Citat:
Ursprungligen postat av
Hurt-Åke
Ja massor av gånger.
Saker kan hända överallt (även i Skövde) men de där länderna är hur säkra som helst. Det är helt absurt vad ni håller på och larvar er...
Se till att ha med alla papper till bilen och se till att ha en reseförsäkring (ingår i hemförsäkringen), precis som vart man än ska åka.
Sen är det bara att åka.
EDIT: Och om du inte tror mig så är det väl bara att söka på Youtube efter folk som reser där så får ni en inblick hur det är där. Finns tusentals resevloggar från området. Är ni helt jävla handikappade?
Absolut är det så att saker kan hända överallt och jag tänker att man inte behöver utmana ödet heller men var framförallt gällande hur det såg ut generellt vad gäller t.ex. gränsen och tullen där jag hört att det ibland kan bli kontroller och en del har nämnt mutor mm.
Eftersom jag aldrig varit just där så har jag ingen aning men har läst på lite på UDs sida sweden abroad och fick en del bra info.
Det som jag förstått hittills är att trafiken skiljer sig mycket åt och är hetsigare (svårt att förstå mer specifikt på vilket sätt om det handlar om aggressivare körning eller att folk skiter i regler alt. mer folk på vägarna samt typ fotgängare, häst och vagn mm pp vägen).
Vad gäller motorvägen så betalar man vid betalstationer och i Nordmakedonien är det cash som gäller typ hela tiden så det gäller att växla och plocka ut pengar innan resan kanske?