2026-01-11, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omduvaemin
Ja, men vad beror osäkerheten på? Visst kan unga vuxna tex ha göra sexuella saker, men att gå runt att ta folk mellan bena, tyder på att man gör som man gör hemma. Hur någon beter sig beror ofta på miljö:

Om man tittar på pappans insta verkar han också haft två insta som han själv är vän med där är en konstig tecknad bild med ett troll som böjer sig och någon luktar under, typ som att det stinker.

Om han blivit sexuellt utnyttjad kan han hans sexliv blivit förstört och därför har han utvecklat ett annat, sjukt sexliv.

Men gick han verkligen omkring och tog folk mellan benen? Eller hände det en gång? Hur gammal var han då? Ja, frågorna är många.

Tror inte att han lärt sig det hemifrån. Då skulle kanske hans bror ha samma vana?

Trollet på pappans IG har nog inget med sonens udda sexfantasier att göra. Kanske något billigt skämt.
Har en känsla av att GM inte blivit sexuellt utnyttjad av t.ex. sina föräldrar. Då hade han nog påvisat större och mer konsekventa störningar som ung och det hade med all säkerhet visat sig i skolarbetet. Hade han blivit utnyttjad som äldre skulle han ha kunnat identifiera det och slagit ifrån.

Han kanske helt enkelt är född med andra, mer udda mentala och fysiska anlag än andra. Utseendemässigt har han osymmetriska öron, skelande ögon, små outvecklade tänder på sidorna och eftersom han har observerats stå med tårna tätt ihop kan han ha fötts med syndaktyli, dvs ihopväxta tår, vilket tydligen är rätt vanligt och inte ovanligt hos personer med t. ex. Down's syndrom.

Detta är förstås bara spekulationer. Har inga bevis för att allt detta stämmer.
Citera
2026-01-11, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sashata
Detta fascinerade även mig, så efter research har jag landat i att det måste vara en sån här https://imgur.com/a/k77JhcA. Någon slags obskyr juldekoration alltså.

Grymt att du hittade den! Haha den är fruktansvärt ful faktiskt..
Jag har kollat igenom de flesta fb bilderna i detalj och den där var iallafall det jag var mest nyfiken på.. nu slipper jag ligga sömnlös ikväll och fundera på vad det var för något
Citera
2026-01-11, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleavmoe
Jag tänker att han ju hade flera olika morbida dragningar: barn och döda kroppar inklusive vaginor på döda kvinnor. Första brottet går i linje med barn. Andra brottet med död vuxen kropp och döda kvinnors könsorgan.

Drivkraften är densamma, men det har skett en förskjutning mellan första och andra brottet. Det handlar om objektifiering och kontroll över en kropp/kroppsdelar som inte kan göra motstånd.
Citera
2026-01-11, 21:34
Medlem
Diavlos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Eftersom det inte är så många "Robins" därute, kan man förstå att det är många faktorer som spelar in här.

Något som många skriver (både här i tråden och i andra trådar), är att typ; det är många som har haft en svår barndom, men de blir inte mördare för det.

Då bortser man från att alla individer är olika, har olika känslighet, styrkor och olika personlighet mm. Det finns gener som gör att vissa individer är mer känsliga för yttre negativ påverkan såsom våld, psykisk misshandel osv i uppväxten och det finns även gener som kan vara skyddande faktorer för individen i samma situation.

Det kan innebära att i vissa familjer där flera barn växer upp med en traumatisk barndom, blir kanske endast ett barn kriminell, sexualförbrytare, misshandlare, mördare..., medan någon annan kanske blir relativt välfungerande.
Det går ändå att sortera lite till på sista stycket. Barn som har kriminella föräldrar blir ofta själva kriminella. Alkoholmissbruk har inte samma korrelation mot brott som andra missbruk, även fast alkohol ofta förekommer vid våldsbrott.
Senast redigerad av Diavlo 2026-01-11 kl. 21:36.
Citera
2026-01-11, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chomskara
Ofta finns också skador på tungbenet

Ja, och blodutgjutelser i ögonen.
Citera
2026-01-11, 21:40
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onemisstake
En anhörig i artikeln uttryckte väl typ ord som att Robin verkade vara den som var mest normal i familjen och att det verkade gå så bra för honom? Sen Robins egna ord, pappa och jag gjorde allt för att hjälpa mamma..jag vet inte om man ska tänka att Robin blev osynlig för att det fanns så mycket andra synliga problem som fokus lades på, och att Robin förstod sina egna problem men därför kunde dölja dom? Eller om man ska tänka att problemen faktiskt orsakades av en mycket störd förälder och båda sönerna skyddade den föräldern?
Vad jag vet finns det väl inte mycket uppgifter om när i tid som mamman tex blev psykiskt sjuk och/eller alkoholiserad och vad som kom först och varför? Vad hon arbetade med tidigare osv? Hade hon förtidspension eller ingen inkomst alls? Vem skötte ekonomin och betalade familjens räkningar?
Undrar eftersom uppgifter i tråden nånstans, att de blev avhysta i domstol pga en hyresskuld på 300000, det är en rätt hög summa och det är konstigt att det gick så långt, om det nu stämmer? fick de ingen hjälp från socialtjänsten alls, eller är det möjligt att pappan vägrade ta hjälp från dom? Fast då undrar man hur Robin tänkte när han menade att pappa gjorde allt? Och då kommer frågan, hur kunde det i så fall gå så illa för både mamman och båda pojkarna om pappan faktiskt gjorde allt? Eller är det bara ord som Robin fick höra och/eller trodde?
Nånting skaver, frågan är ju vad och vem styrde egentligen denna skuta?

Citat:
Ursprungligen postat av Skogsbadarn
Var det inte pappan som hade en borgensskuld på 300 000? Eller minns jag fel?

