2026-01-10, 10:55
Medlem
eldrattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikeaelmcfadden
Meningslös diskussion. Det här ger inget.

For once we agreed!
Citera
2026-01-10, 10:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Runkspenat
Ändrar fortfarande inte det faktum att det finns många fler arbetslösa än vad det finns arbeten. Du kan skola om dig hur mycket du vill för att din bransch dog - om alla gör samma sak så betyder det bara att utbudet på arbetskraft ökar i en annan bransch och du har nu fler arbetslösa än arbeten där också.

Anpassa dig eller dö. Precis som under industriella revolutionen. Varför är din oförmåga att få jobb mitt problem?

Vet inte vad du förespråkar? Slänga ut alla invandrare så att alla akademiker ska köra taxi, buss och jobba i lager?
Citera
2026-01-10, 10:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av eldrattan
For once we agreed!

Agreed -> Agree.
Citera
2026-01-10, 10:59
Medlem
eldrattans avatar
Citat:
Agreed -> Agree.

Presens kallas det min vän, presens.
Citera
2026-01-10, 11:00
Avstängd
StoreSvartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Fast du går väl inte på soc och vet således inte hur det fungerar i praktiken?

Nog har jag gått på soc. Men det var inte igår.
Citera
2026-01-10, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Vården behöver alltid folk. Och skogens bär behöver plockas och inte bara ruttna bort.

Ja, vården behöver folk men de ska kunna tala svenska, ha en utbildning och dessutom ha ett intresse av att jobba inom vården. Annars kan det lika gärna vara.
Vården är inte ett enkelt jobb.
Citera
2026-01-10, 11:04
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tr11fip0xen
https://www.dagensps.se/privatekonomi/personer-med-socialbidrag-tvingas-ut-i-jobb/

Vad säger ni om detta? Vad för jobb skall socfallen klara av? Tycker ni detta är bra eller dåligt?
Det var väl detta som gjorde att Rickard Andersson sköt ihjäl folk på en skola i Örebro? Han var autistisk och kunde inte passa tider t.ex.
Citera
2026-01-10, 11:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Det var väl detta som gjorde att Rickard Andersson sköt ihjäl folk på en skola i Örebro? Han var autistisk och kunde inte passa tider t.ex.

Så går det när psykvården är som den är. Den hade mått bra av mer resurser. Så ni som har ångest, ta och jobba istället för att vara en parasit. Sluta lev som en invandrare.
Citera
2026-01-10, 11:13
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StoreSvarte
Nog har jag gått på soc. Men det var inte igår.
Det var igår, idag är idag och nu gäller uppenbarligen helt andra saker.
Citera
2026-01-10, 11:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av eldrattan
Presens kallas det min vän, presens.

Exakt, du borde hållit dig till presens. "För en gång skull är vi överens". Inte "För en gång skull var vi överens".

Håll dig till svenska parasiten. Ignorerad.
Senast redigerad av mikeaelmcfadden 2026-01-10 kl. 11:25.
Citera
2026-01-10, 11:18
Avstängd
StoreSvartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Det var igår, idag är idag och nu gäller uppenbarligen helt andra saker.

Tveksamt att dom har lättat på reglerna sen dess. Sereena verkar ju ha varit i riktigt behov av stöd så då kan soc vara mer tillmötesgående. När jag och mina pundarvänner gick på soc så var det väldigt strikt. Men sen var jag alltid onykter på alla möten och såg allmänt pundig ut. Allt beror såklart på vem du är och vem som är din kontakt på soc.

Har du själv gått på soc?
Citera
2026-01-10, 11:26
Medlem
Citat:
Anpassa dig eller dö. Precis som under industriella revolutionen. Varför är din oförmåga att få jobb mitt problem?

Har jobb, börjar konkreta argument ta slut nu så att du måste ta till med halmgubbar?

Citat:
Vet inte vad du förespråkar? Slänga ut alla invandrare så att alla akademiker ska köra taxi, buss och jobba i lager?

Ännu mer halmgubbar från dig.
Utan invandrare så hade du på många håll haft större utbud av arbeten än efterfrågan, vilket gynnar arbetaren då dessa hade varit tvungna att locka med högre löner eller bättre vilkor.
Ekvationen är inte svår att få ihop - förutom för dig, tydligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in