2026-01-10, 17:04
Medlem
SageNButters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Ja, vad tror du överrepresentation betyder? Sunt jävla förstånd skulle ha fått dig att inse att jag omöjligt kan ha jämfört absoluta nummer eftersom det finns flera tusen fler Andersson bara på Lexbase än vad det totalt finns Taikon i landet.
För att kunna tala om överrepresentation måste du veta mer om populationen och hur representativ ditt urval är. Att vara jämföra några efternamn säger ingenting.
Citera
2026-01-10, 17:04
Avstängd
Storanglarens avatar
Romer? Varför skriver du Romer när det handlar om ziggisar? Det vill säga Zigenare?
Citera
2026-01-10, 18:33
Medlem
Sasha08s avatar
Dom är som judar
Citera
2026-01-10, 19:39
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SageNButter
För att kunna tala om överrepresentation måste du veta mer om populationen och hur representativ ditt urval är. Att vara jämföra några efternamn säger ingenting.
Då kanske du kan nämna något som skulle göra urvalet så skevt att överrepresentationen i praktiken skulle elimineras eller iaf kraftigt reduceras?
Citera
2026-01-10, 20:46
Medlem
UniktAnvNamns avatar
Viljan saknas helt och det behövs inte, vår välfärd är till för hela världen och alla som vill kan bara hämta ut pengar från sitt socialkontor!
Citera
2026-01-10, 21:53
Medlem
Afro-Gregers avatar
Romer har inget eget land och det enda som håller ihop dem som grupp är just att själva identifiera sig som zigaaaaano. Det ligger i deras identitet att det alltid finns dom och gajo. Gajo är fienden och den man ska exploatera. Så fort detta upphör, upphör även romer att existera som folk. Det är det sammanbindande kittet.
Citera
2026-01-10, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snobird
Myndigheten och det som det läggs pengar på heter t.o.m. "romsk inkludering". Typ som att det är etniska svenskars fel att romer till stor del inte är integrerade. De missar kanske det stora perspektivet...

Romer har funnits i Europa i hundratals, kanske tusen år och de håller sig ännu för sig själva. Det är också ett mönster som upprepas globalt. Romer/zigenare är till stor del inte integrerade någonstans i Europa och inte i USA heller...

Vad beror det på då? Jo, kanske att romer redan är integrerade? De är integrerade i sina egna klaner, den egna gemenskapen och kulturen. Jag minns från denna artikelserie om romer stt det värsta straffet för en rom är att bli utesluten ur den romska gemenskapen. Det fruktar de betydligt mer än några månader i svenskt fängelse...

Så det är kanske ett problem med klan-kulturer att de har sina egna regler och annat som inte överensstämmer med samhället i övrigt? Och hur detta ska gå att lösa? Vem vet man politikers syn är ofta naiv och frågan är om det är värt att lägga pengar på?

Stämmer det jag skriver och kan man dra slutsatser om romer eller t o m. klan-kulturer i gemen? Det lustiga med romer är att de är väldigt strikta med klanens eller kulturens regler men inte lika strikta när det gäller svenska lagar...

Vad tror och tycker ni om detta?
Troligen vill de inte integreras.
Citera
2026-01-10, 23:57
Medlem
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sasha08
Dom är som judar
Skitsnack! Judar är helt ok. Zigenarjävlar är ohyra.
Citera
2026-01-10, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snobird
Myndigheten och det som det läggs pengar på heter t.o.m. "romsk inkludering". Typ som att det är etniska svenskars fel att romer till stor del inte är integrerade. De missar kanske det stora perspektivet...

Romer har funnits i Europa i hundratals, kanske tusen år och de håller sig ännu för sig själva. Det är också ett mönster som upprepas globalt. Romer/zigenare är till stor del inte integrerade någonstans i Europa och inte i USA heller...

Vad beror det på då? Jo, kanske att romer redan är integrerade? De är integrerade i sina egna klaner, den egna gemenskapen och kulturen. Jag minns från denna artikelserie om romer stt det värsta straffet för en rom är att bli utesluten ur den romska gemenskapen. Det fruktar de betydligt mer än några månader i svenskt fängelse...

Så det är kanske ett problem med klan-kulturer att de har sina egna regler och annat som inte överensstämmer med samhället i övrigt? Och hur detta ska gå att lösa? Vem vet man politikers syn är ofta naiv och frågan är om det är värt att lägga pengar på?

Stämmer det jag skriver och kan man dra slutsatser om romer eller t o m. klan-kulturer i gemen? Det lustiga med romer är att de är väldigt strikta med klanens eller kulturens regler men inte lika strikta när det gäller svenska lagar...

Vad tror och tycker ni om detta?

Alla människor kan integreras men det är svårt om människor lever i en kultur där de inte beblandas med andra. Att hålla på och luras för att få ihop brödfödan är ju en fullständigt idiotisk ide men det är en destruktiv livsstil som går från generation till generation.
Citera
2026-01-11, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BambuBengt
Pga kulturen där släkt är viktigare än vad som är rätt eller fel.
Likadant med MENA och muslimer, kultur och släkt bestämmer.
Ja vi har fått bra människor hit.
De hatar oss, ser ner på oss.

En vad jag tror var en ukrainsk man knackade på toaletten jag var på precis när jag gátt in. En gratistoallet. Efter att jag precis gått in.

Så jag pissade klart men vad jag hört så bajsar romer utanför stolen för att inte dela toa med utomstående eller nåt. Såg en romsk kvinna nágra meter bort sá det var nog hennes skit.

Iaf, han gick ur äcklad och trodde jag gjort det, men jag förklarade med handgester att jag inte kunde hinna lägga den där skiten där innan han knackade på, så dra iväg bara, stick, det fôrstod han.

Underbart när mångkultur möter mångkultur.
Det blir en skitkultur. Och det vet de styrande. 🙈
Citera
2026-01-11, 04:56
Avstängd
Måste vara den grupp som sämst integrerats i Sverige
Citera
2026-01-11, 22:57
Medlem
rex144s avatar
Om zigenare integreras då förlorar de sina zigenska särdrag och är inte längre zigenare.

Zigenare vill jag jämföra med indianer, de vill vara fria, lägga sig sent , festa mitt i veckan, ge sig ut på resa vilket de ofta gör, passar inte ihop med ett inrutat liv med jobb 7-16.

Zigenare ingår i stora släkter och klaner som är utspridda i olika länder. De blir bjudna till bröllop och begravningar, besöka sjuka släktingar på sjukhuset är viktigt.

De ska ställa upp och hjälpa släktingar och gömma stöldgods, gömma en efterlyst, transportera, låna ut passet om man liknar varandra, etc.

En zigenare får inte göra polisanmälan mot annan zigenare, konflikter ska lösas av zigenarkungen eller äldstes råd, som utdömer skadestånd.

Man måste vara lojal som zigenare mot sina egna annars riskerar man det värsta straffet,... uteslutning ur zigenargemenskapen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in