2026-01-12, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Challe321
Än så länge verkar TV4 i marknätet fungera. Har just tittat på Nyhetsmorgon. Är det i kväll man stänger ner?
Hos mig är det ljud men ingen bild på TV4.
Citera
2026-01-12, 10:32
Medlem
Riksreptilens avatar
En rätt lång text ligger ute på TV4s nyhetssida för de som vill läsa på.
Länk till guide vad att skaffa finns på slutet.

Jag är artig t v och betalar 69 kr/mån till efter OS.

https://www.tv4.se/artikel/5NlOZJV8cnvvkELDNQ9NR9/tv4-laemnar-marknaetet-sa-fortsaetter-du-titta?utm_source=tv4.se&utm_medium=shared_link

" TV4 började sända via marknätet den 2 mars 1992. Vi blev därmed den första kommersiella kanalen att erbjuda ett bredare utbud för tittare över hela landet över marknätet. För det hade vi ett särskilt tillstånd, där vi i gengäld hade ett ansvar att erbjuda innehåll av allmänintresse.

Det finns inga planer på att återvända till marknätet. Beslutet är en del av TV4:s långsiktiga strategi att fokusera på digital distribution via TV4 Play och samarbeten med operatörer. "
Citera
2026-01-12, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psonpson
Hos mig är det ljud men ingen bild på TV4.
Nu är ljudet borta också. Hej då TV4. Dags att börja utforska det tusentalet skräp-tv-kanaler som kommer gratis i min samsung-tv: Masha&TheBear-kanalen, Pingu-kanalen, SvambobFyrkant-kanalen, mfl.
Citera
2026-01-12, 11:02
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psonpson
Nu är ljudet borta också. Hej då TV4. Dags att börja utforska det tusentalet skräp-tv-kanaler som kommer gratis i min samsung-tv: Masha&TheBear-kanalen, Pingu-kanalen, SvambobFyrkant-kanalen, mfl.
Haha, samma här. Samsung tv ej att underskatta samt rakuten med Cops o Jail
Citera
2026-01-12, 11:13
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Dåligt för alla som bor i villa utan fiber och kollar på tv via antenn på taket. Finns många lite äldre som har det så.
Citera
2026-01-12, 11:23
Avslutad
Enligt TV4 berörs endast fyra procent av tittarna.

Enligt Mediemyndigheten, som hänvisar till en kartläggning
av SVT och Teracom från 2023, bor en av tio svenskar i
hushåll som enbart har tillgång till tv via marknätet.

Spännande tid framöver, allt försvinner från marknätet utom SVT som kämpar på.
Citera
2026-01-12, 11:58
Medlem
Skitkanal ändå. Många år sen jag ens tittade på kanalen.
Citera
2026-01-12, 12:00
Medlem
Limma skinkbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Dåligt för alla som bor i villa utan fiber och kollar på tv via antenn på taket. Finns många lite äldre som har det så.

"De äldre på landsbygden". Oavsett vad det handlar om så är det dessa som påstås bli drabbade varje gång något i samhället förändras.
Nä, jag säger inte att du har fel men jag undrar ändå om de är särskilt många. Internet har varit ganska väletablerat i 25 år nu. Morsan närmar sig 90 och har haft internet sedan strax efter millennieskiftet. Först ADSL i villan och sedan fiber i lägenheten.
Citera
2026-01-12, 12:01
Medlem
BlackQuartzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewYear
Enligt TV4 berörs endast fyra procent av tittarna.

Enligt Mediemyndigheten, som hänvisar till en kartläggning
av SVT och Teracom från 2023, bor en av tio svenskar i
hushåll som enbart har tillgång till tv via marknätet.
Undertecknad är en av "fyra procent" men jag tycker det är märkligt att vi inte är fler. Svenskarna måste älska sina dyra och värdelösa TV-abonnemang med tillhörande crapware.
Citera
2026-01-12, 12:03
Medlem
Svartskäggs avatar
Tråkigt. Nu finns bara svt i min TV. Det är som på 70-talet. Utvecklingen går bakåt.
Citera
2026-01-12, 12:15
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Limma skinkbit
"De äldre på landsbygden". Oavsett vad det handlar om så är det dessa som påstås bli drabbade varje gång något i samhället förändras.
Nä, jag säger inte att du har fel men jag undrar ändå om de är särskilt många. Internet har varit ganska väletablerat i 25 år nu. Morsan närmar sig 90 och har haft internet sedan strax efter millennieskiftet. Först ADSL i villan och sedan fiber i lägenheten.
Det är inte bara landsbyggden. Finns många äldre villaområden i många vanliga småstäder där fiber antingen inte finns, eller är dyrt att ansluta till och något som äldre inte gjort då de normalt inte är storkonsumenter av bredband.
Citera
2026-01-12, 12:16
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackQuartz
Undertecknad är en av "fyra procent" men jag tycker det är märkligt att vi inte är fler. Svenskarna måste älska sina dyra och värdelösa TV-abonnemang med tillhörande crapware.
Jag tror det är mer än 4 procent.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in