2026-01-10, 20:41
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adaptern
Jag tror det är mynningsflammor från ett automatvapen, vi får enas om att vara oense.
Det är samma ammo och samma fysik som gäller i enskott, halvautomat och helautoma.

Man ser inte mynningsflammor som du tror du ser på filmen. Det är också anledningen till att man inte ser några mynningsflammor från skytten på Mandalay Bay.
Citera
2026-01-10, 21:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
Det är samma ammo och samma fysik som gäller i enskott, halvautomat och helautoma.

Man ser inte mynningsflammor som du tror du ser på filmen. Det är också anledningen till att man inte ser några mynningsflammor från skytten på Mandalay Bay.
Som sagt, vi får enas om att vara oense.
Jag tror det är mynningsflammor vi ser.
Citera
2026-01-10, 22:25
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Som sagt, vi får enas om att vara oense.
Jag tror det är mynningsflammor vi ser.
Du får naturligtvis tro vad du vill men det skulle vara intressant om du kunde ge en förklaring till varför du tror det.

Vet du ens varför man har flamdämpare eller ljuddämpare på vapen som AK-4 eller AR-15?
Citera
2026-01-10, 22:50
Bannlyst
Citat:
Du får naturligtvis tro vad du vill men det skulle vara intressant om du kunde ge en förklaring till varför du tror det.

Vet du ens varför man har flamdämpare eller ljuddämpare på vapen som AK-4 eller AR-15?
Jag tror det eftersom så många vittnade om att dom blev beskjutna från helikoptrar.

Borde jag inte veta varför man har flamdämpare tänker du? Hur tänker du egentligen när du ställer en sån fråga?

Hade gevären som hittades i rummet flamdämpare monterade?
Citera
2026-01-11, 17:00
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Jag tror det eftersom så många vittnade om att dom blev beskjutna från helikoptrar.

Borde jag inte veta varför man har flamdämpare tänker du? Hur tänker du egentligen när du ställer en sån fråga?

Hade gevären som hittades i rummet flamdämpare monterade?
Om du förstod varför man använder flamdämpare, ljuddämpare och muzzle breaks så skulle du förstå varför de blinkande ljusen från helikoptrarna inte är mynningsflammor från vapen.
Citera
2026-01-11, 17:12
Bannlyst
Citat:
Om du förstod varför man använder flamdämpare, ljuddämpare och muzzle breaks så skulle du förstå varför de blinkande ljusen från helikoptrarna inte är mynningsflammor från vapen.
Nej, jag tror inte dom brydde sig.
Hade gevären i rummet flamdämpare?
Citera
2026-01-11, 17:46
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Nej de hade inte flamdämpare - sannolikt eftersom han inte brydde sig eftersom han tänkte ta livet av sig ändå (däremot hade flera av vapnen muzzlebrakers). Om det hade varit en false flag så skulle konspiratörerna förstås gjort allt för att dölja sin medverkan och undvika att visa mynningsladdare från helikoptrar och andra hotellrum…
Citera
2026-01-11, 18:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Nej de hade inte flamdämpare - sannolikt eftersom han inte brydde sig eftersom han tänkte ta livet av sig ändå (däremot hade flera av vapnen muzzlebrakers). Om det hade varit en false flag så skulle konspiratörerna förstås gjort allt för att dölja sin medverkan och undvika att visa mynningsladdare från helikoptrar och andra hotellrum…
Varför syns det inte när han skjuter då?

(jag tror absolut inte att det var en false flag)
Citera
2026-01-11, 18:11
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Varför syns det inte när han skjuter då?

Jag har aldrig sett några filmer överhuvudtaget som visar när han skjuter - så det är väl en bra anledning..

Citat:
(jag tror absolut inte att det var en false flag)
Så vad tror du? Tror du på den officiella teorin?
Senast redigerad av SnakePlisssken 2026-01-11 kl. 18:14.
Citera
2026-01-11, 18:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Jag har aldrig sett några filmer överhuvudtaget som visar när han skjuter - så det är väl en bra anledning..

Så vad tror du? Tror du på den officiella teorin?
Jag har sett en lång sekvens från Mandalay Bay där dom filmar stället han ska ha skjutit ifrån medans skottlossningen pågår, det syns inga mynningsflammor. Ska jag länka den med timestamp?

Jag har redan skrivit vad jag tror.
Senast redigerad av adaptern 2026-01-11 kl. 18:30.
Citera
2026-01-11, 18:39
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Jag har sett en lång sekvens från Mandalay Bay där dom filmar stället han ska ha skjutit ifrån medans skottlossningen pågår, det syns inga mynningsflammor. Ska jag länka den med timestamp?

Jag har redan skrivit vad jag tror.

Ja du får väldigt gärna vara tydlig med dina påståenden. (Typ som de flesta andra är istället för att antyda saker hela tiden).
Citera
2026-01-11, 18:43
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Jag har inte sett någon film på hans rum i det ögonblicket han skjuter, och jag har bara sett dåliga bilder på vapnen så jag kan inte svara vad han hade monterat på vapnen. Har du nån bra länk där man kan se hur vapnen var konfigurerade så ska jag svara på frågan.

Du utgår från att han har pipan stickande ut genom fönstret, men det är inte troligt att han har det, förmodligen står han en bit in i rummet och skjuter och då tror jag inte mynningsflammorna syns utifrån speciellt mycket.

Sen är det så att man har inte bara flamdämpare för att man inte ska synas, man har det även för att man inte ska ska förlora mörkerseendet. Muzzle brake har man för att minska rekylen så att man snabbare kan hitta målet igen.

En ljuddämpare är en kombination av båda, den både minskar rekylen och dämpar mynningsflammorna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in