2026-01-10, 14:11
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1ulvius9
Det brott som sannolikast i så fall kommer på fråga är någon lag som gäller blåljussabotage som säkert finns i USA också. Möjligen att terrorism och andra brott skulle kunna komma i fråga också. Fanns det förskolor i närheten som denna oberäkneliga kvinna skulle kunna vilja utföra attentat mot ? I mesiga Sverige så är det ju som högst 4 år på straffskalan för blåljussabotage.

Sannolikast är väl att de har som rutin att gripa på plats för att hotet ska försvinna och polisen kan fortsatta att i demokratins tjänst utföra sitt uppdrag.

Du vet oavsett inte vad du pladdrar om.

Du får ursäkta, men ditt inlägg är helt osammanhängande. Har du inte nyktrat till från i går kväll ännu, kanske?

Ditt bluddrande om "blåljussabotage" och inbillad terrorism mot förskolor (!) är givetvis helt irrelevant. ICE är dessutom inte "polis" och har ytterst begränsad jurisdiktion när det gäller rätten att ingripa mot Amerikanska medborgare. Läs på innan du kläcker ur dig ännu mer svammel.
Citera
2026-01-10, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Det kallas i USA för First amendment, the right to protest, och är inte belagt med dödsstraff.

Man får givetvis inte hindra polisen i dess arbete.

Eller stå med en bil mitt på en väg och bryta mot trafikregler och riskera att människor dör i värsta fall.

Så det hon gjorde saknar stöd på alla sätt och viss och var i sig olagligt.
Citera
2026-01-10, 14:13
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Nope, i detta fallet skulle de låtit henne åka efter att de noterat regnumret vilket kvinnan också föreslog.

Huvudregeln är att ICE inte ska gripa Amerikanska medborgare. Det är polisens jobb. Good var skyldig till en trafikförseelse på sin höjd.
Kvinnorna hade hindrat ICE-agenterna i deras myndighetsutövning i flera timmar och agenterna hade tröttnat på dom.

Ska bli intressant att se vad som händer flickvännen som uppmanade henne att köra därifrån.

ICE har rätt att arrestera. Dom är välutbildade.
Utbildningskrav: En kandidatexamen krävs för att bli ICE-agent, med föredragna områden som kriminalrätt, inrikes säkerhet och främmande språk. Militär eller polis erfarenhet kan stärka tillämpningarna.

Träningslängd: ICE-agenter måste genomgå ett 27-veckors utbildningsprogram vid Federal Law Enforcement Training Center (FLETC), inklusive det 12 veckor långa Criminal Investigator Training Program (CITP) och det 15 veckor långa Homeland Security Investigations Special Agent Training (HSISAT).
https://research.com/careers/how-to-become-an-ice-agent
Citera
2026-01-10, 14:14
Medlem
Citat:
Den filmen jag länkar är filmad från andra hållet och visar mycket mer t.ex kvinnans rattrörelser och ICE-mannens promenad runt hennes bil och att hon ler och är glad mot honom. Innan han skjuter ihjäl henne och ropar Fucking bitch. Synd att du inte är intresserad.
Åt vilket håll pekar framhjulen när hon börjar köra bilen framåt?
Citera
Medlem
geytos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ko-vid-19
Flera år vet jag inte.

Men hon ser rent objektivt bättre och "normalare" ut på vänstra bilden, i långt hår. Den används för att "vanligt folk" ska ha lättare att relatera till henne är min bestämda uppfattning.

Postar den igen. https://imgur.com/a/YQ2UFlR

Ja. I andra sammanhang, där högeraktivister med flera hängs ut, är det alltid en så dålig bild som möjligt. Det är så här de arbetar. Därför kan ingen ta media på allvar längre. Och apropå. Ungefär alla ska ha en del av den här kakan. Det är ganska cyniskt att folk söker klickar av den här händelsen.
Citera
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 23123asdasdaabc
"Han är en mördare och han kan aldrig gå tillbaka till sitt jobb och inte träffa sina kollegor igen." har du koll på vad du skriver själv?
Det stämmer att jag inte vet hur mördare behandlas när de dyker upp på kontoret dagen efter men min magkänsla som bygger på 60+ år levnad antyder att det blir svårt att äta lunch ihop de kommande dagarna. Utöver att han naturligtvis är ökänd till namn och utseende över hela USA och inte kan gå någonstans alls. Jag är bombsäker på att han är gömd i någon källare, för ganska lång tid, och kanske riskerar han sitt liv om han ger sig ut.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hjorten16
Tar reaktionen från denna sambo kvinna som går omkring o filmar, hon ser att sin sambo blivit skjuten i ansiktet, inget hon varken påverkas av eller ens verka bry sig över, dvs detta uppvisar en människa som saknar känslor, istället följer hon efter agenten o skriker på han, inga normala människor reagera som hon gör, detta får allt o verka överlagt att hon skulle försöka köra över en agent, hoppas på fängelse eller något.

