2026-01-11, 12:47
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Mercede ledsen att säga det men att titta på födelsemärken känns lite udda..
Samt leta på bc:sidan efter någon som kan vara R men inte bestämt ?

Fisklukter osv den var intressant
Finns ju kvinns som inte luktar så mycket beroendes på hygien.. eller vad vet jag.
Nu var det ju inte jag som letade på BC sidor, utan den bilden finns på Grevens sammanfattning.

Och det har diskuterats flera ggr i tråden om det är han eller inte.

Då kan det ju vara bra att utesluta om det är han eller inte?

Särskilt då inlägget innehöll info om hans sexuella intressen.

Jag är själv kvinna och vad jag vet luktar den inte fisk, ingen aning om andras gör det men det var någon tidigare som var inne på fisklukt vs unkna underliv.

Kanske någon med mer erfarenhet?

Jag spånade bara eventuella samband till hans fixering vid unkna underliv och att det nödvändigtvis inte behöver vara att han blev utnyttjad av sin mamma som liten och hennes eventuellt unkna (fiskluktande?) underliv.
Citera
2026-01-11, 12:54
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Nu var det ju inte jag som letade på BC sidor, utan den bilden finns på Grevens sammanfattning.

Och det har diskuterats flera ggr i tråden om det är han eller inte.

Då kan det ju vara bra att utesluta om det är han eller inte?

Särskilt då inlägget innehöll info om hans sexuella intressen.

Jag är själv kvinna och vad jag vet luktar den inte fisk, ingen aning om andras gör det men det var någon tidigare som var inne på fisklukt vs unkna underliv.

Kanske någon med mer erfarenhet?

Jag spånade bara eventuella samband till hans fixering vid unkna underliv och att det nödvändigtvis inte behöver vara att han blev utnyttjad av sin mamma som liten och hennes eventuellt unkna (fiskluktande?) underliv.
R har ju definitivt en skev verklighetsbild och hygien kan vara en faktor så.. upplevt övergrepp som barn är nog stor.

Finns ju skumma gubbar (läkare, fängelsekund) som tycker om när det luktar lite konstigt.
Citat:
Ursprungligen postat av Lei.Eri*
Det ska lukta lite skit
Missbruk var dennes vardag och tyckte om att påverka människor i olika riktningar
Citera
2026-01-11, 12:56
Medlem
Taggads avatar
På den 4:e bilden där han är stående framträder tårna ihoptryckta som om fötterna trängts in i för små skor och krökts. Iof så vore det väl följdriktigt att den eftersatta omsorgen infattade också fötterna.

Det är ett stort samhälleligt misslyckande att gravt missbrukande föräldrar tillåts behålla sina barn som vore dom deras privata - och inom familjen heliga - ägodelar och göra vad f-n dom vill med.

Grov försummelse, gömda bakom murar av sekretess, och en impotent socialtjänst kommer det skakas på huvuden åt i framtiden - tro mig. Hur kunde dom låta detta fortgå
https://imgur.com/a/vilma-mugshot-KvyEd8h
Senast redigerad av Taggad 2026-01-11 kl. 13:28.
Citera
2026-01-11, 12:57
Medlem
nationalizten88s avatar
Citat:

Jag har satt bilder på tänderna som liten vs stor

https://imgur.com/a/Rm7W3NL

Jämför ögonen, på högra bilden så lyser ju vansinnets låga med full kraft. Får kalla kårar
Citera
2026-01-11, 12:58
Medlem
Min första tanke när man ser den lilla ännu oskyldig pojken är
Va fan har gått fel här???

Hur kunde en till synes helt vanlig liten kille bli så störd och sjuk i huvudet!!!

Vems är felet
Och
Kan vi förhindra liknande utveckling framöver
De borde våra politiker fundera över 🤯

Citat:
På dessa bilder ser man tydligt begynnelsen på hur hans tänder ser ut idag.

Tänderna på var sida är strax bakom, och tänderna efter det är tillbaka "i rad"

Där borde de dragit ut en bakre tand på var sida uppe och nere och gett honom tandställning.

Istället har de bara låtit det vara och de 2 tänder som är lite bakom blir mer bakåt.

Framtänderna från när han var ung var stora även då.
När man får sina riktiga framtänder brukar de vara stora fram tills resten av mjölktänderna ramlat ut och nya kommer. Men här verkar det som att de fortsatt är stora.

Hade han fått tandställning hade det sett bra mycket bättre ut dock.

Men detta visar i alla fall att han inte fått tänderna utslagna som vissa trodde och att han inte hade "förskjutet tandkött" som jag gissade på.

Jag har satt bilder på tänderna som liten vs stor

https://imgur.com/a/Rm7W3NL
Citera
2026-01-11, 13:18
Medlem
Citat:
Jag tänkte på det där jag skrev igår om besattheten av unkna lukter, unkna underliv. Om det kunde vara relaterat till övergrepp från mamman.

