2026-01-11, 22:48
Medlem
pyroclasms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
GW sa att polisen gjorde snabbtest som gav utslag på kokain.
Är det såna där provrör som blir blå som GW talar om eller är det urintestet?

"Åklagaren: Snabbtester tyder på att Nyberg var narkotikapåverkad".

https://omni.se/aklagaren-snabbtester-tyder-pa-att-nyberg-var-narkotikapaverkad/a/0pKnlg

Snabbtest kan vara ett sådant där ficklampstest. Men polisen (som är nykter) kan se om du är kolad. Det är inte så svårt för ett tränat öga.
Citera
2026-01-11, 22:56
Medlem
Kungenshoras avatar
Om det var en urinteststicka som gav utslag på kokain är det stor sannolikhet att hon hade tagit kokain.
Det är inte många mediciner som ger utslag för kokain enligt korsreaktionslistorna, kanske ingen alls.
Det brukar annars va mediciner som ger falskt utslag på stickor.
Citera
2026-01-11, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiteDuck
Har du en länk på det sistnämde
För om det stämmer så skulle hon ha suttit inne

https://www.expressen.se/nyheter/riksdagsledamoten-katja-nybergs-privata-detektivbyra/

Katja Nyberg, SD-riksdagsledamot och polis på Noa, lanserade en privat detektivbyrå på nätet.

Parallellt med sitt polisjobb erbjöd hon att använda sina kontakter och göra slagningar i register.

Inte första gången hon är i blåsväder alltså. Inte första gången hon bllir av med lappen heller, två månaders indraget körkort efter att ha kört över 70 på 40-väg 2022.

Tycker det är löjligt att folk försvarar henne, och försöker antyda att poliserna som stoppade henne är korrupta, då hon själv då kört som en biltjuv förut och behandlat sin roll som polis lite komsi komsaa.

Sen nekade hon till att hon var misstänkt för något och hävdade att det inte funnits nån påse med vitt i i bilen, när hon de facto är misstänkt för rattfylla och droginnehav och påsen med det vita pulvret är skickad på analys.

Både hennes utsagor och hennes tidigare beteenden tycker jag således pekar mot att hon är skyldig.
Citera
2026-01-11, 23:01
Medlem
Inkommers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyroclasm
Snabbtest kan vara ett sådant där ficklampstest. Men polisen (som är nykter) kan se om du är kolad. Det är inte så svårt för ett tränat öga.
Poliser har väldigt svårt att avgöra om någon är nykter bara genom att titta på någons ögon eller genom ett sk penntest eller ficklampatest.
Dom går mer på magkänsla och gissningar. Vissa gånger lyckas dom givetvis hitta någon som är påverkad men det är garanterat många fler som inte är påverkade och det visar sig sedan i deras urin och blodprov.
Citera
2026-01-11, 23:07
Medlem
Inkommers avatar
Påsen med pulver är nog bara påhittad eller planterad.
Katja har många politiska ovänner och en del bittra poliser som är avundsjuka hatar henne.
Citera
2026-01-11, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inkommer
Påsen med pulver är nog bara påhittad eller planterad.
Katja har många politiska ovänner och en del bittra poliser som är avundsjuka hatar henne.

Det låter som en konspirartionsteori men vi vet nog inte exakt vad som hänt innan detta är över. Media kan man inte lita på.
Citera
2026-01-11, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsmurf2
Det är en enorm skillnad på att gå med i pridetåget och plantera kokain eller med andra medel försöka olagligen gripa meningsmotståndare.

Jag har inte någonstans påstått att polisen har "planterat något, är det narkotika hon hade på sej så är hon rökt.

Jag tänker snarare på "Karl Hedin-fallet" där aktivister inom rättsväsendet på grund av hans åsikter går all in med sina maktmedel utan att ha något att komma med vilket sedan bekräftas av både tingsrätt och hovrätt.

Det går inte att få någon dömd, vilket inte heller var avsikten. Syftet var att traumatisera och misskreditera en misshaglig person, vilket också lyckades.
Det finns ännu inget som talar för att det är så i det här fallet, förutom hennes nekande, men man bör ha möjligheten i åtanke.
Citera
2026-01-11, 23:26
Medlem
Inkommers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngvarS
Det låter som en konspirartionsteori men vi vet nog inte exakt vad som hänt innan detta är över. Media kan man inte lita på.
Kanske det men det är något lurt. Vad har egentligen Katja att tjäna på att ljuga om det? Polisen kan man nog inte heller riktigt lita på i det här fallet.
Citera
2026-01-11, 23:36
Medlem
Citat:
Kanske det men det är något lurt. Vad har egentligen Katja att tjäna på att ljuga om det? Polisen kan man nog inte heller riktigt lita på i det här fallet.

Va har Katja att tjäna på att ljuga för allmänheten om sitt droginnehav och sin rattfylla? Jadu...

Som sagt, tycker hennes motsägelsefulla utsagor och hennes tidigare fadäser pekar mot att polisens misstankar kommer stämma. Kokset hade hon ju på sig och testet visade positivt.

Det hon vejade för verkar bara funnits i hennes huvud.
Citera
2026-01-11, 23:37
Medlem
Citat:

Katja är körd oavsett även om allt inte stämmer. Jag har blivit anklagad för att försvara henne i denna tråd trots att jag aldrig gjort det. Det är så mina motståndare reagerar. De använder halmdockor konsekvent. Det strider tydligen inte mot reglerna.

Det lilla vi vet om henne med säkerhet räcker för att hon skall petas och sluta vara politiker.
Senast redigerad av IngvarS 2026-01-11 kl. 23:40.
Citera
2026-01-11, 23:48
Medlem
Inkommers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robokopf
Va har Katja att tjäna på att ljuga för allmänheten om sitt droginnehav och sin rattfylla? Jadu...

Som sagt, tycker hennes motsägelsefulla utsagor och hennes tidigare fadäser pekar mot att polisens misstankar kommer stämma. Kokset hade hon ju på sig och testet visade positivt.

Det hon vejade för verkar bara funnits i hennes huvud.
Ja, vad har hon att tjäna på det om det ändå kommer bevisas att hon ljuger?
Undrar vad det är för snabbtest som gjorts? Har det kommit någon info om det? Katja påstår ju att det inte gjorts något snabbtest. Lite konstigt att förneka att man ens kissar i en burk efter vägkanten.
Är det ett penntest som gjorts?
Allt är mycket märkligt.
Citera
2026-01-11, 23:50
Medlem
Inkommers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngvarS
Katja är körd oavsett även om allt inte stämmer. Jag har blivit anklagad för att försvara henne i denna tråd trots att jag aldrig gjort det. Det är så mina motståndare reagerar. De använder halmdockor konsekvent. Det strider tydligen inte mot reglerna.

Det lilla vi vet om henne med säkerhet räcker för att hon skall petas och sluta vara politiker.
Ja, risken finns ju att hon är körd vad som än händer och det är ju bland annat därför man blir extra misstänksam mot hela händelsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in