Citat:
Ursprungligen postat av
Room531
om det läggs pengar på det så scammas det antagligen bort av romerna.. det har väl varit några såna fall påkomna med.
i varje land verkar de få samma rykte om sig, tjuvligor, ficktjuvsligor, inbrottsligor, metallstöldligor, scammers/lurendrejeri, faketiggare, osv. eller jag ska inte säga i varje men jag sett flera exempel från andra länder iaf...
Ja, och jag hittade lustigt nog en anekdot från 1400-talet där det stod om zigenska kvinnor som distraherar en man på gatan och sen är hans börs borta. Jag anar att liknande inträffar ibland idag också i vissa europeiska storstäder...
Alla romer är väl inte kriminella men mycket troligt är många romer kraftigt överrepresenterade inom vissa brottskategorier. Jag tror de flesta som har haft erfarenhet av zigenare inom Sverige har åtminstone något negativt att berätta.
Så visst finns det säkert hederliga romer men det innebär inte att det inte inom deras kretsar frodas kriminalitet på en helt annan skala än hos etniska svenskar.
Och detta får man väl inte föra statistik på, brottslighet utefter etnicitet? Det borde man dock verkligen få göra då det hade varit starkt belysande gällande vilka grupper som gör vad i Sverige.
Kan inte någon från SD föreslå att det ändras så det blir tillåtet eller KD, kanske från Moderaterna? Att de flesta politiker är för mesiga, sopar det under mattan är väl uppenbart men finns verkligen inga politiker som vill ha klara svar?