Och på vad SthlmHolmes och dieseldoris skrev högst upp här i mina quotes.
Jag quota in "fiskbilderna" i samma veva då de är relaterade.

Det behöver ju inte vara tecken på sexuella övergrepp som jag var inne på igår.

(TEORIER)
Kanske pappan helt enkelt på deras fisketurer, gillat att dra snuskiga skämt (som mamman verkat gilla på facebook)
Och i den vevan pratat om att snippor (säkert grövre ord från pappan) luktar fisk.
Gör han det om och om igen så blir det ju inpräntat i Robins huvud.
Kanske Robin själv tycker fisk luktar unket och börjar associera unkna lukter med flickors underliv.

När han kommer in i puberteten och börjar bli nyfiken på andra könet och söker sig till porr.(skolkamrater och även han har berättat att han kollat porr i skolan, han skyllde även sitt barnporrtittande på att han själv var så ung när han börja kolla så då var det mer "normalt")

Med pappans skämt i minnet så blev förknippningen fisk, unken lukt större och större allt mer porr han kollade.

Kanske de ofta badade i badhus med? Pappan dragit snuskiga skämt i bastun? Pappan pekat på flickor och försökt få Robin intresserad?
Lukten klor sätter sig på minnet. Associerat till badhus och flickor i bikini.

Vid det laget var han så besatt av lukter "kopplade" till flickor så han började bli besatt av att lukta på parfymer med?

Precis. Under fisketurer kanske det var enda gången hans pappa faktiskt var en närvarande och bra förälder(alternativt att han förgrep sig på honom eller inpräntade andra sjuka saker i hans hjärna under fisketurer..).

Så antingen var fisketurer osv det bästa eller det värsta i hans vardag.
Jag tror faktiskt mer på att det ändå var bra stunder då Robin fick umgås med sin far, men att pappan mycket väl kan ha smittat av sig med sjuka historier eller ”killsnack” på ett sjukt sätt som spårat ur i Robins hjärna tillslut. Pappan verkade(i mitt tycke) varit högst speciell och säkert haft en hel del konstiga saker för sig, men det har jag inga bevis för såklart.

Just eftersom Robin själv använt ord som ”snippor” även i vuxen ålder tycker jag talar för att det är någon vuxen som präntat in det i hans huvud redan som barn. Hade det varit t.ex. skolkamrater skulle han nog använt mer ”fittor” eller liknande uttryck?
Citera
2026-01-11, 13:23
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
R har ju definitivt en skev verklighetsbild och hygien kan vara en faktor så.. upplevt övergrepp som barn är nog stor.

Finns ju skumma gubbar (läkare, fängelsekund) som tycker om när det luktar lite konstigt.

Missbruk var dennes vardag och tyckte om att påverka människor i olika riktningar
Någonting måste ju ha triggat hans besatthet av "unkna underliv" och sånt.

Han är ju tydligen också besatt av renlighet. (sin egen hygien har jag ingen aning om dock)
I alla fall när det kommer till bilarna han haft.
Pappan och andra (brodern?) vittnade om att han kunde rengöra bilen varje dag.

Dock inte vidare bra i mitt tycke då det hittades både DNA och hårstrån från flickan 2019.
Citera
2026-01-11, 13:29
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
På den 4:e bilden där han är stående framträder tårna ihoptryckta som om fötterna trängts in i för små skor och krökts. Iof så vore det väl följdriktigt att den eftersatta omsorgen infattade också fötterna.

Det är ett stort samhälleligt misslyckande att gravt missbrukande föräldrar tillåts behålla sina barn som vore dom deras privata - och inom familjen heliga - ägodelar.

Grov försummelse, gömda bakom murar av sekretess, och en impotent socialtjänst kommer det skakas på huvuden åt i framtiden - tro mig. Hur kunde dom låta detta fortgå
https://imgur.com/a/vilma-mugshot-KvyEd8h

Jag tänker att han kniper ihop tårna?

Funderar över pappansi tråden omskrivna missbruk. Är detta ett bekräftat missbruk, dvs att han var alkoholist?
Citera
2026-01-11, 13:33
Medlem
Tänk att vara föräldrar till två döttrar som båda kämpat sig igenom studierna och som nu, i januari, skulle ha tagit examen. All den stolthet, all framtidstro – och så rycks allt bort. Inte av en olycka, utan för att ett rättssystem som kände till gärningsmannen ändå lät honom gå fri.

Det här är inte bara ett personligt haveri, det är ett systemhaveri. När en känd pedofil släpps ut och får möjlighet att förstöra liv på. Föräldrarna kommer aldrig bli desamma igen – och det är ett pris de betalar för rättsstatens misslyckande.
Citera
2026-01-11, 13:38
Medlem
Citat:
Någonting måste ju ha triggat hans besatthet av "unkna underliv" och sånt.