Detta behöver inte nödvändigtvis bero på att hon inte bryr sig. Många amerikanska "liberals" har märkliga uppfattningar om den fysiska verkligheten, och det kan lika gärna vara så att hon inte tror det är så farligt att ha blivit skjuten i ansiktet. Det är samma slags personer som nu frågar varför ICE inte sköt sönder däcken på bilen så den stannade istället. Sverige har inte lika många sådana personer, även om det alltid är någon som frågar varför polisen inte sköt en beväpnad person i benet, eller frågar varför de inte kunde se skillnad på en replica och ett riktigt vapen.

Jag kommer ihåg en liknande incident i USA för några år sedan, där demonstranter stod på en motorväg och en bilförare fick panik och körde in i dem så att en dog. En vanlig person hade förstått att det var livsfarligt att stå på en motorväg även om de flesta bilarna saktade ner, men demonstranterna uppmuntrade varandra. Samma sak här egentligen, då frun sade åt henne att köra istället för att gå ur bilden när hon är omringad av beväpnade ICE-agenter. Det inträffande är mycket tragiskt, och det ska bli intressant att följa rättegången. Jag tror absolut inte att ICE-agenten blir fälld.
Citera
2026-01-10, 14:15
Medlem
Zopencos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gerhardt
Sakta ner här till 0.25. Här ser man tydligt att han skjuter från sidan i avsikt att döda henne utan att vara det minsta hotad.

"We analysed the ICE shooting videos to work out what really happened".
https://youtu.be/czPPbjdDMDE?t=134

Han lutar sig fram och ser uppenbart till att komma i position för att verkligen pricka henne med första skottet. De övriga två skotten visar klart att han mordlystet avrättar kvinnan.
Citera
2026-01-10, 14:15
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Kvinnorna hade hindrat ICE-agenterna i deras myndighetsutövning i flera timmar och agenterna hade tröttnat på dom.

Ska bli intressant att se vad som händer flickvännen som uppmanade henne att köra därifrån.

ICE har rätt att arrestera. Dom är välutbildade.
Utbildningskrav: En kandidatexamen krävs för att bli ICE-agent, med föredragna områden som kriminalrätt, inrikes säkerhet och främmande språk. Militär eller polis erfarenhet kan stärka tillämpningarna.

Träningslängd: ICE-agenter måste genomgå ett 27-veckors utbildningsprogram vid Federal Law Enforcement Training Center (FLETC), inklusive det 12 veckor långa Criminal Investigator Training Program (CITP) och det 15 veckor långa Homeland Security Investigations Special Agent Training (HSISAT).
https://research.com/careers/how-to-become-an-ice-agent
ICE verkar helt outbildade och denna ICE-man gick t.ex runt med sin privata mobil och filmade. Enligt andra inlägg i tråden motsvarar en ICE ungefär en svensk väktare med några veckors träning.

Det kallas för rätten att protestera fredligt, det som demonstranterna gjorde, och beskrivs i USAs grundlag. Det är därför ingen arresterades och bara en sköts ihjäl.
Citera
2026-01-10, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Du får ursäkta, men ditt inlägg är helt osammanhängande. Har du inte nyktrat till från i går kväll ännu, kanske?

Ditt bluddrande om "blåljussabotage" och inbillad terrorism mot förskolor (!) är givetvis helt irrelevant. ICE är dessutom inte "polis" och har ytterst begränsad jurisdiktion när det gäller rätten att ingripa mot Amerikanska medborgare. Läs på innan du kläcker ur dig ännu mer svammel.

De är beväpnade och har givetvis rätt att gripa folk som stör dem i deras arbete. Har polisiära befogenheter.

Tror du att man inte har sett till så att de får gripa folk som stör dem i deras arbete ?

Är alla vapnen i dekorativt syfte ?

Oavsett om det var ett psykfall eller terrorist den här gången så har givetvis ICE precis som privatpersoner rätt till självförsvar.
Senast redigerad av 1ulvius9 2026-01-10 kl. 14:23.
Citera
2026-01-10, 14:18
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1ulvius9
Man får givetvis inte hindra polisen i dess arbete.

Eller stå med en bil mitt på en väg och bryta mot trafikregler och riskera att människor dör i värsta fall.

Så det hon gjorde saknar stöd på alla sätt och viss och var i sig olagligt.

Hur får du ihop detta med deras initiala relativt nonchalanta attityd till att det plötsligt blir livsviktigt att hon inte lämnar platsen?
Citera
2026-01-10, 14:18
Medlem
Citat:
Det stämmer att jag inte vet hur mördare behandlas när de dyker upp på kontoret dagen efter men min magkänsla som bygger på 60+ år levnad antyder att det blir svårt att äta lunch ihop de kommande dagarna. Utöver att han naturligtvis är ökänd till namn och utseende över hela USA och inte kan gå någonstans alls. Jag är bombsäker på att han är gömd i någon källare, för ganska lång tid, och kanske riskerar han sitt liv om han ger sig ut.
Tvek. Dels att han har militärutbildning och han får säkert fint skydd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in