Resultat: Hoppas du mullorna störtas?
Ja, allt är bättre än dem.
74,26%
1128 röster
Nja, jag ogillar mullorna men är osäker på vilka som i så fall tar över
13,69%
208 röster
Nej, mullorna är lämpligast att styra landet.
6,58%
100 röster
Vet ej/Annat
5,46%
83 röster
2026-01-12, 13:34
Medlem
USA tjänar mest på ett fritt Iran ekonomiskt och Trump kan göra mycket bättre "deals" med en demokratisk och fri regim.

Jag hoppas att inte Trump säljer ut miljoner människor och kastar dom i Islamskt helvete!
Senast redigerad av Mistyarrow 2026-01-12 kl. 13:38.
Citera
2026-01-12, 13:37
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Ja sånt är ganska vanligt när regimer ska störtas. Problemet med det är förstås att en del av dessa regimanställda är helt vanliga familjeförsörjare som inte förtjänar att slitas ut på gatorna för att bli hängda i lyktstolpar. Men våld föder tyvärr våld.

Absolut. Men det kan göra regimanställda nervösa och hjälpa dem att byta sida.
Citera
2026-01-12, 13:38
Medlem
eldrattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mistyarrow
Anfaller USA så kommer Iran slå tillbaka mot både USA och Israel i regionen med allt dom har gissar jag.

Sååå.. om Trump ska göra nåt måste det vara så enormt kraftigt att det blir regimskifte på en gång och Irans regim antingen utplånas helt eller flyr som råttor!

Ja det är givet att att det kommer pruttas iväg lite fyrverkeri åt väst från iranska grottor uppe i bergen. Det som gör det hela lite risky är att Israel har knappast lyckas bemanna upp sitt luftförsvar och fyllt på lagren sen senast det begav sig. Det tar tid och pengar att producera dessa lite mer avancerade pjäserna jämfört med Irans drönare som byggs kring mopedmotorer. Iran kör ju helt och hållet på kvantitet före kvalitet med strategin att luftförsvar och motmedlen tar slut helt enkelt för Israel.
Citera
2026-01-12, 13:39
Medlem
Det spelar ingen roll om det är 1 000 eller 10 000 personer – jag hoppas att Revolutionsgardet slår ner de våldsamma upploppsmakarna i Iran. Varje land har ett styrelseskick som passar just det landet.

Jag stödjer Irans suveränitet.

Judar och västvärlden bör sluta demonisera ett land för sina egna säkerhetsintressen.

Många västerlänningar hetsar genom att påstå att Iran diskriminerar kvinnor. Men om man ser på Irans födelsetal, cirka 1,6 barn per kvinna, ligger det på en nivå som liknar Sveriges. Det är dessutom lägre än i många omkringliggande islamiska länder, och kvinnors utbildningsnivå i Iran är hög. Hur kan detta då vara ett land som diskriminerar kvinnor?

Med andra ord försöker västerländska politiker, för sina egna intressen, ännu en gång förstöra ett land genom att tro på uttalanden från iranska kvinnor som drivs av narcissism och psykisk instabilitet.

Jag är trött på västvärldens lögner. Det är dags att stoppa detta onda.

Jag hoppas att Khamenei slår ner upploppsmakarna och skyddar Irans suveränitet.
Citera
2026-01-12, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borrow
Det spelar ingen roll om det är 1 000 eller 10 000 personer – jag hoppas att Revolutionsgardet slår ner de våldsamma upploppsmakarna i Iran. Varje land har ett styrelseskick som passar just det landet.

Judar och västvärlden bör sluta demonisera ett land för sina egna säkerhetsintressen.

Många västerlänningar hetsar genom att påstå att Iran diskriminerar kvinnor. Men om man ser på Irans födelsetal, cirka 1,6 barn per kvinna, ligger det på en nivå som liknar Sveriges. Det är dessutom lägre än i många omkringliggande islamiska länder, och kvinnors utbildningsnivå i Iran är hög. Hur kan detta då vara ett land som diskriminerar kvinnor?

