2026-01-10, 10:19
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Undrar om de som försvarar skjutningen skulle stanna och följa polisens eller en ordningsvakts order på sådant sätt i Sverige?

Med tanke på de rapporter som kommer om överträdelser och arbetssätt om hur ICE jobbar, och hur lagar åsidosatts i dess framfart förstår jag paniken hos kvinnan.

Av det jag ser på filmen är det en avrättning och brutalt användande av övervåld. Det som är synd är att kvinnan borde vetat att övervåld förekommer och att risken för hennes liv fanns när hon blev stoppad.
Citera
2026-01-10, 10:22
Medlem
remixutoheavens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Du läser alltstå inte inläggen du svarar på.
Jag förklarade varför Ross inte samspelade och skötte sitt jobb och varför din version av skeendet är en fantasi. Om Ross blev påkörd, kunde han varken hålla balansen eller skjuta.
Han hade isf inte tid att skjuta.
Du kan peppra en bil som kommer emot dig på långt avstånd.
Men blir du påkörd av bil som axat 1-3 meter, utan förvarning, hinner du inte skjuta.
Det var fö uppenbart att BO skulle åka iväg.
Ross placerade sig själv fel. Han agerade 100% oproffsigt.

Han hade tid att skjuta eftersom han tog upp sitt vapnen innan hon gasade och körde på honom, dvs han hade den i handen när påkörning inträffade.

Hon försökte smita från den federala polisen som ger order till henna att stanna samt gå ur bilen. Hon begår bara inte ett lagbrott utan fyra, då hon "resist arrest" och försöker fly från scenen samt kö på en federal agent. Det är hon som inte samspelar med myndigheterna, och tar lagen i sina egna händer. Oftast när det händer så leder det till en konsekvens och i det här fallet att hon tragiskt dör pga sina handlingar.

Om hon bara hade lyssnat på vad ICE-agenterna sa så hade hon varit i liv idag, och ifall de hade gjort fel så kunde hon anmäla eller stämma dem.

Det jag gör att förklara vad som hände, inte kommer på med massa hokus pokus om dittan eller dattan gällande att hon skulle bli "mördade" för hon var lesbiskt eller annat nonsens. Det har inte med detta att göra utan själva händelseförloppet i sig är det som är det centrala.

Vi kan konstatera följande utifrån de vittnen samt videos som finns:

1. Hon lyder inte order.
2. Hon blockerar myndighetspersonal under jobb.
3. Hon vägrar att gå de till mötes.
4. Hon försöker fly från scenen.
5. Hon kör på en federal agent.
6. Hon var där för att blockera och störa i egenskap av aktivist.
Citera
2026-01-10, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsmurf2
Undrar om de som försvarar skjutningen skulle stanna och följa polisens eller en ordningsvakts order på sådant sätt i Sverige?

Med tanke på de rapporter som kommer om överträdelser och arbetssätt om hur ICE jobbar, och hur lagar åsidosatts i dess framfart förstår jag paniken hos kvinnan.

Av det jag ser på filmen är det en avrättning och brutalt användande av övervåld. Det som är synd är att kvinnan borde vetat att övervåld förekommer och att risken för hennes liv fanns när hon blev stoppad.

Om en polis sträcker in handen i min bil för att ta min bilnyckel så stannar jag 100 gånger av 100!
Citera
2026-01-10, 10:23
Medlem
IMBILDENs avatar
Kan någon länka den där videon där någon hörs säga "Ni ska ut ur USA!" samtidigt som skotten ringer?
Citera
Medlem
Kent-Ronnys avatar
Kvinnohatet skiner genom i många av inläggen.

Citat:
Ursprungligen postat av Ambityp
Det mest underhållande med att läsa denna tråd är att all höger-incels, är så jävla rädda för en trebarnsmor så att man rättfärdigar mord. Om ni är så rädda för en kvinna som i 5km/h rullar i sin bil så undrar man hur länge ni skulle klara er i en riktigt farlig situation, med en riktig motståndare? Hahaha, ni är patetiska små luder hela bunten.
Citera
Medlem
1. Kvinnan och hennes fru som hoppat ut bilen står och blockerar vägen med flit. Dom vill hindra ICE.

2. Kvinnan i bilen får direkt order att kliva ur bilden. Samtidigt har en ICE agent cirkulerat bilen och befinner sig framför fordonet.

3. Kvinnans fru går till bilens högra bakruta som är öppen och säger: ”Drive, baby, drive”. Finns klipp där man hör det klart och tydligt.

4. Kvinnan börjar köra direkt, rakt på ICE agenten. I samma klipp som ovan hör man klar och tydlig kontakt när han blir påkörd, nån splitsekund senare hör man skotten.

