Ursprungligen postat av Bobbyboi
Ja, hon borde som tidigare sagt inte varit där, men nu var hon det. Jag tror dock inte att hon "med berått mod" försökte "köra en stor djävla bil mot sina medmänniskor", ty om så vore fallet så borde hon väl kört rakt fram, inte svänga höger, eller hur?
Jag tror nog inte att "agenten" hade "planerat att döda den här personen eller någon annan och sköt därför och inte för att han var rädd" men jag skulle inte bli förvånad om han hyste stor motvilja mot henne, kanske lika stor som "proffs demonstranterna" känner gentemot "ICE-agenterna". Jag tycker det hade varit utmärkt om hon kunde lagförts för de överträdelser hon eventuellt gjort sig skyldig till, men tycker likförbannat inte att de bör rendera summarisk avrättning medelst skott i huvudet.
Citat:
Ursprungligen postat av
1ulvius9
Vad du eller jag sitter och tror att vi ser på en film i efterhand spelar egentligen inte någon roll. Eller vad kvinnan inte tänkte med.
Vi har en människa som har fått alla chanser i världen att agera så som man ska göra och inte vara oberäknelig eller farlig. Man vet säkert eller misstänker att hon tillhör en våldsbejakande organisation. Hon körde då helt plötsligt ändå sitt vapen på ett oberäkneligt sätt mot poliser och sköts.
Finns det någon anledning att tro att det inte var ett agerande i nödvärn ? Givetvis inte.
Men hon körde ju likförbannat inte "sitt vapen" mot poliser då hon försökte svänga höger.
Då "spelar det egentligen ingen roll" alls vad som faktiskt händer/har hänt. "ICE-agenter" kan, får och bör, skjuta folk i huvudet om de "misstänker att de tillhör en våldsbejakande organisation", är det rätt uppfattat?
OM man antar att "agenten" "agerade i nödvärn" så är det likförbannat nödvärnsexcess att skjuta henne i huvudet. Faktum är att HANS summariska avrättning utsatte andra för fara då bilen mycket väl skulle ha kunnat träffa någon annan när den avrättade förarens fot trampade gasen i botten, men nu stoppade ju en annan bil och en stolpe framfarten vad jag minns.