2026-01-10, 15:33
Medlem
Zopencos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Har du någon förklaring till hur det skulle vara vidare berättigat att agenten i fråga skjuter kvinnan i huvudet två gånger genom den öppna vindrutan när bilen rullar förbi honom?

Han tyckte att det berättigades av att han uppfattade henne som en "fiendekämpe" och ville att hon skulle dö. Folk som Ross hatar liberaler. Han ville helt enkelt att hon skulle dö och såg till att få iväg två skott genom den öppna sidorutan.

"JD Vance "Gotcha" Video Backfires Spectacularly". https://www.youtube.com/watch?v=LEctzEAo6lE
Citera
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Den reguljära polisen i USA har lärt sig att INTE gå framför en bil, men ICE är dåligt utbildade uppenbarligen.
Citat:
Ursprungligen postat av hjorten16
Är inte svårt o se att agenten hoppa undan, det hade även du gjort när en bil kör på dig spec om du är tränad o har reflexer, tränad till vad du ska göra i en sådan situation, syns klart o tydligt att agenten reagera reflex mässigt på dessa sekunder allt utspela sig på, precis som man berätta träningen till att kunna agera, en otränad hade hamnat under bilen.
Citera
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doncroce
Det var inte han som skrek "Fucking Bitch"
Länka fakta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Afro-Greger
Det är viss skillnad på en uniformerad myndighetsperson som en ICE-agent och en vanlig civilist. Det blir upp till dig att i rätten argumentera för hur rimligt det är att du upplever att jag försöker döda dig. Ta någons vapen är en annan sak. ICE-agenten upplever sig hotad till livet när han står framför bilen och hör gaspedalen. Det kommer betraktas som ganska rimligt i en eventuell rättegång.

Japp, detta är vad det hela kokar ned till.
Allt beror på hur trovärdigt skytten, Jonathan Ross, kan framställa sin rädsla i den aktuella situationen.
Citera
2026-01-10, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Jag förstår att du inte vet hur han tänkte, men du vet hur du själv tänker och du tycker att det var berättigat. Så frågan är, varför tycker du att det är berättigat?

Personer som medvetet försöker köra över folk måste stoppas.
Lex Akilov
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Jag förstår att du inte vet hur han tänkte, men du vet hur du själv tänker och du tycker att det var berättigat. Så frågan är, varför tycker du att det är berättigat?
Så vitt jag vet är det rätt accepterat att skjuta i självförsvar i USA så ...

Särskilt som "law enforcemnt".

Det är ju inte direkt den första dödsskjutningen av en person som kört med sin bil mot poliser.
Citera
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Titta då återigen på mobilvideon så syns det tydligt att hon backar innan hon gör rattutslag till höger.
Citat:
Ursprungligen postat av byggare bob
Du är välkomman att titta på videon du också.

https://www.youtube.com/watch?v=IirrEs84D14

1:06-1:07 börjar framhjulen spinna

1:08 börjar bilen rulla - framhjulen riktade mot polisen

1:10-1:11 polisen har fått pistolen ur hölstret och är beredda att lyfta den

1:18 bilen börjar svänga höger.
Citera
Medlem
Ling.Xiaoyus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Nej, hon var en helt vanlig mamma som skulle köra hem men kände sig trängd och stressade iväg med bilen.

Men ICE-mannen hade nog kunnat peppra vem som helst som stack upp den dagen.

Köra hem? Hon bodde väl på samma gata?

Detta baserar jag på kvinnan som skriker "You just murdered my fucking neighbor!" i en annan video som visar efterspelet.
Citera
2026-01-10, 15:36
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alit
Detta fall kommer säkert tvinga fram förändringar på hur ICE arbetar, men agenten som sköt kommer inte dömas.

Det bekräftar snarare att de vägrar sansa sig. Det lär bli värre.
Citera
2026-01-10, 15:37
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raktinyllet
Nej hon hade rest flera timmar enbart för att störa och blockera ICE. Sluta sitt här och ljug ditt jävla avskum.
Länka fakta själv du.

Den här sidan skriver tvärtom att hon precis lämnat sin 6-åring i skolan och skulle köra hem när hon såg demonstrationen. Det verkar ju sannolikare.
https://www.msn.com/en-us/news/us/renee-good-was-dropping-6-year-old-son-off-at-school-when-she-was-killed-by-ice-officer/ar-AA1TQaDS

P.S. verkar som om hon bodde på gatan så du kan sluta trolla.
Citera
2026-01-10, 15:38
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ling.Xiaoyu
Köra hem? Hon bodde väl på samma gata?

Detta baserar jag på kvinnan som skriker "You just murdered my fucking neighbor!" i en annan video som visar efterspelet.
Det är sant, Good måste bott där, om inte den andra kvinnan var hysterisk och överdrev. Just den kvinnan intervjuas i de filmer jag länkade, hon såg skotten rakt i ansiktet.
Citera
2026-01-10, 15:38
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZenFinancier
Personer som medvetet försöker köra över folk måste stoppas.
Lex Akilov

1. Han såg att hon svängde bort från honom. 2. Om hon dött hade bilen inte tvärstannar. 3. Innan hon bestämde sig för att smita lunkade han runt tämligen nonchalant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in