2026-01-10, 16:45
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Ge det lite tid. Detta hände under jul, många har precis börjat jobba & det har varit jullov.

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/vilma-anderssons-dagar-fore-mordet-i-ronninge-slaktingens-oro/

Ja det är sant. Jul och tidigt i utredning. Säkert träder fler fram efter dom.
Citera
2026-01-10, 16:46
Medlem
Om jag förstår rätt .så är gm nekrofil .han va ute efter att hitta en ung tjej att döda för att sen ha sex med henne...som en skräckfilm
Citera
2026-01-10, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleavmoe
Ja det är sant. Jul och tidigt i utredning. Säkert träder fler fram efter dom.
När han sitter inlåst och de inte behöver vara rädda att han kommer och söker upp dem?
Citera
2026-01-10, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seabeer
Vilket häkte sitter Robin på ?
Södertörn.flemińgsberg
Senast redigerad av Elins92 2026-01-10 kl. 16:50. Anledning: Felstavat
Citera
2026-01-10, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Jo, men att han är vuxen och även ansvarig ,utesluter inte att hans familj haft en stabiliserande funktion. Jag tror nämligen inte han haft någon annan än just dom 3 som nu alla är borta.

Varför tror du att han bara hade de tre, han har ju fler anhöriga än dom, tex morfar och farbror och kusiner om jag inte minns helt fel?
Citera
2026-01-10, 16:53
Medlem
Tureauds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maniac60
Nej det gör man inte...
Jo, belastningsregistret gallras 10 år efter frigivning vid fängelsedom.
DNA gallras samtidigt, med högst tre månaders eftersläpning.
Citera
2026-01-10, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onemisstake
Förr missades det ju, men vanligt när Robin/Vilma gick i skolan, pedagogerna borde verkligen lagt märke till detta, särskilt med tanke på hans bror, om han faktiskt har autism?

Psylopati är närmre till hands enligt min uppfattning. Inga samvetskval, skyller ifrån sig på andra/samhällets fel att han begick brott, hämndgirig, njuter av att skada och ha makt, lättkränkt, upplevdes som charmig och intelligent under skoltiden, hög uppfattning om sig själv och sin förmåga. Sedan alltmer misslyckad och utstött trots arbete.
Citera
2026-01-10, 16:57
Medlem
Citat:
Det är så märkligt att ingen lärare yttrat sig i media?! Det brukar ju krylla med intervjuer med pedagoger när mord begåtts: "X var udda redan i åk 2..." ... "X var alltid själv på rasterna"... "Jag förstod tidigt att något inte stod rätt till."

Men nu?! Helt tyst.

Det har ju påståtts att han inte var snäll när han var yngre och liksom typ retade eller provocerade andra, kanske därför han var ensam då?
För det var väl först senare klasskamrater sagt att han var snäll och trevlig men udda på flera sätt?
Citera
2026-01-10, 16:57
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snokfroeken
Funderar lite på hans bakgrund och uppgifter från FUP 2019, scrollade igenom det tidigare och vill minnas att han hade en fil/mapp som hette laxsjön bland hans sparade material. Ren spekulation, men kan det vara eget material? Åkte han inte till laxsjön och fiskade? Konstigt att lägga en fil/mapp med det namnet bland de andra filerna. Bör ju dock polisen kollat upp tidigare tänker jag.

Citat:
Bra iakttagelse och iakttaget! Antingen är det kanske helt enkelt fiskebilder...Eller något värre. Polisen har gått igenom allt.

Hittade mappen och den ser ut så här: ( Försökte skriva bakvänt / då det inte kopierades in utan blev bokstäver, men då råka jag crasha datorn så skriver med / istället )

laxsjö/F004 (2009)/
laxsjö/F004 (2009) /Pics/
Leia, Skype girl (2015)/
Leia, Skype girl (2015) /pics/
laxsjö/ Leia, Skype girl (2015)/

Undra vem Leia är, om det är någon han skypat med eller om det bara är ett namn på ett av alla offer bland barnporren.

Lite lustigt att han dagen innan, den 17 Maj 2019, i ca 50 min hållit på med barnporrfiler, in eller ut ur papperskorgen (han sa i förhör att han brukade kasta filerna för att sen ta tillbaka dom.)
Från 17:09 - 18:03.

Sen 6 min senare använda två mappar:

Polis intyg/
SimintygCV/

Fick han för sig där att han skulle bli en "bättre kille" o kastade porrfiler?
Var det däromkring han hade tänkt söka till polisutbildning?

Dagen efter var han igång med barnporr igen.
Citera
2026-01-10, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onemisstake
Varför tror du att han bara hade de tre, han har ju fler anhöriga än dom, tex morfar och farbror och kusiner om jag inte minns helt fel?

Han har en bror också. Men jag tror han har problem med att skapa vänskapsband och intima relationer. I FUP från 2019 var det t.ex inte en enda vän som förhördes om hans förehavanden och intressen, vilket annars är vanligt.

Kusiner och släkt på lite längre håll verkar tagit avstånd. Klasskompisar och arbetskompisar har ju inte själva valt att vara nära honom, och även dom har troligen hållit honom på distans. Jag vill gärna veta mer om den avlidne pappan.
Citera
2026-01-10, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elins92
Om jag förstår rätt .så är gm nekrofil .han va ute efter att hitta en ung tjej att döda för att sen ha sex med henne...som en skräckfilm
Troligen även för att få material att dela på darkweb. Därför tror jag också att BO dog ganska omgående efter attacken, eftersom han inte var ute efter en levande person, som kunde göra motstånd. Sen gjorde gm det han planerat med kroppen och därefter styckning. Sen åkte han till jobbet med större delarna i bilen eller om de låg kvar under huset.
Citera
2026-01-10, 17:04
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SthlmHolmes
När han sitter inlåst och de inte behöver vara rädda att han kommer och söker upp dem?

Ja så kan det vara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in