Resultat: Hoppas du mullorna störtas?
Ja, allt är bättre än dem.
74,23%
1129 röster
Nja, jag ogillar mullorna men är osäker på vilka som i så fall tar över
13,74%
209 röster
Nej, mullorna är lämpligast att styra landet.
6,57%
100 röster
Vet ej/Annat
5,46%
83 röster
2026-01-11, 20:21
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallis
Det som händer i Iran just nu – med en valuta som rasar mot dollarn, mycket hög inflation och en stat som inte längre har råd att subventionera baslivsmedel väcker historiska associationer. En naturlig jämförelse är Tyskland efter första världskriget.

Weimar-Tysklands inflation drevs av krigsskadestånd, skulder och massiv sedelpress. Irans kris är resultatet av långvariga sanktioner, strukturella problem, korruption, svag produktivitet, och att mullorna valt leka härskare i Mellanöstern, stödja terrororganisationer som Hamas, Hizbollah och Huthier, istället för att satsa på det Iranska folkets välmående.

Det finns bara en väg nu, det är att iranska folket befriar sig från de korrupta Mullorna makthavarna och deras våldsmonopol "revolutionsgardet"! Man kan hoppas att USA snarast hjälper till med att attackera deras fästen med missiler och bombningar.

Vad jag skall skratta åt Putin när han även tappat Iran.
Tror Putin har börjat svettas på allvar nu.

Du glömde Irans tilltagande vattenbrist i din fina ekvation.
Citera
2026-01-11, 20:22
Medlem
Kalliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
tror inte det, men oddsen för ett anfall har ökat och är över 60%. teheran troligast mål, sedan kärnforskningsplatser
Ja, men det är innan utgången av juni, jag tror att oddsen kommer att stiga till över 60% att det kommer att ske inom närmre tid än så - https://polymarket.com/event/us-strikes-iran-by
Citera
2026-01-11, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Tittade på Rapport 18.00, och där skapades narrativet att USA och Israel är skyldiga till upproret.

Men det var väl Pezeshkian som stod för dom orden antar jag?
Citera
2026-01-11, 20:26
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Men det var väl Pezeshkian som stod för dom orden antar jag?
Ja, man skapade narrativet att Israel och USA är skyldiga till protesterna genom att misstänkliggöra dom via hans ord. Typiskt SVT att agera så. Alla vet att han alltid skyller på Israel och USA för precis allt.
Citera
2026-01-11, 20:27
Medlem
Kalliss avatar
Citat:
Tror Putin har börjat svettas på allvar nu.

Du glömde Irans tilltagande vattenbrist i din fina ekvation.
Ja, vattnet glömnde jag. Sammantaget, vattnet + att iranierna snart som i Weimar-Tyskland måste ha en skottkärra med rial för att köpa en brödbit fått droppen att rinna över nu.

Ukrainarna kommer att bli glada när den iranska regimen faller, slippa fler iransk tillverkade Shahed-drönare som dödar civila i Ukraina.
Citera
2026-01-11, 20:27
Moderator
T-80Us avatar
500 döda hittills i Iran ser jag. Det förefaller vara en aning allvarligare än jag hittills trott, det är ändå en hel bataljon som gått åt.

Dessvärre tror jag att mullorna sitter säkert även denna gång.
Citera
2026-01-11, 20:28
Medlem
remixutoheavens avatar
Vet inte riktigt om denna video har postas här inne, men se nedan för förstå omfattningen av regimens brutala metoder. Helt sjukt att ens land kan massakrera sin egna befolkning för att de vill ha förändring pga rent vanstyre från mullorna.

https://www.youtube.com/watch?v=OCImIDreJzs
Citera
2026-01-11, 20:30
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallis
Ja, vattnet glömnde jag. Sammantaget, vattnet + att iranierna snart som i Weimar-Tyskland måste ha en skottkärra med rial för att köpa en brödbit fått droppen att rinna över nu.

Ukrainarna kommer att bli glada när den iranska regimen faller, slippa fler iransk tillverkade Shahed-drönare som dödar civila i Ukraina.
Skulle vara fint om man slog ut oljan för att strypa tillgången till Kina.

Finns Shaheddrönarfabriker i bla Ryssland. Men Iran kanske tillverkar vissa delar som man inte klarar sig utan?
Citera
2026-01-11, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mary99
Iran bombade en amerikansk militärbas i Qatar förra året.
De bombade Israel tills TelAviv gav upp efter 12 dagar.
USA har hyfsad koll på Iran och de är inte som Kuwait eller ens Syrien.

Vilken verklighet lever du i?
Citera
2026-01-11, 20:32
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mary99
Iran bombade en amerikansk militärbas i Qatar förra året.
De bombade Israel tills TelAviv gav upp efter 12 dagar.
USA har hyfsad koll på Iran och de är inte som Kuwait eller ens Syrien.
Gav Israel upp efter 12 dagar? Källa tack!
Citera
2026-01-11, 20:35
Medlem
Citat:
Skulle vara fint om man slog ut oljan för att strypa tillgången till Kina.

Finns Shaheddrönarfabriker i bla Ryssland. Men Iran kanske tillverkar vissa delar som man inte klarar sig utan?
Iran lär då blockera Hormuzsundet. Kanske under lång tid. Arabstaterna sade förra året att de stödde den åtgärden om Iran blev attackerat.
Ditt bensinpris kommer att dubblas och det blir svårt för industrin att hålla igång.
Citera
2026-01-11, 20:36
Medlem
Citat:
Gav Israel upp efter 12 dagar? Källa tack!

Oops, här får man lära sig minsann!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in