Citat:
Ursprungligen postat av
DICK.NIGGER
Man ser dem aldrig längre. Enda Saabarna man ser nuförtin är dom där äckliga amerikanska 9-5

rna.
Dom hamnar i ett ingenmansland där 9000 aero är för bra men samtidigt för ointressanta. Det är en var en bra familjebil. Exakt samma med 9-5 Aero, det är en mycket bra vardagsbil, en familjebil men någon vidare kultbil det är det inte. Det gör för få varit intresserade av 9000 oavsett om det stått Aero på bakluckan. Som en notis har jag märkt att 0-5 Aero skrotas ut så det står härliga till, det gäller även vanliga9-5, för vem är intresserad av en sådan utöver dom som ville ha en bra familjebil?
Min 9-5 Aero den står i dvala på bakgården och den ska fan inte skrotas ut. Den sparar jag på, för skulle 9-5 ökat till 30 000 kr eller 50 000 kr så vill åtminstone inte jag lägga den summan på en 9-5 oavsett om det står Aero på bakluckan. Men denna har jag gett 3500 kr för och det var lagom. Den ska jag använda som en vardagsbil längre fram. Det är samma med 240 vem vill köpa en sådan för 30 000 kr till 50 000 kr? Det är för dyrt i förhållande till vad det är för bil, men tyvärr sparade jag inte på en sådan, då jag hade diverse sådana tidigare. Nu är dom för dyra enligt mitt sätt att se på saken.
En 9-5 är förresten en väldigt bra vardagsbil, annat går ju säga om 900 och 240, vilka bullerhinkar. Väghållningen på den senare är ju som en sjösjuk ko.
Här har vi en 9-5 CS Aero 1997 som jag såg på vägarna i fjor. Just CS tycker jag är extra elegant på 9000:
https://postimg.cc/ZByV81nS