2026-01-11, 23:13
Avstängd
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wisconsin-Nights
Ett till avsnitt från samma källa:

2. Except where otherwise required by inspections or other operations, Authorized Officers/Agents should avoid standing directly in front of or behind a subject vehicle. Officers/agents should not place themselves in the path of a moving vehicle or use their body to block a vehicle’s path.
Agenter ska helt enkelt inte ställa sig framför eller bakom fordon.
Då är frågan VARFÖR gjorde han det?

Jag har inte sett någon förklaring till det även fast en del försöker med uppenbara lögner som att han ville va framför bilen för att samla bevis med sin mobilkamera eller att han inte medvetet positionerade sig framför bilen.

Jag menar att det bara finns två trovärdiga förklaringar till VARFÖR han medvetet positionerade sig framför bilen.
Antingen för han är en idiot som agerade irrationellt eller för han sökte sig till positionen vid bilens vänstra framsida för han ville skapa en ursäkt till att skjuta enligt nödvärnsrätten.
Jag menar den andra anledningen är troligare, att han ville skjuta Renee Good.
Det var även därför han flyttade mobilen till vänster hand.
I hans egen mobilfilm kan man se när han byter hand då en del av kameran då täcks av ena handen, då står han INTE i bilens färdriktning men sekunderna efter när han uppfattar att personerna tänker fly (när frugan rycker i bilhandtaget) så beger han sig raskt framåt och positionerar sig framför bilen.
Senast redigerad av Kungenshora 2026-01-11 kl. 23:15.
Citera
2026-01-11, 23:17
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fina Gubben
Fast det gjorde hon inte och han borde flyttat på sig
För det första, bestäm dig.
För det andra, vi kan se på video att hon såg honom, och körde på honom. Vi vet att bilar klassas som dödliga vapen. Alltså är det nödvärn.
Citera
2026-01-11, 23:23
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Omniscientpotent
Jag har inte sagt att det är lätt, jag kommenterar folk som påstår att agenten "gjorde rätt" eller, ännu dummare, "var välutbildad" eller "erfaren" eller liknande, baserat på hans agerande.

Här är en mycket noggrann videoanalys av händelsen:
https://youtu.be/bDda-L_ZOE8?si=gM-opP2DcMagDOJJ&t=394

6:35 Agenten är inte framför bilen.

6:36 Kvinnan har backat i en båge och polismannen är nu framför bilen. Hjulen är tydligt vridna åt vänster.

6:37 Hjulen är riktade något åt vänster, mot agenten. Kvinnan gasar. Hjulen spinner pga. isen på vägen.
Några millisekunder senare ser man att agenten drar upp sitt skjutvapen med högerhanden. Hjulen är fortfarande riktade lite åt vänster, nästan rakt fram. Alltså INTE åt höger.

Efter det skjuter agenten samtidigt som hjulen vrids åt höger och kvinnan kör (på agenten).

Dvs. agenten ställde sig inte medvetet framför bilen. Han hamnade där efter att kvinnan backat i en båge.
Citera
2026-01-11, 23:26
Avstängd
Precis

Vänstern har för mkt känslor

1. "Han borde inte ha stått framför bilen " ...

Svar till vänstern : Lagen handlar inte om "vad han borde " utan vad som har hänt

2. "Ja men en polis fälldes då han sköt en kille försökte fly"

Svar till vänstern: Du får skjuta ngn som flyr om denne gör en fara för samhället som Ted Bundy när han var på rymmen, men inte 18 åriga Nicke som snattade en glass

3. En polis får stå framför en bil, men föraren får inte köra iväg om du ska gripas eller köra på honom bara för han står i vägen

4. När bilen träffar ICE agenten så kan ingen domstol (därav tystnaden från vänstern SPECIELLT Borgmästaren nu när nya videor kom fram) säga att ICE agenten inte var i fara då kraften på bilen kan döda eller skada dig ordentligt även i låg fart

Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Då förstår du inte hur lagen fungerar.

Bilen utgjorde ett allvarligt hot i stunden när han tog upp pistolen. Då har han rätt att skjuta i nödvärn enligt Tennessee v. Garner.

Sannolikheten att han blir fälld är i princip noll.
Citera
2026-01-11, 23:27
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Glasnost1
Kan rekommendera att läsa på om termen ”officer-induced jeopardy”. Från ledande tidskriften för amerikanska poliser:

Källa: https://www.policemag.com/articles/understanding-officer-created-jeopardy

Det är inte tillämpligt i det här fallet. Han ställde sig inte framför bilen. Han hamnade där efter att hon backat i en båge.

Han försökte snarare ta sig därifrån, men hann inte helt.
Citera
2026-01-11, 23:29
Medlem
No-n-sences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omniscientpotent
Är det bara autist-icajerry som tror att du menar vad du skriver?

Inte ens din mamma?

Det är ointressant men blir ändå lite komiskt att du sitter och skriver enkom för autist-icajerry.

Sarkasm, bortkastad på kreti och pleti.

Men som skulle bevisas, det fanns ett annat sätt att se det på. Även om du inte tar till dig det.
Citera
2026-01-11, 23:34
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Knappast om man studerar bildruta för bildruta där han sträcker sig fram och lutar mot bilen.

Men men...

Hur förklar du det andra skottet genom sidorutan då? Eller det tredje skottet som avlossas snett bakifrån samtidigt som han springer efter bilen och ropar "fucking bitch". Är det också nödvärn? Nej, jag skulle nog säga att han sitter med arslet i brödrosten rätt duktigt.

Hon svängde ju höger. Därför tar skott 2 och 3 genom sidorutan.

Skotten är i en mycket snabb serie. Han har blivit tränad i att skjuta flera skott, inte ett skott i taget.

