2026-01-12, 06:49
Medlem
Room531s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrafty
För att Grok producerar barnporr alltså. TS glömde nämna det.

Men barnporr är väl yttrandefrihet enligt er.
givetvis inte och används ai till det borde det begränsas i ai:n på något sätt samt enligt mig användare som försöker skapa och sprida sånt stängas av. jag skulle inte sluta där heller om det var min plattform..
Citera
2026-01-12, 06:51
Medlem
Samtidigt så har vi BrandArmy i Usa. Men det säger de inblandade "ledarna" ingenting om..
Citera
2026-01-12, 07:06
Medlem
X håller själv på med censur. TS är antingen mutad agent eller bara naiv/puckad.

Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
När Twitter masscensurerade konservativa åsikter var det inget problem, nu när censuren är borta är det ett jätteproblem.

Vidriga ryggradslösa kräk.
Men ffs, vissa av er högerfolk verkar ju vara puckade. X har (och förmodligen fortsätter) censurera saker som går emot Trump, Musk, högern, konservativa, rasism, o.s.v.

Varför är det okej att censurera progressiva "vänsteråsikter" men inte konservativa? Aha du är ytterligare en grov hycklare. Elon köpte twitter för att använda det till att hjärntvätta folket till att köpa magasektens lögner. Han var öppet valarbetare för fascisterna. Varför litar du blint på en narcissist som inte ens kan uppfostra sina egna barn men vill diktera villkoren för hela USA och internet?
Helst så ska ingen sida censureras (alltså då kan inte någon som Musk styra över X då han är ytterst biased och inte neutral) givetvis, men att ta bort barnporr t.ex. är inte "censur" utan vettigt.

Citat:
Ursprungligen postat av scrafty
För att Grok producerar barnporr alltså. TS glömde nämna det.

Men barnporr är väl yttrandefrihet enligt er.
Pedofili verkar vara en gemensam nämnare bland dessa typer. Annars hade man inte skyddat Epsteins bästis t.ex. och man hade inte projicerat så hårt genom att anklaga transgenders för att vara pedofiler.

Citat:
Ursprungligen postat av Laxrulle
X är ju bedrövligt bara hat och bottar…
Mjo, men folk med iqbadboll trivs bland sådana ekokammare, det är ju inte woke.
Senast redigerad av EpicUsername 2026-01-12 kl. 07:22.
Citera
2026-01-12, 08:56
Medlem
Room531s avatar
jag blev precis rödflaggad på x, jag tror det var för att jag postade den här 2 gånger:
(som jag postat nog 50 ggr förut när folk smutskastar S för detta med öppna gränser och absurda invandringsnivåer trots att M jobbat för precis samma sak i årtionden, genom F.R. och nu U.K. bara en enkel sak att visa på varför dessa behöver inkludera M i detta och sluta göra någon märkbar skillnad på S & M eller majoriteten av 7klövern.)
https://x.com/PlainviewLegacy/status/1978160581686272188?t=rbaBScsI1EIycdaJCyNRhA&s=19
(länk: Ulf Kristersson, ordförande i MUF, jobbar för inga gränser och massinvandring från start)

duktig WEF-planta.

Citat:
Insyn på X är väldigt viktigt. Det är anledningen till att vi berättar för dig att vi har upptäckt att ditt konto kan innehålla spam eller ägnar sig åt andra typer av falska beteenden. Du får inte göra sådant som är ägnat att manipulera X eller påverka hur innehåll upptäcks och förstärks på ett artificiellt vis.
Vad innebär detta för mitt konto?
Ditt kontos räckvidd kan vara begränsat och dess innehåll kan dessutom tillfälligt vara inskränkt. Det kan t.ex. vara undantaget från trender, svar och rekommenderade notiser. Du kan läsa mer om denna tillfälliga effekt på ditt konto här. Våra automatiskt system begår ibland misstag, och vi jobbar med att förbättra dem.

antar det är detta då
får inte påverka hur innehåll upptäcks och förstärks på ett artificiellt vis... jahapp
Senast redigerad av Room531 2026-01-12 kl. 09:06.
Citera
2026-01-12, 09:09
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Room531
jag blev precis rödflaggad på x, jag tror det var för att jag postade den här 2 gånger:
(som jag postat nog 50 ggr förut när folk smutskastar S för detta med öppna gränser och absurda invandringsnivåer trots att M jobbat för precis samma sak i årtionden, genom F.R. och nu U.K. bara en enkel sak att visa på varför dessa behöver inkludera M i detta och sluta göra någon märkbar skillnad på S & M eller majoriteten av 7klövern.)
https://x.com/PlainviewLegacy/status/1978160581686272188?t=rbaBScsI1EIycdaJCyNRhA&s=19

