2026-01-10, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hjorten16
När jag tänker på det, nej en vuxen man ger inte ifrån sig ljud, det visa även ICE polisen, fick en fraktur nu i mitten av nov, en tung maskin ramla över foten, jag fortsatte jobba med få upp den o ställa den på plats, jobba sedan två dagar till, åkte till akuten, jag har ont i foten? visa sig vara en fraktur o sjuk skriven 14 veckor hitintills, dvs det är ännu inte klart. Så ljud nej en riktig man gnäller inte i onödan.
Du är en riktig man, du!

På min arbetsplats får man inte bara ställa tillbaka utrustning som har vält, samt man blir skickad för undersökning direkt om man skulle fått en misstänkt skada.

Men på din arbetsplats verkar det vara annorlunda.

Å andra sidan är det ingen som går omkring och filmar med sina telefoner, ställer sig ivägen, och kallar andra för fucking bitch på min arbetsplats. Då skulle de få gå ganska omgående.
Citera
2026-01-10, 12:24
Medlem
Cremefraicheds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
Ja, där har vi det. Du är störd.

ICE går efter de som minst förtjänar det och skjuter mammor i ansiktet för de är ynkryggar.

Kvinnan gjorde inget fel och ICE agenterna gjorde alla fel som finn i boken, bortsett från att avrätta henne så bumrushar man inte bilar och ställer sig framför dem.

Idiot.

Mina käre vän, du har inte gett mig ett enda argument om varför kvinnan inte gjorde fel och varför ICE agenterna inte gjorde rätt. Du har bara vart en trasig vinyl-spelare inte gett något utan bara kastar glåpord runt dig som att du är tokrasande bakom skärmen, det kanske ska vara ett wake-up call för dig att ändra strategi.

Så, vad menade du nu med "Illegal" invandrare. Menar du här att du inte tycker ICE tar illegala invandrare - eller tar ICE inte de som förtjänar det utan enbart "low hanging fruit", men tar ICE någon gång gängkriminella och bra folket någon gång eller gör dom enbart en massa fel?

För jag tycker jag ser massa artiklar på att ICE har tagit gängmedlemmar, våldtäktsmän och pedofiler - är dom alla falska säger du?

Eller vad är nu sant enligt dig? Nu har du ett tillfälle att skriva ihop ett bra inlägg med vettiga argument där du lägger upp ditt perspektiv och världsbild. Är det jag har sett bara falskt? Varför är det du säger rätt och korrket?

Utveckla.
Citera
2026-01-10, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhimpyMalt
Har sett videon flertalet gånger senaste dagarna.
Är ganska tydligt att hon träffar honom med bilen. Hans kropp förflyttar sig 20-30 cm åt vänster när bilen träffar honom. Vet inte vad som är så svårt att se för vissa människor.
20-30 cm? Och det kan inte vara att han själv flyttat sig för att inte bli träffad?

Han skjuter jäkligt bra samtidigt som han träffas av en bil.
Citera
2026-01-10, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omniscientpotent
Myndighetspersoner går inte omkring och filmar sina ingripande med sina mobiltelefoner

Herrejävlar vad efterblivna ni är!

Haha gör dom inte?
Varför kan ni i skrikvänstern bara inte acceptera att en psykiskt sjuk lesbian fick betala det ultima priset för att försöka köra över en federal agent.
Hade hellre varit helt retarderad än att tillhöra skrikvänstern.
Citera
2026-01-10, 12:26
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cremefraiched
Mina käre vän, du har inte gett mig ett enda argument om varför kvinnan inte gjorde fel och varför ICE agenterna inte gjorde rätt. Du har bara vart en trasig vinyl-spelare inte gett något utan bara kastar glåpord om dig som att du är tokrasande bakom skärmen, det kanske ska vara ett wake-up call för dig att ändra strategi.

Så, vad menade du nu med "Illegal" invandrare. Menar du här att du inte tycker ICE tar illegala invandrare - eller tar ICE inte de som förtjänar det utan enbart "low hanging fruit", men tar ICE någon gång gängkriminella och bra folket någon gång eller gör dom enbart en massa fel?

För jag tycker jag ser massa artiklar på att ICE har tagit gängmedlemmar, våldtäktsmän och pedofiler - är dom alla falska säger du?

Eller vad är nu sant enligt dig? Nu har du ett tillfälle att skriva ihop ett bra inlägg med vettiga argument där du lägger upp ditt perspektiv och världsbild. Är det jag har sett bara falskt? Varför är det du säger rätt och korrket?

