2026-01-10, 15:38
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Agent.Provocateur
Den reguljära polisen i USA har lärt sig att INTE gå framför en bil, men ICE är dåligt utbildade uppenbarligen.
Helt annan situation, bilen stod tvärsöver vägen i ett villa område, en kvinna som sitter o berätta jag är inte farlig eller arg på dig, precis som värsta natural born killer , för att nästa minut gasa på fullt för att försöka köra över han.
Citera
2026-01-10, 15:39
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av byggare bob
Så vitt jag vet är det rätt accepterat att skjuta i självförsvar i USA så ...

Särskilt som "law enforcemnt".

Det är ju inte direkt den första dödsskjutningen av en person som kört med sin bil mot poliser.

Okej, du tycker att det var berättigat men vet inte riktigt varför.
Citera
2026-01-10, 15:40
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Ok, vi säger så Sherlock!

Citat:
Ursprungligen postat av hjorten16
Helt annan situation, bilen stod tvärsöver vägen i ett villa område, en kvinna som sitter o berätta jag är inte farlig eller arg på dig, precis som värsta natural born killer , för att nästa minut gasa på fullt för att försöka köra över han.
Citera
2026-01-10, 15:41
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:

Nej. Han siktade på henne så han såg såklart att hon svängde.
Citera
2026-01-10, 15:41
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Du glömmer bort att han gick runt med sin mobil och filmade allt, den film som finns på nätet. Det var anledningen till att han gick framför bilen, han ville filma hennes ansikte. Det var hans oerhört oprofessionella uppträdande som utsatte honom för risk.

Alla ICE-kramare i tråden som tycker mamman gjort allt fel kan väl fundera på vad han gjorde framför bilen alls. Om det är emot reglementet så faller han även på den punkten.
Citera
2026-01-10, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agent.Provocateur
Titta då återigen på mobilvideon så syns det tydligt att hon backar innan hon gör rattutslag till höger.
Ja, det syns på videon jag lägger in också att hon börjar med att backa. Stannar och sedan accelererar därifrån. Vad har det med saken att göra?

Det du inte ser i videon framifrån är hur hjulen står när hon börjar köra mot polisen. Det ser du däremot på den video jag länkar.

Om du tittar ordentligt på den video du länkar så ser du även i den att hon färdas rakt fram mot polisen innan bilen svänger.
Citera
2026-01-10, 15:43
Avstängd
Fel min vän
Det är åklagaren som har bevisbördan. Han /Hon måste bevisa att Jonathan ljuger

Jonathan behöver bara säga " jag kände mig hotad för mitt liv" sen får åklagare (som han/hon inte kan) utreda om han ljuger .

Men kommer inte bli ngn rättegång pga just det som förklarades ovan .

Citat:
Ursprungligen postat av Wisconsin-Nights
Japp, detta är vad det hela kokar ned till.
Allt beror på hur trovärdigt skytten, Jonathan Ross, kan framställa sin rädsla i den aktuella situationen.
Citera
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av byggare bob
Ja, det syns på videon jag lägger in också att hon börjar med att backa. Stannar och sedan accelererar därifrån. Vad har det med saken att göra?

Det du inte ser i videon framifrån är hur hjulen står när hon börjar köra mot polisen. Det ser du däremot på den video jag länkar.

Om du tittar ordentligt på den video du länkar så ser du även i den att hon färdas rakt fram mot polisen innan bilen svänger.

Citat:
Ursprungligen postat av ZenFinancier
Nej hon svängde emot honom.
Om hon inte dött kunde hon fortsatt och kört ihjäl hur många som helst.
Lex Akilov.

Det stämmer inte, man ser i filmen att hon rattar max höger det snabbaste hon kan så fort hon lagt i Drive för att komma runt till höger om ICE.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
1. Han såg att hon svängde bort från honom. 2. Om hon dött hade bilen inte tvärstannar. 3. Innan hon bestämde sig för att smita lunkade han runt tämligen nonchalant.

Nej hon svängde emot honom.
Om hon inte dött kunde hon fortsatt och kört ihjäl hur många som helst.
Lex Akilov.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Okej, du tycker att det var berättigat men vet inte riktigt varför.
Va?! vad annat än "självförsvar och skydd av andra" vill du höra?
Citera
2026-01-10, 15:44
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raktinyllet
Nej hon hade rest flera timmar enbart för att störa och blockera ICE. Sluta sitt här och ljug ditt jävla avskum.

Ren lögn som dessutom är hur lätt som helst att debunka.

Det är styrkt från första början att hon bodde ett par kvarter bort och hade lämnat sitt barn på ett närliggande dagis innan händelsen. Faktaresistenta, känslostormande Trumprunkare som du är de som är "avskum" här. Pajas.
Citera
2026-01-10, 15:44
Medlem
EnLitenkilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Hon blev inte stoppad. Hon ställde avsiktligt bilen på tvären för att försöka försvåra för ICE att komma fram. Troligen ville de få henne ut ur bilen så att de skulle kunna köra bort den.

Tack för svaret!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in