2026-01-11, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZenFinancier
Hon kör helt tydligt på honom.
https://youtu.be/bDda-L_ZOE8?si=xeTXE7QGSPbFjybS

Det som diskuteras är:
Citat:
Ursprungligen postat av Omniscientpotent
Nej, jag menar att man ljuger om man säger "Hon körde rakt honom, först då drog han pistolen och sköt."

Men du tycker väl att ljuga är fint, det är ju en taktik både av ryssen och muslimer. Det är resultatet som räknas?

Om du har problem att begripa så fråga gärna vad orden betyder.
Citera
2026-01-11, 15:22
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Den enda trösten i den här situationen är att han kommer aldrig kunna leva ett normalt liv i USA. Han mördade en vit amerikansk medborgare och en regering som går ut innan en utredning ens har påbörjats, skriker att hon är en domestic terrorist.
Ja jävlar, Trump har mycket att ta hand om framöver. Ett ännu mer delat USA, Venezuela och oljebolag som inte är intresserade av att investera i Venezuelas olja, Grönland, och Iran som han lovat att attackera.

Helvete vad glad jag är att jag inte bor i det där skitlandet.
Citera
2026-01-11, 15:23
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ling.Xiaoyu
Att vi ens sitter och klyver hår om ett förlopp som tar millisekunder tyder väl ändå på att man inte kan förvänta sig att agenten magiskt ska veta att hon inte backar för han ska bli lättare att köra över, eller att han ska uppfatta rattrörelsen åt höger. Det du efterfrågar är verklighetsfrånvänt.

Ska man hänga honom för detta som du vill blir polisyrket helt meningslöst. Att sätta ur tjänst och utreda är en annan sak.
Han har stått framför bilar förut och ska veta att inte stå där. Varför ens dra vapnet? Tror dumfan att en kula stoppar 2.5 ton?

Att han flydde brottsplatsen och staten, att andra maskerade agenter åkte till hans hus och rensade det, gjirde så kallat clean house, säger ju en hel del också.

Klart han ska hängas, hsn mördade en civil människa kallblodigt, han hade ingen anledning till att skjuta, ens om hon hade försökt köra på honom.
Citera
2026-01-11, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ling.Xiaoyu
Att vi ens sitter och klyver hår om ett förlopp som tar millisekunder tyder väl ändå på att man inte kan förvänta sig att agenten magiskt ska veta att hon inte backar för han ska bli lättare att köra över, eller att han ska uppfatta rattrörelsen åt höger. Det du efterfrågar är verklighetsfrånvänt.

Ska man hänga honom för detta som du vill blir polisyrket helt meningslöst. Att sätta ur tjänst och utreda är en annan sak.
När ett fordon rör sig mot en så har man, eller åtminstone så bör man ha, endast en tanke i huvudet: Att flytta sig.

Det säger också ICE egna policys.
Citera
2026-01-11, 15:27
Medlem
Citat:
Det som diskuteras är:

Om du har problem att begripa så fråga gärna vad orden betyder.

Jag bemötte det inlägg jag citerade, inte det andra som du citerade här.
Om du har problem att begripa det får du lära dig att läsa vad som citeras och bemöts.
Citera
2026-01-11, 15:28
Medlem
Citat:
När ett fordon rör sig mot en så har man, eller åtminstone så bör man ha, endast en tanke i huvudet: Att flytta sig.

Det säger också ICE egna policys.

Fatta att han stod där när bilen stod still.
Sedan backar hon och riktar om bilen mot henne
Sedan stampar hon på gasen
Men det var halt så däcken spann
Halkan gjorde också att hans möjligheter att snabbt flytta sig var begränsad
Citera
2026-01-11, 15:29
Medlem
Citat:
Aha!

Jag har kanske missförstått något. Det kanske är jag som är korkad trots allt.

Alla 9000 gånger när ni har skrivit att hon kör honom, så har ni hela tiden bara menat att hon kör mot honom!

Haha, dumma mej. Så det kan gå...
Jag förstår du inte att det räcker o räknas att hon körde mot han när han stod så nära han hade rätt till själv försvar.

Det är vad allt handlar om rätten till självförsvar, sedan att folk inkl mig ibland skriver körde på saknar betydelse, det är även vad Trump o Company hänvisar till självförsvar via en terrorist handling.

Så agenten behöver inte bli påkörd för att försvara sig, skulle han blivit påkörd hade han säkert hamna under eller kastas åt sidan o inte kunna försvara sig.
Citera
2026-01-11, 15:30
Medlem
I det förra fallet med denna ICE agent vägrade bilföraren att öppna bildörren vilket resulterade i att Jonathan Ross slog in bakre sidorutan och sträcker sig in med en taser.

https://imgur.com/a/iYhBgv8

Det är så här ICE arbetar. ICE agenten som struttar fram till Goods bil skriker till henne "open the fucking door!" och sträcker sig in i bilen för att självsvåldigt öppna den. Så arbetar ICE.

Citat:
Ursprungligen postat av Fina Gubben
Han har stått framför bilar förut och ska veta att inte stå där. Varför ens dra vapnet? Tror dumfan att en kula stoppar 2.5 ton?

Att han flydde brottsplatsen och staten, att andra maskerade agenter åkte till hans hus och rensade det, gjirde så kallat clean house, säger ju en hel del också.

Klart han ska hängas, hsn mördade en civil människa kallblodigt, han hade ingen anledning till att skjuta, ens om hon hade försökt köra på honom.
Citera
2026-01-11, 15:30
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agent.Provocateur
Den enda trösten i den här situationen är att han kommer aldrig kunna leva ett normalt liv i USA. Han mördade en vit amerikansk medborgare och en regering som går ut innan en utredning ens har påbörjats, skriker att hon är en domestic terrorist.
Ja jävlar, Trump har mycket att ta hand om framöver. Ett ännu mer delat USA, Venezuela och oljebolag som inte är intresserade av att investera i Venezuelas olja, Grönland, och Iran som han lovat att attackera.

Helvete vad glad jag är att jag inte bor i det där skitlandet.

Ja, det börjar bli lite mycket nu faktiskt.
Citera
2026-01-11, 15:31
Medlem
Trump och Co är ingen domstol.

Citat:
Ursprungligen postat av hjorten16
Jag förstår du inte att det räcker o räknas att hon körde mot han när han stod så nära han hade rätt till själv försvar.

Det är vad allt handlar om rätten till självförsvar, sedan att folk inkl mig ibland skriver körde på saknar betydelse, det är även vad Trump o Company hänvisar till självförsvar via en terrorist handling.

Så agenten behöver inte bli påkörd för att försvara sig, skulle han blivit påkörd hade han säkert hamna under eller kastas åt sidan o inte kunna försvara sig.
Citera
2026-01-11, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZenFinancier
Jag bemötte det inlägg jag citerade, inte det andra som du citerade här.
Om du har problem att begripa det får du lära dig att läsa vad som citeras och bemöts.
Och det inlägg du citerade hade i sin tur ett citat i sig, du kan inte ha missat det. Såvida du inte är efterbliven.
Citera
2026-01-11, 15:32
Medlem
Amsvartners avatar
En gapig vänstermupp med visselpipa (!) för att störa ICE på deras hotell...en vänstermupp som så ofta förr aldrig fått smaka på konsekvenser av ett handlande får nu den ultimata konsekvensen.

Skaffa ett jobb vänstrmupper så händer aldrig detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in