Citat:
Ursprungligen postat av
Heretic77
Jag spekulerar också. Jag tror att han är för ”simpel” för att ge sig in i en lek med polisen. Han har problem med konsekvenstänk, samt tänka i flera led. Detta resulterar i att agerar utefter lust och impuls, utan att förstå vad det leder till. På bilden från häktet ser han ut som det otäckaste frågetecknet som skådats!
Och jag tror att det är just därför han leker med polisen, för att det roar honom, precis lika mycket som lusten att kidnappa lilla flickan och mörda Bo, att allt handlar om hans behov? Jag tror att han är mycket medveten om rätt och fel, men att han helt enkelt är så egoistisk och inte bryr sig, för han är orädd och njuter därför samtligt av att leka med polisen när han utför sina grova brott, för han vet att de alltid kommer jaga honom?
Sen är han säkerligen även är impulsstyrd och gör misstag omedvetet men det är just därför han förklarade tex kidnappningen som ”misstag” det var så han såg på det, alltså inte ett misstag som han inte skulle göra om, utan troligare menade misstag som betyder att han tabbade sig eftersom de tog honom?
Obs ren spekulation och ska inte tas som sanning!