2026-01-11, 20:56
Medlem
Gerhardts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gerhardt
Det är också uppenbart att han måste ha sett hur hon desperat rattade höger innan hon tryckte på gasen. Han hade benen säkrade utom räckhåll för bilen och såg till att kunna luta sig framåt för att pricka in första skottet.

Citat:
Ursprungligen postat av ZenFinancier
Patetiskt, har du inte ens sett hennes ansiktsuttryck?
Inte den minsta desperation där.

Byt ut desperat mot hastigt eller nå´t annat då om det passar bättre din dumme fan.

Det är uppenbart att han måste ha sett hur hon rappt rattade höger innan hon tryckte på gasen och att han därmed kunde kliva till vänster om bilen för att inte träffas men få läge att kunna skjuta ihjäl henne.
Citera
2026-01-11, 20:58
Medlem
Gerhardts avatar
Citat:
Hon såg rätt glad ut, inte likgiltig och inte desperat.

Nä hon visste ju inte att det var en mördare som skulle skjuta ihjäl henne.
Citera
2026-01-11, 20:59
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glasnost1
Nja, om försvaret yrkar ansvarsfrihet pga att gärningsmannen agerade i nödvärn är det lika mycket upp till dem att bevisa att nödvärn faktiskt förelåg. Går också att argumentera för att han försatte sig själv i den situationen genom att gå framför bilen när det var uppenbart att kvinnorna avsåg att åka därifrån.

Det kan de använda tillgängliga videobevis för.

Samma videos visar för övrigt att han inte alls gick framför bilen, han försökte snarare ta sig därifrån.
Citera
2026-01-11, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David1982
"Går också att argumentera för att han försatte sig själv i den situationen "

stämmer inte

Så om piketen stormar en bank för rädda liv och skadas så kommer inte din "att han försatte sig själv i den situationen " gå hem

En trafikpolis kan stå MITT i vägen i riket och vinka in dig och det är DU som är ansvarig att inte köra på polisen

Du märker det är väldigt tyst bland liberala åklagare eller hur?

Kan rekommendera att läsa på om termen ”officer-induced jeopardy”. Från ledande tidskriften för amerikanska poliser:

Citat:
Examples of officer-created jeopardy include, but are not limited to, removing a suspect from a vehicle when a violator refuses to sign a traffic citation, failure to de-escalate and call a supervisor, escalating a tense situation with a suspect by engaging in verbal bantering with the suspect, standing or moving in front of a suspect’s vehicle while the engine is running or reaching into a vehicle that is attempting to flee in a (last-ditch) attempt to pull the fleeing suspect out of the vehicle.

Källa: https://www.policemag.com/articles/understanding-officer-created-jeopardy
Citera
2026-01-11, 21:00
Medlem
Citat:
Byt ut desperat mot hastigt eller nå´t annat då om det passar bättre din dumme fan.

Det är uppenbart att han måste ha sett hur hon rappt rattade höger innan hon tryckte på gasen och att han därmed kunde kliva till vänster om bilen för att inte träffas men få läge att kunna skjuta ihjäl henne.

Det är uppenbart hur halt det var och det innebär att han inte bara hastigt kunde flytta på sig, då kunde han halkat omkull och blivit överkörd. Försök använda hjärnan lite.

Han gjorde det rätta, lärde henne en läxa så att hon inte bryter mot lagen igen.
Citera
2026-01-11, 21:00
Medlem
Gerhardts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David1982
ja men likgiltig vem som skadas när hon smitter

Fanns det någon som kunde ha skadats när hon körde, eller "smitte"?
Citera
2026-01-11, 21:01
Medlem
Citat:
Du svamlar en massa och anklagar mig att ljuga men du har trots flera försök misslyckats med att citera lögnen.
Jag skrev:
Citat:
Ursprungligen postat av Omniscientpotent
Nej, jag menar att man ljuger om man säger "Hon körde rakt honom, först då drog han pistolen och sköt."
Hjorten16 svamlade en massa irrelevant om att agenten inte såg däcken.

Jag bemötte hans svammel: (FB) Kvinna ihjälskjuten av ICE-agent i Minneapolis (2026-01-07)

Sen kom du in och skrev:
Citat:
Hon kör helt tydligt på honom.
https://youtu.be/bDda-L_ZOE8?si=xeTXE7QGSPbFjybS

Det går bara att tolka på ett sätt: Att du menar att jag har fel i mitt påstående ovan, och att hon alltså tydligt kör på honom innan han drar pistolen och sköt.

Annars finns det ju ingen som helst anledning för dig att skriva att "hon kör helt tydligt på honom".

Såvida du inte är fullständigt efterbliven alltså, i så fall kan du såklart skriva vilket nonsens som helst och man behöver inte fundera på om det finns någon egentlig mening med det du skriver. Som hjorten16, ungefär.
Citera
Medlem
Madagascars avatar
Har någon i ICE eller Trumpregimen kommenterat varför skytten positionerar sig framför hennes bil två gånger?
Citera
Avstängd
Men dåså då är det fri och fröjd
Polisen ska låta henne köra 100 knyck på ett område med barn och hoppas på det bästa

Skulle inte tro det va

Hon ska bekämpas

De små livens hälsa är bra mkt viktigare än våran vän på bårhuset nu

Citat:

Citera
2026-01-11, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shivashambo
Om du kan stoppa "det som sker" varför vänta, när tänker du börja, hehe.

ALLA försöker att styra Livet, hur går det, tycker du splittring och nya hopp att hoppas på efter 5000 år minst? Det går ju inte, kompis.

ALLA följer sin programering varken mer eller mindre. Kvantfysiken börjar att inse det och om 100 år många fler skribenter. "Förr eller senare"vad yrar du om?

Vi lever alltid NU och visst faan kan du köra på andra OCH få din beska räkning eller gömma dej som T och jag menar inte Tomten. T uppfann ICE och har en mycket speciell programering kan, vi väl vara överens om, satans DNA gener.
Gonatt från Asien och var snäll om det går. 3AM här.

Hoppas din "programmering" att skriva här inte återkommer mer.

Tillför inget.
Citera
2026-01-11, 21:02
Medlem
Gerhardts avatar
Citat:
Det är uppenbart hur halt det var och det innebär att han inte bara hastigt kunde flytta på sig, då kunde han halkat omkull och blivit överkörd. Försök använda hjärnan lite.

Han gjorde det rätta, lärde henne en läxa så att hon inte bryter mot lagen igen.

Han ville inte flytta sig utan istället eskalera situationen så han fick läge att mörda.
Citera
2026-01-11, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omniscientpotent
Det går bara att tolka på ett sätt: Att du menar att jag har fel i mitt påstående ovan, och att hon alltså tydligt kör på honom innan han drar pistolen och sköt.

Du har bevisat att din logik är trasig många gånger. När jag skriver "Hon kör helt tydligt på honom." så betyder det exakt det och inget annat oavsett dina fantasier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in