Citat:
Ursprungligen postat av
Mercede
Någonting måste ju ha triggat hans besatthet av "unkna underliv" och sånt.
Han är ju tydligen också besatt av renlighet. (sin egen hygien har jag ingen aning om dock)
I alla fall när det kommer till bilarna han haft.
Pappan och andra (brodern?) vittnade om att han kunde rengöra bilen varje dag.
Dock inte vidare bra i mitt tycke då det hittades både DNA och hårstrån från flickan 2019.
Jag tänker att hans behov av att vara pedant är att det kanske lindrar skammen över att han är så besatt av unket osv.
Precis som folk som växt upp i hoardermiljö blir minimalister typ!
Det är väl typ att man försöker ”gömma” den delen av sig själv genom att göra tvärtom, för att man skäms och försöker hålla det inom kontroll.
OCD är väl ganska typiskt tvångstankar som förstärks ytterligare när man lider av psykisk ohälsa osv.
Lite(men inte helt samma sak iofs men säkert samma del i hjärnan som styr det) som att blir man utsatt för sexuella övergrepp kan man istället för att dra sig undan från sexuella relationer göra tvärtom, bli översexuell. För att försöka få kontrollen tillbaka, att man själv väljer att ha sex än att någon annan ska kunna ha kontrollen att göra övergrepp, så gör man övergrepp på sig själv i princip.
Tänker att det är säkert likadant när det gäller missbruk osv, antingen växer man upp och håller sig långt borta från det resten av livet(som Robin verkar ha gjort gällande alkohol och droger) eller så hamnar man själv i det träsket(som brorsan ev?)
Det där med DNA, jag hade själv inte en aning att dom kunde spåra det så pass bra att dom kunde se fibrer från kläder osv. Även om jag är ganska intresserad av True Crime osv, men Robin var säkert ännu mer insatt och kanske borde haft koll.. Men han hade nog inte räknat med att åka fast eftersom han var maskerad och det ändå tog så pass lång tid innan han greps 2019..?
Men kanske därför han valde en äldre nu också, för att han skulle haft mer tid på sig att röja undan bevisen. Jag tänker att han måste haft hyrbil till och med för att han lärt sig av misstaget förra gången när han fick veta hur noggrant dom kollade bilen, men det är väl inte bevisat än.