2026-01-09, 19:08
Medlem
Nationalromantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ickanpickan
Ja, det har jag redan hört honom säja men det är ju hans gissningar. Av det fått veta finns ju inget som styrker antagandet att hon dog på platsen för bortrövandet.

Han vet vad han pratar om
Citera
2026-01-09, 19:10
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Det är tveksamt om hela kroppen fick plats i kylskåpet. Inte ens med frysens hjälp borde det vara problemfritt. Visst, det är alltid lätt att vara efterklok. Men det var inget trevåningshus på 280 kvm dom sökte av, utan ett litet attefallshus.

Men säg nu att polisen enbart sökte efter henne levande. Dom söker av utan att hitta henne, sen låter dom gm löpa fritt i 10 timmar i hopp om att han ska leda dom till henne? Borde inte oron infinna sig att hon kan ligga skadad, utomhus i minusgrader?

En hemska tanke är att hon teoretiskt sett kunnat legat levande i bilen. Har inte hängt med i om det varit hans egen bil eller en hyrbil?

Förmodligen har han redan haft de kroppsdelar han velat begrava i sin bil redan när han åkte till jobbet?

Man har ju lite svårt att se att polisen bara kollar på distans, medan han packar in paket efter paket och sedan följer med på den långa färden.
Citera
2026-01-09, 19:11
Medlem
Jag får en dålig magkänsla att han har filmat vad han nu än gjort med kroppen och delat det vidare med sina likasinnade vänner på darknet. Så fruktansvärt vidrigt. Hoppas innerligen att BO:s anhöriga aldrig behöver se de filmklippen isåfall, kan inte tänka mig att man någonsin får ut det ur sitt huvud. Fyfan för denna vidriga människa
Citera
2026-01-09, 19:12
Medlem
Sopphjonets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ironiq
Jag tycker också att det ser ut som avvärjningsskador, reagerade på det igår när jag såg bilderna första gången. Någon typ av rodnad (små sår med torkat blod?).

Ser 100% ut som klösskador av en kvinna som inte har alltför långa naglar, ansåg jag.
De brukar se ut precis sådär på gärningsmän. Fingrarna sliter förtvivlat efter allt som finns och greppar då kring näsa, ögonbrynskam och kindben. Varpå märkena avsätts mestadels där.
Citera
2026-01-09, 19:15
Medlem
Citat:
OM dom inte var säkra på att hon redan var död hade principen rädda liv först gällt först.

Då hade polisen gripit eller anhåller den misstänkte så fort det finns lagstöd, vilket det fanns.
Man hade använt förhör, konfrontation, lögner och tagit hans dator och telefon i beslag för att finna ledtrådar.

Ja, han var på jobbet till ca 15:00 om jag minns rätt.

Men OM det inte skulle finnas bevis på telefon osv eller komma fram saker under förhör (och hon alltså varit levande under spaningen och gripandet).

Har man inte då snarare tagit livet av kvinnan genom att gripa den enda personen som vet vart hon befinner sig..?? Annars hade hon haft en chans, om dom följt GM under dagen, medan han var på jobbet. Hur kan det vara rädda liv först isåfall annars så som du beskriver det…?

Jag tror att dom agerat helt rätt och att dom agerat efter att just rädda hennes liv in i sista sekund tills dom fick veta att hon var död. Vi vet ju ingenting i princip och poliserna är faktiskt experter, sedan kan såklart misstag hända. Men att hålla span i så många timmar har förmodligen diskuterats med oändligt många poliser under den dagen, för att komma fram till bäst taktik att gripa GM OCH eventuellt kunna rädda hennes liv.
Citera
Medlem
esprit21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av powerpuffprincess
Jag får en dålig magkänsla att han har filmat vad han nu än gjort med kroppen och delat det vidare med sina likasinnade vänner på darknet. Så fruktansvärt vidrigt. Hoppas innerligen att BO:s anhöriga aldrig behöver se de filmklippen isåfall, kan inte tänka mig att man någonsin får ut det ur sitt huvud. Fyfan för denna vidriga människa

Han är uppenbarligen rubbad nog att samla på "souvenirer", och som du säger även filma det han gör för att föreviga upplevelsen. Polisen har nog kunnat säkra en hel del bevis.

Dessutom verkar han lämna digitala spår varje gång han begår brott.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
En hemska tanke är att hon teoretiskt sett kunnat legat levande i bilen. Har inte hängt med i om det varit hans egen bil eller en hyrbil?

