt hade gått bra. Det visar dessutom att det inte var själva incidenten som gjorde att han drog vapnet, han hade redan tänkt tanken. Exakt när han fick den tanken hånades han av en demonstrant, är det en slump? Utredningen får utvisa.
Senast redigerad av Paris24 2026-01-12 kl. 15:45.
Citera
Avstängd
Jag tror att det bästa sättet framöver, för att förhindra liknande händelser, är att man skapar upp en ny myndighet. Den skall Arbetsdepartementet typ. Den skall kontrollera att alla aktivister har ett riktigt jobb.

Med andra ord, om man stryper tillgången till gratis pengar för vissa människor, och de börjar jobba, så kommer de inte orka bråda så himla mycket med staten.
Citera
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:

Det finns miljontals illegala i USA. Tror du att det är en enkel process att deportera dessa?

Håll käften och lyssna på vad de säger så uppstår det inga problem. Om de vill att du ska kliva ut ur bilen så gör man det också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in