antar det är detta då
får inte påverka hur innehåll upptäcks och förstärks på ett artificiellt vis... jahapp
Man misstänker spam hos dig, förmodligen av en bot. Men det finns inget om själva innehållet, vad du säger. Så jag vet inte om det är någon form av censur av dina åsikter, även om du själv anser det.
Citera
2026-01-12, 09:15
Medlem
Room531s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Man misstänker spam hos dig, förmodligen av en bot. Men det finns inget om själva innehållet, vad du säger. Så jag vet inte om det är någon form av censur av dina åsikter, även om du själv anser det.
nja, jo så är det väl. jag tror det som sagt är för att jag delat en och samma länk som svar i kommentarer istället för att orka skriva ut det själv.

"varför gör du skillnad på S och M när de jobbar för precis samma sak i årtionden?" och så har jag lagt till länken som bevis.... men då vet jag, ingen länk då... istället får man väl be dem söka själva på "Ulf Kristersson MUF" skapar nytt konto om jag inte blir av med flaggan.
Citera
2026-01-12, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Vill du censurera hakkorsflaggor eller är det ok att de flaggas i skolan också?
Det är inte censur att vara emot att politiskt och sexuellt laddade flaggor hängs i skolan.

Det är en rättighet att yttra sina åsikter oavsett om effekten är att det "sprider oro" eller dylikt. Denna rättighet väger tyngre. Hållde du inte med är du emot yttrandefrihet. Flera vaccin drogs tillbaka helt eller delvis. Vad som sades säkert visade sig senare inte så säkert som man trodde i dessa fall.

Nu ser man hakkors lite här och där. Men det är ganska ovanligt.
I skolan har man egna regler. Som att man får inte sprida politiska och religiösa budskap, porrförbud, mobilförbud mm. Skolan ska vara religiöst och politiskt neutral. För att skapa lugn och god arbetsro för alla som finns där.
Men om du tillåter en hatsymbol. Så måste du tillåta alla hatsymboler. Eller religiösa och politiska budskap.
Som också kan vara hatfulla, eller diskriminerande på olika sätt
Då måste man även få flagga med ISIS-flaggor och religiösa symboler, bönemattor och burka
Senast redigerad av Max1494 2026-01-12 kl. 12:06.
Citera
2026-01-12, 13:51
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Ursäkta, men i ett 100-tal inlägg i andra trådar förespråkar du kommunism. Är inte UK exakt det du vill ha eller gör du en Robert De Niro?
https://x.com/i/status/2007183261445796256

Isåfall välkommen tillbaka.
Jag har aldrig förespråkat kommunism utan är liberalkonservativ sedan barnsben. Svara på det jag skriver istället för att tjafsa. Men jag lovar att bjuda dig på en öl för varje inlägg du hittar där jag förespråkar kommunism. Förvänta dig ingen kanonfylla.

Jag är emot ett Twitter/X-förbud, men tycker att det är en stor svaghet att Europa (och USA för den delen) lägger så stor makt hos en enskild person, som dessutom råkar vara tämligen instabil. Finns liknande problem med Facebook, även om de har en lite mer stabil ledning.
Citera
2026-01-12, 13:53
Medlem
Kan man inte förbjuda TikTok istället? Vore en välgärning för folks hjärnor.
Citera
2026-01-12, 14:23
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Max1494
Nu ser man hakkors lite här och där. Men det är ganska ovanligt.
I skolan har man egna regler. Som att man får inte sprida politiska och religiösa budskap, porrförbud, mobilförbud mm. Skolan ska vara religiöst och politiskt neutral. För att skapa lugn och god arbetsro för alla som finns där.
Men om du tillåter en hatsymbol. Så måste du tillåta alla hatsymboler. Eller religiösa och politiska budskap.
Som också kan vara hatfulla, eller diskriminerande på olika sätt
Då måste man även få flagga med ISIS-flaggor och religiösa symboler, bönemattor och burka

Ok så vad diskuterar vi? Jag vill att man inte ska hänga upp prideflaggor i skolan. Eller några andra flaggor, utöver den svenska flaggan, då jag anser att skolan ska vara religiöst och politiskt neutral.
Citera
2026-01-12, 14:41
Medlem
YP4XQs avatar
Sverige: Vi står med folket i Iran, mot hemsk diktatur och förtryck!
EU/Sverige i andra ändan: Banna X, vi ska bestämma, ingen ska få yttra sig mer än vad som tillåts!
Citera
2026-01-12, 14:49
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Men du får rösta på vilket parti du vill, eller hur?
I Sverige, ja, ännu så länge.
I Tyskland, nej, inte nödvändigtvis. Starka krafter försöker förbjuda AfD.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in