Citat:
Ursprungligen postat av
Kungenshora
Då är frågan VARFÖR gjorde han det?
Jag har inte sett någon förklaring till det även fast en del försöker med uppenbara lögner som att han ville va framför bilen för att samla bevis med sin mobilkamera eller att han inte medvetet positionerade sig framför bilen.
Han har gått runt bilen 400 grader, så det är andra gången han hamnar framför fronten. Han filmar hennes parkering på snedden och bilens nummerplåtar, både fram och bak.
Han får själv inte bötfälla henne eftersom han inte är polis utan federal agent. Jag gissar att han tänkte kontakta den riktiga polisen och visa det han dokumenterat med mobilen.
Tyvärr dyker de upp två gastande kollegor till skytten. Det är oklart om kvinnan i bilen behöver lyda deras order om att lämna bilen, då de inte har polismans befogenheter. Jag vet inte vad som är rätt här.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kungenshora
Jag menar att det bara finns två trovärdiga förklaringar till VARFÖR han medvetet positionerade sig framför bilen.
Antingen för han är en idiot som agerade irrationellt eller för han sökte sig till positionen vid bilens vänstra framsida för han ville skapa en ursäkt till att skjuta enligt nödvärnsrätten.
Jag menar den andra anledningen är troligare, att han ville skjuta Renee Good.
Det var även därför han flyttade mobilen till vänster hand.
I hans egen mobilfilm kan man se när han byter hand då en del av kameran då täcks av ena handen, då står han INTE i bilens färdriktning men sekunderna efter när han uppfattar att personerna tänker fly (när frugan rycker i bilhandtaget) så beger han sig raskt framåt och positionerar sig framför bilen.
Första skottet kanske kan gå under immunitet och nödvärn. De två andra genom sidorutan uppfattar jag som tveksamma, i och med att faran är över och skytten nu närmast springer med bilen.
Skyttens bästa försvar är nog att hänvisa till en tidigare incident som inträffade för ca 6 månader sedan. Då skadades han, då han fastnade med armarna i en bil som åkte iväg.
Kanske kan han hänvisa till någon form av närmast ofrivillig stress reaktion, utlöst av att kvinnan kör iväg.