Play stupid games, win stupid prices.
Citera
2026-01-10, 10:26
Avstängd
Sluta bete dig som en b@g vafan
Sen när behöver en myndighet vara omtyckt???

Deras motsvarighet till transportstyrelsen som utfärdad körkort är ju inte så jävla populära men de finns där

Nä gubben lilla...ICE kommer utföra sina uppdrag och du kommer lipa som den lilla b!##tch du är...

Enda som sker nu atr ICE-watch kommer vara mer lydiga framöver och inte försöka smitta.

Är det uppfattat min lilla snöflinga?

Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Ja, en betydande mariotet är demokrater och oberoende.

Det är dock oväsentligt när folket och ICE vistas på samma plats. En stor del av befolkningen är mycket negativa till ICE, det har ingen betydelse vad de röstade på eller vilken skostorlek de har.
Citera
2026-01-10, 10:27
Medlem
Ambityps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Ronny
Kvinnohatet skiner genom i många av inläggen.

Japp, tänk om fler fick ligga, då skulle vi ha ett bättre samhälle
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Du läser alltstå inte inläggen du svarar på.
Jag förklarade varför Ross inte samspelade och skötte sitt jobb och varför din version av skeendet är en fantasi. Om Ross blev påkörd, kunde han varken hålla balansen eller skjuta.
Han hade isf inte tid att skjuta.
Du kan peppra en bil som kommer emot dig på långt avstånd.
Men blir du påkörd av bil som axat 1-3 meter, utan förvarning, hinner du inte skjuta.
Det var fö uppenbart att BO skulle åka iväg.
Ross placerade sig själv fel. Han agerade 100% oproffsigt.
Och vad hade sidoskotten med livsfara att göra?

Karln kunde fan inte ens skjuta på ett vettigt sätt.

Skott 1 missar, eller det dödar iaf inte BO.
Skott 1-2 är en ren avrättning, när Ross är utom fara.

Tycker du att detta är ett sunt agerande av en agent, har du extremt låga krav.

Det handlar om reflexmässiga skott i en mycket snabb serie.

Det är omöjligt för hjärnan att kunna fatta komplexa beslut inom den tiden.

Du har troligen tittat på en video utan att fatta att det är slow motion.
Citera
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ambityp
Det mest underhållande med att läsa denna tråd är att all höger-incels, är så jävla rädda för en trebarnsmor så att man rättfärdigar mord. Om ni är så rädda för en kvinna som i 5km/h rullar i sin bil så undrar man hur länge ni skulle klara er i en riktigt farlig situation, med en riktig motståndare? Hahaha, ni är patetiska små luder hela bunten.
1. Det är ingen som är rädd.
2. Det kallas inte mord, det kallas nödvärn.
3. Hon rullade inte, hon accelererade. Det hade du vetat om du sett ens någon utav av filmerna på händelsen.
4. Du accepterar alltså att kvinnan var i ögonblicket en "motståndare"? Ett par synonymer till motståndare är fiende och antagonist.

Så utan att vara medveten om det så påstår du att ICE-agenten var i sin fulla rätt att avfyra sitt handvapen. Kul att veta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BiereGoogles
Men att hans första instinkt är att skjuta in i bilen med tre skott, visar på vilka genomusla människor som anställs och vilken rutten utbildning dom har (eller är dom ens utbildade?) i USA för att jobba inom ordningsmakten.

Det här har för mig blivit en klassiker som påvisar att kravet för att bli ICE-agent på sin höjd måste vara att man har en MAGA-keps i garderoben: https://www.youtube.com/watch?v=RDQxAl8jyYs
Tre snabba skott är bla vad de tränar på, "failure to stop drill" även kallad the Mozambique Drill, man tränar för att snabbt kunna oskadliggöra en som attackerar, ska helst gå på under 2,5 sek.
Han gör mao precis vad han ska.
Citera
2026-01-10, 10:28
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stackoverdose
1. Kvinnan och hennes fru som hoppat ut bilen står och blockerar vägen med flit. Dom vill hindra ICE.

2. Kvinnan i bilen får direkt order att kliva ur bilden. Samtidigt har en ICE agent cirkulerat bilen och befinner sig framför fordonet.

3. Kvinnans fru går till bilens högra bakruta som är öppen och säger: ”Drive, baby, drive”. Finns klipp där man hör det klart och tydligt.

4. Kvinnan börjar köra direkt, rakt på ICE agenten. I samma klipp som ovan hör man klar och tydlig kontakt när han blir påkörd, nån splitsekund senare hör man skotten.

Play stupid games, win stupid prices.

Ja, man ställer sig inte framför en bil mitt i vägen. Vad har dessa ICE nissar för utbildning egentligen? De verkar amatörmässiga och labila.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in