Med andra ord försöker västerländska politiker, för sina egna intressen, ännu en gång förstöra ett land genom att tro på uttalanden från iranska kvinnor som drivs av narcissism och psykisk instabilitet.

Så du tycker Teokratisk diktatur är bättre än Demokratisk frihet?
Citera
2026-01-12, 13:47
Medlem
Citat:

Oj, om du är trött på västvärldens lögner skulle du få hjärtattack om du fick reda på vidden av Rysslands, Irans och Kinas lögner.

Självklart är kvinnor diskriminerade i Iran. Prata med en kvinna därifrån så kanske du lär dig vad som händer.
Citera
2026-01-12, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MjShamona
Oj, om du är trött på västvärldens lögner skulle du få hjärtattack om du fick reda på vidden av Rysslands, Irans och Kinas lögner.

Självklart är kvinnor diskriminerade i Iran. Prata med en kvinna därifrån så kanske du lär dig vad som händer.

Ryssland och Kina har inte lagt sig i Iran-frågan. De respekterar landets suveränitet och har därför ingen anledning att ljuga.

Snarare är det så att västerlänningar, till förmån för judiska och västerländska intressen, hetsar upp sig och beter sig irrationellt genom att tro på berättelser som snarare liknar fantasier från psykiskt instabila iranska prostituerade.

Västerlänningar beter sig som barn. Om ett land inte rör sig som de vill, ignorerar de dess suveränitet och är beredda att använda våld för att avsätta regeringen, precis som de försökte göra med Maduro.
Citera
2026-01-12, 14:08
Medlem
Citat:
Ryssland och Kina har inte lagt sig i Iran-frågan. De respekterar landets suveränitet och har därför ingen anledning att ljuga.

Snarare är det så att västerlänningar, till förmån för judiska och västerländska intressen, hetsar upp sig och beter sig irrationellt genom att tro på berättelser som snarare liknar fantasier från psykiskt instabila iranska prostituerade.

Västerlänningar beter sig som barn. Om ett land inte rör sig som de vill, ignorerar de dess suveränitet och är beredda att använda våld för att avsätta regeringen, precis som de försökte göra med Maduro.
Att stödja ett folks frihetskamp är inte detsamma som att kränka ett lands suveränitet. Väst accepterar självklart Irans suveränitet som nation. Det man inte accepterar är en regim som skjuter på sina egna medborgare. Det är för övrigt samma ståndpunkt som miljontals iranier själva har.

Att Ryssland och Kina “inte lagt sig i” beror knappast på principfasthet, de stödjer regimen aktivt med vapen, övervakningsteknik och diplomatiskt skydd i FN. Deras tystnad om övergrepp är ett ställningstagande.

Och att avfärda vittnesmål från iranier som “fantasier från prostituerade” säger mer om din människosyn än om något annat..
Senast redigerad av MjShamona 2026-01-12 kl. 14:12.
Citera
2026-01-12, 14:11
Medlem
proconsuls avatar
Citat:

Jag har träffat en del flyktingar från Iran som vittnar om det ständiga förtrycket. Inga psykiskt instabila prostituerade dock, de finns nog mer i din bekantskapskrets.
Citera
2026-01-12, 14:13
Medlem
HomoDeuss avatar
Det fula islamska hatet mot frihet och demokrati har hittat hit ser jag.

Jag ställer mig iaf på det frihetstörstande och mullaförslavade folkets sida i Iran.
Citera
2026-01-12, 14:38
Medlem
nousernameneededs avatar
Dags att sluta med vackra ord... det hjälper ingen revolution... vapen till folket av Iran så de kan kämpa på lika villkor.
Citera
2026-01-12, 14:38
Medlem
En av många krigare för demokrati som blivit mördad av Iranska satans regimen:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Expyqj/robina-23-dodades-under-protesterna-i-iran

RIP
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in