Förmodligen har han redan haft de kroppsdelar han velat begrava i sin bil redan när han åkte till jobbet?

Man har ju lite svårt att se att polisen bara kollar på distans, medan han packar in paket efter paket och sedan följer med på den långa färden.

Menar du levande när han körde till jobbet på lördagen, medans polisen gjorde husrannsakan? Då hade han behövt få in kroppen till stugan efter jobbet medans polisen hade span. Så den går bort.

Polisen såg nog inte att det var kroppsdelar han lastade in i bilen när han var på väg till skogen. Men jag har också haft funderingar kring kroppsdelar i bilen som han körde till jobbet. Jag har nämligen problem med att acceptera att en hel kropp (i delar) får plats i ett kylskåp.
Citera
2026-01-09, 19:17
Medlem
Nationalromantiks avatar
Citat:

Så är det säkert, jag har inte darknet/Jsg är inte på darknet men jag tror man kan hitta videon där.

Finns det ingen på Flashback som kan spana lite där? Jsg vågar inte då jag säkert kommer få virus och inte är tillräckligt kunnig på datorer.
Citera
2026-01-09, 19:18
Medlem
Sopphjonets avatar
Citat:

Jag tror som du.
Delning av tillräckligt autentiskt och "exklusivt" material sägs ju öppna oanade dörrar på Darknet.

Varför skulle han inte ta den chansen? Jag ser det som fullt möjligt att han dokumenterade och spred. Tyvärr.
Citera
2026-01-09, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dieseldoris111
Men OM det inte skulle finnas bevis på telefon osv eller komma fram saker under förhör (och hon alltså varit levande under spaningen och gripandet).

Har man inte då snarare tagit livet av kvinnan genom att gripa den enda personen som vet vart hon befinner sig..?? Annars hade hon haft en chans, om dom följt GM under dagen, medan han var på jobbet. Hur kan det vara rädda liv först isåfall annars så som du beskriver det…?

Jag tror att dom agerat helt rätt och att dom agerat efter att just rädda hennes liv in i sista sekund tills dom fick veta att hon var död. Vi vet ju ingenting i princip och poliserna är faktiskt experter, sedan kan såklart misstag hända. Men att hålla span i så många timmar har förmodligen diskuterats med oändligt många poliser under den dagen, för att komma fram till bäst taktik att gripa GM OCH eventuellt kunna rädda hennes liv.

Det är alltid en riskbalans. Att låta någon gå fri för att han ska visa var offret finns är ju extremt riskabelt , offret kan dö innan man får tag på informationen. Nu var det minusgrader och han var flera timmar inne i huset. Jag är tveksam, men FUP kommer iaf besvara en hel del.
Citera
2026-01-09, 19:22
Medlem
Citat:
Troligt att han läst och tagit del av nyheter ang hans egna brott. På fredagen framgick det via media att polisen spärrat av en plats ett stenkast från stationen. Här borde han förstått att polisen fått tag på ledtrådar till brottet. Detta kan ha fått honom att påskynda processen med att göra sig av med kroppsdelar och övrig bevisning. Han valde dock att gå till jobbet på lördagen…

Jag tror att hans avsikter med mordet, förutom lusten att mörda, är att leka med polisen, jag tror att alla de olika brotten handlar om kortsiktiga mål enbart för att att avancera och bli ännu bättre för varje brott han begår, och hans långsiktiga mål blir då att begå brott och komma undan med dom, bli känd och omskriven, och då är det väl mycket troligt att han även skrivit i trådarna på flashb?
Så jag tror att han hade väldigt bråttom att ha både ihjäl Bo och stycka kroppen, han visste att grejerna hittats, som snart skulle leda dom till honom? Det är iskallt planerat på flera sätt i så fall, men jag tror att det är möjligt att det kan vara såhär sjukt illa?

Obs, bara spekulationer och ingen sanning öht!!
Citera
2026-01-09, 19:23
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Han var på jobbet… dom skugga han där vad jag fatta de som. kanske de även visste hon var död i huset då men ville vänta och se vad han skulle göra. https://www.expressen.se/nyheter/sverige/uppgifter-vilma-andersson-slog--till-gick-till-jobbet-nasta-dag/

Polisen kan ha sett bilder på att hon var död, spana i hans teknologi tex.

Borde polisen gått in med spårhund första gången?

Kanske delar av kroppen var placerade någon annan stans?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in