Citat:
Ursprungligen postat av
1ulvius9
Hon försökte köra på honom.
Det finns på film.
Om det finns anledning att tro att snattaren är beväpnad och ska vända sig om eller är på väg att begå ett terrordåd eller liknande så finns det skäl att oskadliggöra personen i fråga med det våld som behövs också i en sådan situation.
Det hela var helt i gärningskvinnans händer. Hon skulle aldrig ha varit där, inte i en bil (ett vapen), hon hade väldigt lång tid på sig att backa undan från situationen, hon valde att börja köra mot andra människor d.v.s. mordförsök. Vem vet hur många oskyldiga som hon skulle ha dödat om hon inte hade stoppats.
Försök se det väsentliga i saker och ting och håll dig till det. Exemplet jag tog med snattaren var för att förtydliga att det inte alltid är motiverat att skjuta någon även om personen begått ett brott.
Hon försökte inte köra på honom. Hon svängde. Jag tror faktiskt inte att du trollar, det verkar som att du inte förstår detta.
Av vilken anledning var det motiverat att skjuta ihjäl henne? Jag frågar inte om vilka brott hon begick, utan vad som legitimerar tre skott mot huvudet.