2026-01-12, 19:46
Medlem
outback4s avatar
"Lägligt" av svt att sjösätta detta maraton just idag när tv4 försvunnit för bönnera ute på bygda. Skönt slippa bögkanalen och deras efter fem tänkte jag lite kort, men istället får man "gå ur askan i elden" med ett islamistiskt feminist balkankryddat duo. Suck....
Var det Farah som slängde ut Brandao Jönsson ur radiostation en gång när han ville tipsa om horor i Köpenhamn? Vad är det för fel på det lagliga förslaget vet jag inte, men kanske bättre om han sagt att en man kan skaffa sig flera kvinnor att gifta sig med, det är ju legalt inom islam och då finns det aldrig nån invändning inom public service.
Citera
2026-01-12, 19:53
Avslutad
Mycket brett utbud av nyheter från hela landet. Vacker studio med varma färger som gör sändningen trivsam att titta på.
Senast redigerad av Orotono 2026-01-12 kl. 20:07.
Citera
2026-01-12, 20:51
Medlem
Thunderwomans avatar
Jag tycker det duger att ha som slötittning medan man äter kvällsmat eller vad man nu gör när man är slö efter dagens gärningar. Men det var för mycket matlagning, varför är det så populärt i varenda magasinsprogram i alla kanaler? Ett sånt inslag ibland, en gång i veckan eller så, är väl okej. Så saknade jag väderrapporten för hela landet i slutet av Rapport, utan de hänvisade till vädret i lokalnyheterna.

Men för att vara positiv, så uppskattade jag att lokala nyheter kommer direkt efter Rapportsändningen och inte som förr, efter kulturen och sportnytt. Likaså att en del populära inslag från förr, t ex Fråga Doktorn, blir kvar, om än lite förändrat. Och det var ögonvänliga och varma färger på inredningen, det tyckte jag var fint! Lite "skakigt" och nervöst kanske, men rutinerna lär sätta sig efter ett par dagar när programledarna är varma i kläderna!
Citera
2026-01-12, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abelssun
Kan inte bli mer oseriöst än "Efter fem" i alla fall, med sin inbördes beundran + att man slipper reklam.

Från det lilla jag såg framstod det väldigt mycket som en TV4-kopia. Fast nog ändå lite sämre, när man inte trodde det var möjligt. Det kanske blir lite bättre med tiden eller så vänjer man sig. Det var lite mindre glättigt än fyrans. Plus då som sagt att egentligen var det väl inget nytt? Det var väl ungefär samma program som de hade tidigare fast de hade fått ett nytt namn då med det svengelska "sverige live" namnet ...
Citera
2026-01-12, 22:18
Medlem
Alldeles för snuttifierat!

Undrar vilka tittare de försöker vända sig till?

Tips:
Kanon m surdegsbaket men visa hela "baket" i ett sträck. Vem pallar att kolla när man inte vet när nästa inslag kommer. Tror de att folk sitter där i flera timmar?

Samma m matlagningen.

Filmkritikern fick kämpa om ordet då de andra skulle inflika "klokheter".

För skoj skull satte jag på textningen o den hann inte med allt babblande. Med tanke på de som inte hänger m så bra i tempot typ äldre o de m hörselproblem.

Ingen fan av TV4 men förutom reklamavbrotten avhandlar de ämne för ämne oftast. Ger lugnare tempo.
Citera
2026-01-12, 22:38
Medlem
Moobs avatar
bra att de försöker konkurera med äckliga tilde på fyran. Och när TV4 lämnar marknätet och blir ännu mindra kommer hela den kanalen förpassas till bakgården och bli som tv3 och tv5 - 100%. Kanalen kommer falla i glömska och så småningar bara sända amerikanske skitserier i repris om och om igen...

Sverige Live var väl ingen höjdare, men får väl ge det lite tid. Farah kunde de gett fan i att ta med, men de måste ju ha en blatte, så blev Farah då.
Citera
2026-01-12, 22:44
Medlem
picapicans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moob
bra att de försöker konkurera med äckliga tilde på fyran. Och när TV4 lämnar marknätet och blir ännu mindra kommer hela den kanalen förpassas till bakgården och bli som tv3 och tv5 - 100%. Kanalen kommer falla i glömska och så småningar bara sända amerikanske skitserier i repris om och om igen...

Sverige Live var väl ingen höjdare, men får väl ge det lite tid. Farah kunde de gett fan i att ta med, men de måste ju ha en blatte, så blev Farah då.

De lämnade väl marknätet idag? Hoppas att Nyhetsdagen och Efter fem läggs ned i och med detta. Kan inte tänka mig att både SVT och TV4 kan sända båda programmen parallellt i längden?!?

Ja, Farah kan man klara sig utan. Det var lite mycket pladder och rörigt i premiären. Tror det sätter sig med tiden. Att slippa reklamen och Tilde är i alla fall super. Jag sitter inte bänkad hela tiden, utan har det på i bakgrunden, om jag är hemma.
Citera
2026-01-12, 22:49
Medlem
Moobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
De lämnade väl marknätet idag? Hoppas att Nyhetsdagen och Efter fem läggs ned i och med detta. Kan inte tänka mig att både SVT och TV4 kan sända båda programmen parallellt i längden?!?

Ja, Farah kan man klara sig utan. Det var lite mycket pladder och rörigt i premiären. Tror det sätter sig med tiden. Att slippa reklamen och Tilde är i alla fall super. Jag sitter inte bänkad hela tiden, utan har det på i bakgrunden, om jag är hemma.
jo de lämnade marknätet idag. bra tycker jag då jag hoppas kanalen självdör.
Citera
2026-01-12, 22:57
Medlem
picapicans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moob
jo de lämnade marknätet idag. bra tycker jag då jag hoppas kanalen självdör.

Det är dock bara 4% som drabbas, enligt Rapport ikväll.
Citera
2026-01-13, 10:44
Medlem
Abelssuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 101000111
Från det lilla jag såg framstod det väldigt mycket som en TV4-kopia. Fast nog ändå lite sämre, när man inte trodde det var möjligt. Det kanske blir lite bättre med tiden eller så vänjer man sig. Det var lite mindre glättigt än fyrans. Plus då som sagt att egentligen var det väl inget nytt? Det var väl ungefär samma program som de hade tidigare fast de hade fått ett nytt namn då med det svengelska "sverige live" namnet ...

Jag tror och hoppas att de blir varma i kläderna. Det var lite skakigt i går och som du säger, inte mycket nytt, men förhoppningsvis får Efter fem konkurrens.

Angående Farah så blev jag förvånad att hon hade en kandidatexamen. Trodde inte hon hade utbildning. Kollade upp detta efter att någon skrev att hon inte är journalist.

"Hon har en kandidatexamen i medie- och kommunikationsvetenskap med inriktning på PR- och marknadskommunikation från Högskolan i Jönköping."

Källa: Wikipedia.
Citera
2026-01-13, 15:39
Medlem
Irriterande rörande sverige idag. Bytte kanal till svt1 igår halv sex. Sverige idag startade enligt tidigare tablå. Tyvärr sände de bara tio minuter. Nästa sändning var efter sju. Bara några minuter.
Citera
2026-01-13, 15:52
Avslutad
Får ge Sverige Live några chanser till, en timme
sen zappa över till Efter Fem sen tillbaka, sen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in