2026-01-10, 15:52
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Det stämmer inte, man ser i filmen att hon rattar max höger det snabbaste hon kan så fort hon lagt i Drive för att komma runt till höger om ICE.

Det är dessutom en fysisk omöjlighet att svänga mot någon som står mitt framför.
Citera
2026-01-10, 15:53
Medlem
Ling.Xiaoyus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZenFinancier
Kärringen är en våldsam aktivist som förlorat vårdnaden om sina barn pga child abuse. Cigaretter som fimpats på barnens hud.

Vad baserar du detta på?
Citera
2026-01-10, 15:53
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doncroce
Vaddå fakta?
Länka din fakta du då, eftersom du så säkert vet vem som säger exakt vad på filmen.

Jag har bara lösa påståenden, men det är mer än vad du har:

Sources with direct knowledge of the case tell that it was another officer, and not the officer who shot Renee Good, who says “f**king bitch” at the end of this video.
https://x.com/lizcollin/status/2009749219293163681

Läser jag MSM står det överallt:

Så var kommer din fakta ifrån egentligen?
Så du vet inte om han sa det eller inte men vet ändå att jag har fel.

Det är i hans egen film man hör rösten, den är väldigt tydlig, och jag har förutsatt att bara hans röst hörs på filmen. Det är inte något konstigt påstående men om någon länkar fakta så ändrar jag mig.

Det vore förvånande om ytterligare en ICE-man uppträdde oprofessionellt och skrek "Fucking bitch". Alltså två dårar på samma plats.

Om det är ICE-mannen som säger det så är det försvårande uppgifter som styrker att han inte var i skick att ta beslut om att använda vapen eller inte.
Citera
2026-01-10, 15:55
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ling.Xiaoyu
Vad baserar du detta på?

Låter som ett typiskt Fox News-rykte i tredje led.
Citera
2026-01-10, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ling.Xiaoyu
Vad baserar du detta på?

Domstolsbeslutet där hon fråntogs vårdnaden pga child abuse med cigaretter mot hennes barns hud.
Citera
2026-01-10, 15:56
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KrabKore
ICE-kramare? Dumheter.

Förklara gärna varför ICE stod framför bilen? Vad orsakade denna situation överhuvudtaget?

Personligen har jag aldrig skapat ett läge där myndigheterna känner att de behöver skjuta mig för att få stopp på mig. Om detta (mot förmodan) ändå skulle ske vore ”gasa och köra framåt” ett beslut som ligger allra längst ner på listan av kloka beslut. Ett solklart fall av FAFO.

Moderna människor har blivit efterblivna mobiltorskar som tror att de är lika bulletproof på gatan som på nätet.
Det har beskrivits massor av gånger i tråden, han går runt och filmar med sin mobil och tänker alltså ta 360gradersvarv runt bilen. ICE-personal har inte i uppgift att filma med mobil, de ska ha båda händer fria.

Tydligen ska inte personal gå framför en bil med tanke på risken så där bröt han ytterligare en regel. Ingen annan personal är framför bilen.
Citera
2026-01-10, 15:56
Medlem
Afro-Gregers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Nej. Han siktade på henne så han såg såklart att hon svängde.

Det kan du omöjligt veta och i rätten kommer det framstå som rimligt att han inte vet vart hon skall åka. Höger, vänster, rakt fram? Stor risk att han blir överkörd i vilket fall som helst.

Att du tycker att det är tydligt att hon skulle svänga höger är irrelevant.
Citera
2026-01-10, 15:57
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Nej. Han siktade på henne så han såg såklart att hon svängde.
Agent stod nära o rakt framför, vi vet han kunde följde hennes blick och kunde se på Renee, vi alla förstår hon titta på honom medans hon la in drive och tryckte på gasen. Precis som det var ämnat o köra på han.
Citera
2026-01-10, 15:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Ren lögn som dessutom är hur lätt som helst att debunka.

Det är styrkt från första början att hon bodde ett par kvarter bort och hade lämnat sitt barn på ett närliggande dagis innan händelsen. Faktaresistenta, känslostormande Trumprunkare som du är de som är "avskum" här. Pajas.

Hur är det styrkt?
Det var nån intervju jag hörde samma men mycket av det som sa visade sig inte stämma.
Citera
Medlem
Fundera på den här då:

Hon kör en Honda Pilot som normalt sett är fyrhjulsdriven

Bakhjulen greppar, framhjulen slirar gör att bilen trycks framåt mot polisen, som videon visar.

Ett inte ovanligt fel på Honda Pilot är att det är glapp mellan rattutslag och vridning på hjulen, dvs du vrider på ratten så finns en viss eftersläpning innan hjulen reagerar och vrids.

"Yes, a noticeable delay or "loose" feeling between turning the steering wheel and the wheels reacting on a Honda Pilot usually indicates a problem, often from worn steering/suspension parts (like tie rods, ball joints, or the steering rack), low power steering fluid, or alignment issues, making it feel wobbly or unresponsive, and requires immediate inspection for safety.

Common Causes of Steering Delay:

Worn Steering Components: Loose tie rods, bad ball joints, or a worn steering rack/gearbox allow for play before the wheels move.

Low Power Steering Fluid: Insufficient hydraulic pressure leads to slow or heavy steering response.

Wheel Alignment Issues: Incorrect alignment can create a sensation of looseness or drifting.

Suspension Problems: Worn control arms or other suspension parts can affect steering stability.
Tire Issues: Uneven tire wear or improper inflation can also contribute to a poor steering feel."

Skillnaden mellan att hon vrider på ratten "direkt hon kör iväg" och att bilen faktiskt rör sig rakt mot polisen i ca en meter efter att hon börjat rulla kan alltså bero på trasig styrning.
Citera
Medlem
Afro-Gregers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Tydligen ska inte personal gå framför en bil med tanke på risken så där bröt han ytterligare en regel.

Den regeln berör den egna säkerheten. Att han bryter den regeln ger inte henne rätt att trycka på gaspedalen när han befinner sig framför bilen.
Citera
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1ulvius9
Kvinnan valde att kör på och mot en annan människa som var i tjänst.

Finns det någon anledning att tro att mannen inte kände någon rädsla för sitt eget eller andras liv ?

Givetvis inte.

Case closed.
Han var framför en bil och ICE ska inte vara framför en bil. Han var oprofessionell och utsatte sig för risk och därför gick det illa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in