2026-01-10, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av remixutoheaven
De försöker samspela med henne genom ge henne direkta ordrar att stanna bilen och att hon skall gå ut ur den, hon lyder inte. Eftersom hon blockerar blåljuspersonal så begår hon ett lagbrott. Hon samspelar där med inte och försöker fly från scenen, och när hon försöker göra det så kör hon på honom (spelar ingen roll om det är avsiktligt eller inte). Han skjuter för att han bedömer en fara för sitt liv i självaste ögonblicket. Det är just detta som kommer bedömas i en rättegång, om hans handling var rättfärdigade eller inte. Vi får helt enkelt vänta tills domen kommer.

Haha och nu kommer ni med dravel att han skulle "mörda henne" pga sin politiska och/eller sexuella läggning. Igen, målpost som flyttas för att försöka vinna någon billig poäng och att ni inte har något annat vettigt argument.

Du läser alltstå inte inläggen du svarar på.
Jag förklarade varför Ross inte samspelade och skötte sitt jobb och varför din version av skeendet är en fantasi. Om Ross blev påkörd, kunde han varken hålla balansen eller skjuta.
Han hade isf inte tid att skjuta.
Du kan peppra en bil som kommer emot dig på långt avstånd.
Men blir du påkörd av bil som axat 1-3 meter, utan förvarning, hinner du inte skjuta.
Det var fö uppenbart att BO skulle åka iväg.
Ross placerade sig själv fel. Han agerade 100% oproffsigt.
Och vad hade sidoskotten med livsfara att göra?

Karln kunde fan inte ens skjuta på ett vettigt sätt.

Skott 1 missar, eller det dödar iaf inte BO.
Skott 1-2 är en ren avrättning, när Ross är utom fara.

Tycker du att detta är ett sunt agerande av en agent, har du extremt låga krav.
Senast redigerad av Eremona2.0 2026-01-10 kl. 10:05.
Citera
2026-01-10, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Ronny
Om någon nu försöker döda dig med att köra rakt mot dig är väl att dra upp en pistol det sista man gör. Varför inte bara flytta på sig? Han följde inte reglementet och en medborgare fick plikta med sitt liv. Tragiskt.

Om jag hade haft en pistol och bedömde att det kunde rädda mitt liv så hade jag gjort det.

Eller någon annans liv.

Sen så har poliser ett större ansvar då det är deras jobb att skydda allmänheten från psykopater och psykfall och inte kan "backa undan" på samma sätt och låta den här människan döda någon annan.

Vem vet hur många oskyldiga människoliv den här mannen räddade ?
Citera
2026-01-10, 10:04
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Ronny
Någon jag skjutit i huvudet precis? Ja, det är konstigt.

Förloppet gick rätt fort. Inte säkert han vet i det läget att han träffade henne just i huvudet.
Citera
2026-01-10, 10:04
Medlem
Kent-Ronnys avatar
Den här bitchen? Är det dina ord eller hans?

Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Det första skottet går genom vindrutan. Dvs. han är framför bilen.

De två andra skotten verkar gå igenom sidorutan.

Skotten är avlossade i en snabb serie, på en bråkdel av en sekund.

Det här bevisar att han skjuter reflexmässigt, utan tid att tänka efter.

Det finns alltså ingen tid att tänka: Ska jag "avrätta" den här bitchen trots att jag NU befinner mig i säkerhet?
Citera
2026-01-10, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av byggare bob
Varför inte bara erkänna att hon körde mot ICE-agenten som då drog sin pistol?

Vill du argumentera om något så argumentera om skott två och tre.
Jag har sagt tidigare att hon kör på honom lätt med bilen.
Han står precis fram hörnet på bilens front när hon börjar köra iväg åt höger från stillastående.
Bilen får upp en hastighet på MAX 10km/h när hon träffar ICE-agenten som absolut låter chockad. Men att hans första instinkt är att skjuta in i bilen med tre skott, visar på vilka genomusla människor som anställs och vilken rutten utbildning dom har (eller är dom ens utbildade?) i USA för att jobba inom ordningsmakten.