Praxis säger att man inte blir fälld om man skjuter ett eller två skott "extra" (om det sker inom rimlig tid), om det nu skulle vara så.

Dvs. om det var ett allvarligt hot när första skottet avlossades, vilket det var, så blir han frikänd.
Citera
2026-01-11, 23:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JoeDough
Det står inte att det är förbjudet vilket i förlängningen betyder att det är tillåtet.
Det är väldigt viktigt för dig förstår jag då du maniskt ältat den där detaljen hela kvällen
Starta en tråd om detta i jurudikavdelningen vetja och diskutera juridiska ordalydelser.
Din fixering om dödsoffrets sexuella läggning kan du ta i nån tråd som handlar om homosexualitet.

Den här tråden handlar om den Traumatiserade Jonathan Ross skjutning av den 37-åriga Renee Nicole Good
Senast redigerad av jonkebonke 2026-01-11 kl. 23:42.
Citera
2026-01-11, 23:39
Medlem
Gerhardts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Han blev ju påkörd samtidigt och de tre skotten är i en mycket snabb serie.

Något "noggrant siktande" är det inte fråga om.

Han blev "ju" inte alls påkörd. Här finns tydliga vinklar och analys som visar att han är helt ur vägen för bilen redan innan det första skottet. Han skjuter sedan blodtörstigt två till när hon är på väg från honom.

"Minneapolis Shooting - ICE Agents Body Language Analysis"
https://www.youtube.com/watch?v=01upgMXngbQ
Citera
2026-01-11, 23:43
Avstängd
Vilket kapitel i rikets lagar eller USA som säger du får bara skjuta ett skott under ett nödvärn?

Ta fram den så är du snäll .... låt mig hjälpa dig...den finns inte

Du får tömma magasinet om det är det som krävs för avvärja hotet lilla vän

Så att han sköt 1 skott eller 15 har noll betydelse...

Han kände sig hotad för livet och när en stor jävla SUV kör på dig eller du tror ska köra på dig (putativ nödvärn) när hon tänker fly från att bli arresterad så får du peppra tills fordonet inte längre gör ett hot...

Han fortsatte inte skjuta när bilen åkt iväg... utan endast när flatan flydde och utgjorde ett hot

Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Knappast om man studerar bildruta för bildruta där han sträcker sig fram och lutar mot bilen.

Men men...

Hur förklar du det andra skottet genom sidorutan då? Eller det tredje skottet som avlossas snett bakifrån samtidigt som han springer efter bilen och ropar "fucking bitch". Är det också nödvärn? Nej, jag skulle nog säga att han sitter med arslet i brödrosten rätt duktigt.
Citera
2026-01-11, 23:46
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av jonkebonke
Det är väldigt viktigt för dig förstår jag då du maniskt ältat den där detaljen hela kvällen
Starta en tråd om detta i jurudikavdelningen istället vetja och diskutera juridiskordalydelser.
Din fixering om dödsoffrets sexuella läggning kan du ta i nån tråd som handlar om homosexualitet.

Den här tråden handlar om den Traumatiserade Jonathan Ross skjutning av den 37-åriga Renee Nicole Good

Det intressanta är att mainstreammedia använder en gammal bild på Renee, där hon har långt hår, smink och är gravid.

Det var innan hon blev lesbisk, klippte håret kort och gick med i terroristorganisationen ICE Watch.

Hon beskrevs som en oskyldig, kristen trebarnsmamma som lämnat sitt barn på dagis.

I själva verket var hon med i ICE watch och på videon ser man hur hon och hennes "fru" trakasserar ICE-agenten.
Citera
2026-01-11, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Då är frågan VARFÖR gjorde han det?

Jag har inte sett någon förklaring till det även fast en del försöker med uppenbara lögner som att han ville va framför bilen för att samla bevis med sin mobilkamera eller att han inte medvetet positionerade sig framför bilen.
Han har gått runt bilen 400 grader, så det är andra gången han hamnar framför fronten. Han filmar hennes parkering på snedden och bilens nummerplåtar, både fram och bak.

Han får själv inte bötfälla henne eftersom han inte är polis utan federal agent. Jag gissar att han tänkte kontakta den riktiga polisen och visa det han dokumenterat med mobilen.

Tyvärr dyker de upp två gastande kollegor till skytten. Det är oklart om kvinnan i bilen behöver lyda deras order om att lämna bilen, då de inte har polismans befogenheter. Jag vet inte vad som är rätt här.

Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Jag menar att det bara finns två trovärdiga förklaringar till VARFÖR han medvetet positionerade sig framför bilen.
Antingen för han är en idiot som agerade irrationellt eller för han sökte sig till positionen vid bilens vänstra framsida för han ville skapa en ursäkt till att skjuta enligt nödvärnsrätten.
Jag menar den andra anledningen är troligare, att han ville skjuta Renee Good.
Det var även därför han flyttade mobilen till vänster hand.
I hans egen mobilfilm kan man se när han byter hand då en del av kameran då täcks av ena handen, då står han INTE i bilens färdriktning men sekunderna efter när han uppfattar att personerna tänker fly (när frugan rycker i bilhandtaget) så beger han sig raskt framåt och positionerar sig framför bilen.
Första skottet kanske kan gå under immunitet och nödvärn. De två andra genom sidorutan uppfattar jag som tveksamma, i och med att faran är över och skytten nu närmast springer med bilen.

Skyttens bästa försvar är nog att hänvisa till en tidigare incident som inträffade för ca 6 månader sedan. Då skadades han, då han fastnade med armarna i en bil som åkte iväg.
Kanske kan han hänvisa till någon form av närmast ofrivillig stress reaktion, utlöst av att kvinnan kör iväg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in