2026-01-12, 09:42
Avslutad
Sverige Live, kl. 16.00
https://www.svtplay.se/video/e4z3wgk/sverige-live-1/avsnitt-1
Citat:
I premiären av Sverige Live är det Farah Abadi och Jovan Radomir som leder oss genom den tre och en halv timme långa sändningen, som innehåller allt från spännande gäster och aktuella ämnen, till nyhetssändningar,
Fråga doktorn och matlagning från Malmö med
Joakim Bengtsson och Fredrik Eklund.

Ett program att komma hem till.
https://www.svt.se/kontakt/sverige-live

Måndag till fredag: från 16.00 till 19.30.
Med ett nyhetsblock 18.00-18.40
(Rapport, Lokala nyheter, Kulturnyheterna och Sportnytt).
Lördagar: 18.15 till 19.30.

/ Får väl se om det är bättre eller sämre än TV4.
Citera
2026-01-12, 10:39
Medlem
Riksreptilens avatar
Kl 16 låter bra så alla på äldreboenden hunnit få påtår av trekaffet.

Jag är ledig idag så skall testa att stå och hacka lök och andra rotsaker till Farah oklara dialekt (inte min favorit).
Jag tittade inte ofta på Go' kväll men skall även bli intressant om några inslag har fått kvarstå med lite modernisering.
Citera
2026-01-12, 10:47
Medlem
Abelssuns avatar
Kan inte bli mer oseriöst än "Efter fem" i alla fall, med sin inbördes beundran + att man slipper reklam.
Citera
2026-01-12, 13:02
Medlem
Thunderwomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewYear
Sverige Live, kl. 16.00
https://www.svtplay.se/video/e4z3wgk/sverige-live-1/avsnitt-1

Ett program att komma hem till.
https://www.svt.se/kontakt/sverige-live

Måndag till fredag: från 16.00 till 19.30.
Med ett nyhetsblock 18.00-18.40
(Rapport, Lokala nyheter, Kulturnyheterna och Sportnytt).
Lördagar: 18.15 till 19.30.

/ Får väl se om det är bättre eller sämre än TV4.
Det låter som om det blir i min smak något bättre än "Efter fem", eftersom det är reklamfritt och med lokala nyheter. Jag är förstås inte ett superfan av matlagnings-TV, men det är ju ett stående inslag i alla magasinsprogram nuförtiden. Jag ska ge det hela en chans idag!
Citera
2026-01-12, 13:59
Medlem
Riksreptilens avatar
De har lagt upp en liten presentation/trailer.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/premiar-for-sverige-live

" Premiärveckan kommer bland annat bjuda på matlagning, tips om växter, quiz och snack om relationer och technyheter. Det populära inslaget ”gör om mig” där veckans gäst guidas till en ny stil kommer finnas med även i det nya programmet.

Sverige Live direktsänds från studio 5 i Stockholm sex dagar i veckan, men programmet sänder från hela Sverige med nyhetsuppdateringar och välkända profiler från Malmö, Göteborg och Umeå varje vecka. "

Vi får se hur mycket material från de tre övriga orterna det blir.
Jag hoppas Jovan Radomir räcker som motvikt till Farah idag.
Citera
2026-01-12, 16:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Thunderwoman
Det låter som om det blir i min smak något bättre än "Efter fem", eftersom det är reklamfritt och med lokala nyheter. Jag är förstås inte ett superfan av matlagnings-TV, men det är ju ett stående inslag i alla magasinsprogram nuförtiden. Jag ska ge det hela en chans idag!

Reklamfri är bra, och mer lokala nyheter
än TV4 som nästan bara är Stockholm.
Citera
2026-01-12, 17:02
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Detta blev ingen tittarsuccé, efter fem vinner med 10 av10 programledare och studios.
Citera
2026-01-12, 17:54
Medlem
Riksreptilens avatar
En bonuspoäng för att första kocken var skåning och hade nära industriella mängder fläsk att ugnsteka.

Programledarna, verkar skall ha fasta dagar.
De som har Alex Letic som favorit skall sikta på fredag och lördag.
William Brynolfsson är medhjälpare då och skall vara någon sorts fast reporter.

Gör om mig, där lärarinnorna får kortare frisyr och en kappa i klassiskt snitt håller till på torsdagar.
Farah verkar behöva hjälp med alla baskrar hon äger men inte använder.

Bra med nyhetsblocket kl 18 så det inte blir o tjatande var 30 min som på morgonnyheterna.

Sammanfattning av första två timmarna:
Lite allmänt sävligt men lär bli bättre flyt mellan programledare och inlänkade experter eller lokalinslag rätt snart.
Citera
2026-01-12, 18:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JaBaDaBaDoo
Detta blev ingen tittarsuccé, efter fem vinner med 10 av10 programledare och studios.

Det blev verkligen magplask, de hamnade direkt
i SVT kultur helylle anda slash Gokväll variant.

Efter en timme räckte, sen bytte till Efter Fem.
Citera
2026-01-12, 18:09
Medlem
picapicans avatar
10 gånger bättre än Efter fem. Ser fram enot att det kommer läggas ned inom kort.
Citera
2026-01-12, 18:20
Medlem
Glömde att detta skulle börja men såg drygt 20 minuter innan nyheterna nu. Såg att islamisten Farah Abadi var med. Behöver man inte ens vara journalist för att få leda programmet? Farah är naturligtvis utvald för sina politiska uppfattningar och proklamering av islamism. Åter igen bryter SVT mot sitt sändningstillstånd att vara neutral och objektiv. I sak gör ju programmet att man stärker styrningen från Stockholm och minskar produktionen från övriga landet. Detta ökar inte mångfald och variation direkt samt lokala inslag.
Citera
2026-01-12, 18:38
Medlem
Oftast kollar jag rapport - lokala nyheter väst - kulturnyheterna och sportnytt. Det är ungefär som det var tidigare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in