Han är ju tydligen också besatt av renlighet. (sin egen hygien har jag ingen aning om dock)
I alla fall när det kommer till bilarna han haft.
Pappan och andra (brodern?) vittnade om att han kunde rengöra bilen varje dag.

Dock inte vidare bra i mitt tycke då det hittades både DNA och hårstrån från flickan 2019.

Jag tänker att hans behov av att vara pedant är att det kanske lindrar skammen över att han är så besatt av unket osv.
Precis som folk som växt upp i hoardermiljö blir minimalister typ!

Det är väl typ att man försöker ”gömma” den delen av sig själv genom att göra tvärtom, för att man skäms och försöker hålla det inom kontroll.
OCD är väl ganska typiskt tvångstankar som förstärks ytterligare när man lider av psykisk ohälsa osv.

Lite(men inte helt samma sak iofs men säkert samma del i hjärnan som styr det) som att blir man utsatt för sexuella övergrepp kan man istället för att dra sig undan från sexuella relationer göra tvärtom, bli översexuell. För att försöka få kontrollen tillbaka, att man själv väljer att ha sex än att någon annan ska kunna ha kontrollen att göra övergrepp, så gör man övergrepp på sig själv i princip.
Tänker att det är säkert likadant när det gäller missbruk osv, antingen växer man upp och håller sig långt borta från det resten av livet(som Robin verkar ha gjort gällande alkohol och droger) eller så hamnar man själv i det träsket(som brorsan ev?)

Det där med DNA, jag hade själv inte en aning att dom kunde spåra det så pass bra att dom kunde se fibrer från kläder osv. Även om jag är ganska intresserad av True Crime osv, men Robin var säkert ännu mer insatt och kanske borde haft koll.. Men han hade nog inte räknat med att åka fast eftersom han var maskerad och det ändå tog så pass lång tid innan han greps 2019..?
Men kanske därför han valde en äldre nu också, för att han skulle haft mer tid på sig att röja undan bevisen. Jag tänker att han måste haft hyrbil till och med för att han lärt sig av misstaget förra gången när han fick veta hur noggrant dom kollade bilen, men det är väl inte bevisat än.
Citera
2026-01-11, 13:39
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dieseldoris111
Precis. Under fisketurer kanske det var enda gången hans pappa faktiskt var en närvarande och bra förälder(alternativt att han förgrep sig på honom eller inpräntade andra sjuka saker i hans hjärna under fisketurer..).

Så antingen var fisketurer osv det bästa eller det värsta i hans vardag.
Jag tror faktiskt mer på att det ändå var bra stunder då Robin fick umgås med sin far, men att pappan mycket väl kan ha smittat av sig med sjuka historier eller ”killsnack” på ett sjukt sätt som spårat ur i Robins hjärna tillslut. Pappan verkade(i mitt tycke) varit högst speciell och säkert haft en hel del konstiga saker för sig, men det har jag inga bevis för såklart.

Just eftersom Robin själv använt ord som ”snippor” även i vuxen ålder tycker jag talar för att det är någon vuxen som präntat in det i hans huvud redan som barn. Hade det varit t.ex. skolkamrater skulle han nog använt mer ”fittor” eller liknande uttryck?
Ja jag tänker lite på Tim, som mördade Maja.
(FB) Försvunna Maja hittad död i Kinna 2024-03-18 - en person anhållen misstänkt för mord.

Hans pappa drog med honom på porrbio och lät sina kompisar våldta honom som liten medans han pappa filmade, höll i.
(FB) Borås - Mark: Majas mördares pappa samt porrbioägare häktade för våldtäkt (2025-02-19)

Pappan försökte även "peppa" Tim att ha sex med tjejer.
Sen vid 17 års ålder mördade och våldtog han en jämngammal flicka.

I det fallet hade ju Tim diverse diagnoser samt IF.

Vad Robin har kan man ju diskutera men helt klart har han någon störning.
(Min gissning är åtminstone ASPD, Antisocial personlighetsstörning)

Sen om det är sexuella övergrepp eller kanske bara "grova skämt om fisk/snipp lukt" kan man ju bara spekulera i, men någonting måste ju helt klart ha triggat hans besatthet av "unket" ihop med underliv.
Citera
2026-01-11, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag tänker att han kniper ihop tårna?

Funderar över pappansi tråden omskrivna missbruk. Är detta ett bekräftat missbruk, dvs att han var alkoholist?

Facebook kommentarer tyder på det, samt bilder på honom på mammans fb iaf.. tror även det skrivits tidigare och typ varit bekräftat, men vågar inte lova för jag kan inte hitta det just nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in