Utveckla.
Det enda du har skrönat om till mig i tråden är någon febersmörja om illegala invandrare.

Du kan kolla mina inlägg i ämnet för vad jag sagt om avrättningen.
Citera
2026-01-10, 12:27
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Helt omöjligt att se om bilen träffar honom eller ej. Finns andra vinklar där en träff känns närmast omöjlig. De första filmerna som kom visar ju bilen bakifrån och på vänster sida. När bilen börjar köra framåt döljs skytten av agenten vid dörren. En träff på ett ben är möjlig men inte trolig.

Agenten skjuter på kort tid 3 skott. Det första bör vara antingen precis innan eller exakt samtidigt som han ev träffas av bilen. De 2 därefter är ju efter en ev träff. Att tro att någon som precis blivit träffad av en bil kan skjuta 2 så bra skott är inte direkt troligt.
Två minuter in här syns det tydligt att han blir påkörd. Spelas i olika hastigheter.
https://www.youtube.com/watch?v=WW7C0KfxFm0

Vänsternazisterna i tråden framhärdar med att endast posta filmer filmade bakifrån eller otydliga filmer framifrån från sidan.
Citera
2026-01-10, 12:27
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
20-30 cm? Och det kan inte vara att han själv flyttat sig för att inte bli träffad?

Bara om hans avsikt var att döda. Annars sköt han jävligt dåligt.
Citera
2026-01-10, 12:28
Medlem
löls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbyboi
Nej, han blev fortfarande inte påkörd, hans telefon fladdrar till, förmodligen när han började skjuta. VARFÖR förnekar du fortfarande verkligheten, din dumme fan...

Man hör faktiskt hur han stonkar, typ wohoho till i rösten plus att kameran slår till något när bilen träffar honom.

Och 0:30 in står han framför förarens vänster Lykta. Det ser du om du pausar.
https://edition.cnn.com/2026/01/09/us/ice-agent-cellphone-video-minneapolis
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1ulvius9
Det ser vi ju med våra egna ögon.

Det finns ju på film.

Vi ser alla hur snöflinge-agenten likt en försäkringsbedragare försöker framställa sig som ett offer.

Citat:
Hon satt inte i bilen och gick inte ut efter flera tillsägelser för att hon inte ville köra på någon.

Vem som helst försvarar sig om man blir påkörd.

Det räcker med att man gör en drastisk rörelse där man kan ha en skälig misstanke att någon går efter en pistol.
Vem som helst flyttar sig för att inte bli påkörd. Vilket också deras utbildning säger att de skall göra.

Skjutningen orsakade också att bilen tappade kontrollen, med en död förare är det ju självklart, med skador på andra bilar och infrastruktur som följd.
Citera
Medlem
Citat:

Men snälla. Han står planterad med både fötterna i "shooting stance" när han blir träffad på vänster sida och hans kropp förflyttas och vrids 20-30 cm. Det är omöjligt att röra bara ena sidan av kroppen 20-30 cm på 0,1 sek naturligt utan yttre påverkan.
Citera
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raktinyllet
Kan lova dig att även svensk polis kommer skjuta om du försöker köra över dom.
Ja, men det var ju inte riktigt det som inlägget jag svarade på handlade om

Jag tycker det är svårbedömt. Som någon skrev tidigare så får man ju försöka bedöma hur ICE-agenten upplevde situationen som gick väldigt snabbt. Låt mig först slå fast att Renee Good var en riktig idiot. Hon skulle inte gasat på sådär. Av filmer framgår att hon styr till höger, dvs. från ICE-agenten. Men allt gick snabbt och jag uppfattar som att han håller fingret på avtryckaren. Hur uppfattade han det hela? Hann han ens tänka? Var första skottet motiverat? Om så var fallet, var då övriga skott motiverade?

Det viktiga är att det blir en opartisk utredning som tittar på det här. Tyvärr är det i polariserade USA och det är direkt fel av Trumpadministrationen att gå ut i försvar för agenten och ge Renee Good hela skulden? De bör invänta en utredning först.
Citera
2026-01-10, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PunkRockLooser
Du är så jävla dum och efterbliven. Tror du ens på vad du själv skriver?

ICE är en samling Proud boys-apor, och har naturligtvis ingen som helst legitimitet. Kalla dom för helvete inte federala agenter. Smuts är vad dom är och dom ska plockas en efter en.

Du försvårar inte kvinnan så bra i alla fall.

Att människor som rekommenderar mord av statsanställda försvarar henne säger väl allt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in