2026-01-10, 11:59
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cremefraiched
Det enda jag försöker göra är att visa för dig att dom inte bara sätter dit "folk som förtjänar det minst" för du lägger upp det som att dom aldrig tar kriminella. Dina egna siffror säger 23% av dom de har tagit har vart kriminella på något sätt, som du försökte dölja genom att slarvigt copy pasta artikeln än att presentera fakta.

Här min käre vän så spelar du fult. Jag accepterar och håller med dina egna siffror du presenterade - ja 73% har inget dömt bakom sig, resterande har.

Men här frågar jag dig vad en alternativ lösning är eftersom du uppenbart gillar det inte att dom sätter dit illegala invandrare. Vad ska dom göra istället?
Nej det gör jag inte. Det är så som jag beskriver det och du är en hycklare.
Citera
2026-01-10, 12:00
Medlem
DrOutlaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1ulvius9
Vi har ju nu alla sett vad som hände så du har fel.

Hon skulle givetvis bara ha stannat, och aldrig varit där såklart till att börja med.

Så antingen vill hon mörda (vi vet ej hur många personer) eller så var hon så farlig, galen och psykiskt instabil att hon var så oberäknelig att det inte går att logiskt förstå situationen.

Som tur är så dog ingen god och oskyldig människa !

Om hon verkligen var psykotiskt så är det synd att hon inte fick tvångsvård i tid såklart, då hade hon kanske kunnat rehabiliteras.

Alla videoklipp visar att hon försökte köra därifrån.
Citera
Medlem
Sobrilbils avatar
Påkörd eller inte, alla kan i alla fall se och höra att han inte visar minsta tecken på smärta eller skada och att han inte ger ifrån sig ljud vilket man nästan alltid gör om man träffas av något som gör ont, och han tappade inte telefonen.

Så okej, vi gör en deal, vi säger att han blev påkörd, men då är det en smärtfri påkörning.
Citera
Medlem
geytos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Han drar vapen direkt efter att hjulen börjar spinna på isen. Han har antagligen hört motorn varva och insett att han skulle bli påkörd. Troligtvis i det ögonblicket han fattar beslutet att använda vapnet.

Ja. Men det är svårt för människor att ta till sig detta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhimpyMalt
Han sa nog fucking bitch för att hon precis kört på honom med sin bil.
Jag hade inte heller varit så glad om någon körde på mig.
Han sa det efter att han skjutit

Hade hon velat köra över honom hade hon gjort det och han hade mosats. Nu hände ju inte det.
Senast redigerad av Alpoxen 2026-01-10 kl. 12:05.
Citera
2026-01-10, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cremefraiched
Det enda jag försöker göra är att visa för dig att dom inte bara sätter dit "folk som förtjänar det minst" för du lägger upp det som att dom aldrig tar kriminella. Dina egna siffror säger 23% av dom de har tagit har vart kriminella på något sätt, som du försökte dölja genom att slarvigt copy pasta artikelns titel än att presentera fakta ur den.

Här min käre vän så spelar du fult. Jag accepterar och håller med dina egna siffror du presenterade - ja 73% har inget dömt bakom sig, resterande har.

Men här frågar jag dig vad en alternativ lösning är eftersom du uppenbart gillar det inte att dom sätter dit illegala invandrare. Vad ska dom göra istället?

Är inte ICE till för att deportera illegala invandrare. Att deras brott är att vara i USA illegalt?
Spelar väl ingen roll om dom begår andra brott i USA eller inte. Själva brottet var att smyga in i USA illegalt.
Citera
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omniscientpotent
Alla nazister är vänsternazister.

Om ICE-agenten hade massmördat en folksamling hade du jublat. Enligt ditt argument ovan borde både du och agenten avrättas, för säkerhets skull.
Nej, jag skulle lytt och klivit ur bilen. Du, däremot, skulle varit död.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PunkRockLooser
Nej. Gladast vore vi om inavlade idioter som du själv slutade posta imbecillt trams.

Det börjar koka ORDENTLIGT nu bland tänkande amerikaner. Denne apliknande ursäkt till människa Jonathan Ross lär inte överleva många dagar till lyckligtvis.

Hon har ju försökt att begå brott länge.

Möjligen har hon dödat förut.

Jag är helt öppen för att hon borde ha fått tvångsvård tidigare.

Men nu så blev det självförsvar innan hon hann döda.
Citera
Avstängd
Då ser man lite rasism här
Du menar att en amerikanska är bättre än ngn från Asien? Folk kan inte ha olika smaker?
Som den rabiata fula flatan vs en hot filipina? ja tuff val där 😂😂😂

Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Komiskt att ICE-agenten själv har en importfru från Filipinierna. Är väl ingen amerikansk tjej som vill ha fanskapet så han är arg och skjuter en flata, hatar väl alla amerikanska kvinnor för de inte vill ha honom.
Citera
2026-01-10, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Ronny
Hörs klart och tydligt efter skotten.
Jag får ju säga att jag inte hör något i CNNs video, så antingen är den ena eller den andra manipulerad.
Citera
2026-01-10, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrOutlaw
Alla videoklipp visar att hon försökte köra därifrån.

På andra människor.

Trots att hon blev tillsagd.

Hon var där för att bryta mot lagen och demokratin.

Hennes "fru" eller partner hann säga
Citera
2026-01-10, 12:03
Medlem
Cremefraicheds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
Nej det gör jag inte. Det är så som jag beskriver det och du är en hycklare.

73% No Convictions
3% Proprety
3% vice
4% other
5% violent
5% immigration
6% traffic

Source: https://www.cato.org/blog/5-ice-detainees-have-violent-convictions-73-no-convictions
Din egna källa

Citat:
Of people booked into ICE custody this fiscal year (since October 1, 2025):

Nearly three in four (73 percent) had no criminal conviction.
Nearly half had no criminal conviction nor even any pending criminal charges.
Only 8 percent had a violent or property criminal conviction.
Only 5 percent had a violent criminal conviction.
A majority of criminal convicts had vice, immigration, or traffic convictions.

Här har du en stor graf också på det hela https://datawrapper.dwcdn.net/hz62g/with-logo.png
Här har vi en lista på allt ifall du inte litar på grafen och vill skapa din egna graf i Excel: https://www.cato.org/sites/cato.org/files/2025-11/ICE%20Custody%20Data%20as%20of%202025-11-15.pdf

Citat:
Type Book-Ins Share
Property 1,830 3%
Violent 3,258 5%
Vice 2,052 3%
Immigration 3,152 5%
Traffic 3,998 6%
Other 2,628 4%
No conviction, pending charges 15,807 26% <-------- DENNA LÄMNA DU UT REJÄLT, 26% väntar på dom
No conviction or charge 29,075 47%
No conviction (total) 44,882 73%
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in