Det här har för mig blivit en klassiker som påvisar att kravet för att bli ICE-agent på sin höjd måste vara att man har en MAGA-keps i garderoben: https://www.youtube.com/watch?v=RDQxAl8jyYs
Citera
2026-01-10, 10:06
Medlem
Steinarrs avatar
Vänsterblivna kommer säkert försöka göra livet surt för Ross nu.

Blir det en gofundme för honom så kommer man självklart skicka en slant
Citera
2026-01-10, 10:07
Medlem
detektiven789s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Du läser alltstå inte inläggen du svarar på.
Jag förklarade varför Ross inte samspelade och skötte sitt jobb och varför din version av skeendet är en fantasi. Om Ross blev påkörd, kunde han varken hålla balansen eller skjuta.
Han hade isf inte tid att skjuta.
Du kan peppra en bil som kommer emot dig på långt avstånd.
Men blir du påkörd av bil som axat 1-3 meter, utan förvarning, hinner du inte skjuta.
Det var fö uppenbart att BO skulle åka iväg.
Ross placerade sig själv fel. Han agerade 100% oproffsigt.
Och vad hade sidoskotten med livsfara att göra?

Karln kunde fan inte ens skjuta på ett vettigt sätt.

Skott 1 missar, eller det dödar iaf inte BO.
Skott 1-2 är en ren avrättning, när Ross är utom fara.

Tycker du att detta är ett sunt agerande av en agent, har du extremt låga krav.

Det finns en video från motsatt håll som tydligt visar att han blev rejält påkörd framifrån men gled längs sidan av bilen mot föraren samtidigt som han sköt. Jag förstår inte varför du trollar. Agenten blev påkörd.
Citera
2026-01-10, 10:10
Medlem
Raktinyllets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BiereGoogles
Jag har sagt tidigare att hon kör på honom lätt med bilen.
Han står precis fram hörnet på bilens front när hon börjar köra iväg åt höger från stillastående.
Bilen får upp en hastighet på MAX 10km/h när hon träffar ICE-agenten som absolut låter chockad. Men att hans första instinkt är att skjuta in i bilen med tre skott, visar på vilka genomusla människor som anställs och vilken rutten utbildning dom har (eller är dom ens utbildade?) i USA för att jobba inom ordningsmakten.

Det här har för mig blivit en klassiker som påvisar att kravet för att bli ICE-agent på sin höjd måste vara att man har en MAGA-keps i garderoben: https://www.youtube.com/watch?v=RDQxAl8jyYs

Spelar ingen roll hur fort bilen går, hamnar man under en stor jävla bil så blir man krossad. Samma agent blev påkörd at en illegal invandrad pedofil för ett tag sen. Den här hjälten ska ha en medalj som riskerar sitt liv varje dag för att skydda sitt land.
Citera
2026-01-10, 10:10
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1717-1776
Men du skrev körde på?
Ja? Körde på och påkörd betyder samma sak i detta sammanhang. Överkörd betyder någonting annat. Ingen har påstått att någon blev överkörd.
Citera
2026-01-10, 10:11
Medlem
Kent-Ronnys avatar
Han ska lagföras och aldrig släppas ut igen.

Citat:
Ursprungligen postat av Raktinyllet
Spelar ingen roll hur fort bilen går, hamnar man under en stor jävla bil så blir man krossad. Samma agent blev påkörd at en illegal invandrad pedofil för ett tag sen. Den här hjälten ska ha en medalj som riskerar sitt liv varje dag för att skydda sitt land.
Citera
2026-01-10, 10:18
Medlem
Ambityps avatar
Det mest underhållande med att läsa denna tråd är att all höger-incels, är så jävla rädda för en trebarnsmor så att man rättfärdigar mord. Om ni är så rädda för en kvinna som i 5km/h rullar i sin bil så undrar man hur länge ni skulle klara er i en riktigt farlig situation, med en riktig motståndare? Hahaha, ni är patetiska små luder hela bunten.
Citera
2026-01-10, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raktinyllet
Hitta du ett enda fall då en person dött efter ha blivit "krossad" av en bil som kör max 10km/h.
Jag väntar.

Gestapo riskerade också sina liv på 30/40-talet och se hur hyllade dom är i historieböckerna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in