Citat:
Ursprungligen postat av Onemisstake
Jaha var det så det var? Då har jag missförstått det för jag verkligen missförstått? Tack så mycket för tillrättavisningen!
Båda stämmer.

Borgensumman var: (grevens sammanfattning)

2013 - Robins far Stefan åläggs att betala 300 000 kr till Danske Bank på grund av borgensåtagande.

Och hyresskulden:

2019 Maj - Familjen förlorar en domstolstvist och vräks efter obetald hyra sedan december 2017.
13 maj - Förlikning nås där familjen ska flytta och betala 307 550 kr.
Citera
2026-01-11, 21:44
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Yes hade precis hittat ditt inlägg och skulle ge dig creden för det

(översta quoten)

Omtänksamt av dig. Tack! 😉 Men credden får gå till forskarna 😃

Här följer ett par citat till från artikeln där män som attraheras av barn och på samma gång går igång sexuellt av att se ut som barn yttrar sig. Intressant tycker jag:

1) "Sometimes I fantasize about being with a child myself, but then I end up thinking about it from the child’s perspective, being sexually active with an adult. Sometimes I fantasize about spanking a child, and then I would think about being the child getting spanked. Other times, I fantasize about being a little girl being sexually active with another little girl.

I am attracted to young boys, so I wished to be younger. I fantasize about being a young boy who befriends another young boy who wears cartoon underwear. Eventually, we fall in love and have sex. I also wear cartoon underwear and superhero clothing every day."

2) "I used to dress in dresses appropriate for young girls and play with dolls while watching Disney cartoons about princesses. I found this extremely sexually arousing. I also visited a woman who I would pay to be my “mother” for the day. I would dress as a little girl, and she would make me dance for her and do chores. At the end of the day, I would masturbate in front of her. She started to invite men, and I would have oral and anal sex with them while dressed as a little girl. I had similar feelings to when I dressed on my own, but with the added sexual excitement of being humiliated."
Citera
2026-01-11, 21:45
Medlem
Citat:
Socialtjänsten borde haft en hel del att invända om hemmiljön och föräldrarnas omsorgsförmåga. Detta delvis för att mamman hade alkoholmissbruk och brodern drogmissbruk.

Det betyder inte att MGM skulle ha blivit omhändertagen av socialtjänsten men de borde ha utrett hur situationen hemma påverkade honom.

Hade de gjort det hade det kanske även på samma gång kunnat uppmärksammats ev andra problemskapande beteenden eller svårigheter hos MGM. Och därmed kanske han hade kunnat få hjälp och vård tidigare.

Vården måste ju även de ha haft kännedom om att brodern var missbrukare och att en lillebror fanns i bilden och de är skyldiga att göra orosanmälan.

Jag fattar inte att eller OM familjen inte haft kontakt med socialtjänsten helt enkelt.

Om någon lärare visste om att MGM hade barnporr med till skolan borde också de ha gjort orosanmälan.

Grannar och släktingar borde också reagerat. De visste ju att mamman drack antar jag?

Många borden.

Nu utgick jag inte från att GM hade barnporr med sig till skolan, det är något nytt för mig.
Citera
2026-01-11, 21:46
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Nu utgick jag inte från att GM hade barnporr med sig till skolan, det är något nytt för mig.

Han visade det för klasskamrater men det är inte säkert lärare eller andra vuxna kände till det dock.
Citera
2026-01-11, 21:52
Medlem
Citat:
Han visade det för klasskamrater men det är inte säkert lärare eller andra vuxna kände till det dock.

Usch, visar att detta förvrängda intresse väckts redan i skolåldern. Undrar vid vilken ålder detta skedde.
Citera
2026-01-11, 21:56
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Usch, visar att detta förvrängda intresse väckts redan i skolåldern. Undrar vid vilken ålder detta skedde.
Även Robin erkände det i förhör att han tidigt började titta på barnporr.
Han försvarade det med att "det var mer normalt då" eftersom han själv var yngre då.
Citera
2026-01-11, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Robin ser inte speciellt glad ut på bilden, några sidor bakåt, där han sitter i båten och håller en fisk i handen.
Inte har han flytväst heller. Vilket är den vuxnes ansvar att se till.

Ja vem vet? Det kanske faktiskt var så illa, kanske inte ens kändes konstigt för Robin på något sätt, om det alltid var precis lika illa? Har inte sett bilden, men bara det säger ju en hel del om pappan förstås? Jag tycker det är så märkligt att familjen inte verkade fått hjälp när problemen med tex mamman var så stora och tydliga, just med tanke på två barn som uppenbart måste mått dåligt och då förmodligen då inte enbart pga mammans alkoholproblem som kanske inte var roten till problemen, utan kanske egentligen var ett tydligt rop på hjälp? Men jag vet inte, de kanske fick all hjälp de kunde få, eller erbjöds hjälp men vägrade ta emot? Robins ord att pappa och jag gjorde allt för att hjälpa mamma känns en aning märkliga, antingen var det pappans ord eller helt hans egen uppfattning, men han var ju myndig även om han fortfarande bodde hemma, och vad jag förstått så hade väl mamman haft problem med alkoholen i många år, det är i alla fall mammans alkoholproblem som nämnts mest eftersom de var så allvarliga, men kanske bara jag som uppfattat det som att det pågått många år? Men om jag uppfattat det korrekt så bör ju problemen varit synliga många år? Kan pappan verkat så stabil att ingen oroade sig ens över barnen, trots att mamman pratade lustigt med barnen i samhället? Det lilla som kommit fram är så lustigt så det är inte konstigt att det skapar frågetecken? Men frågan är om svaren på varför det gick så illa för Robin finns i hela familjen, eller bara Robin, men svar bör väl finnas nånstans?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in