2026-01-10, 00:34
Avstängd
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Han stannar framför bilen och avvaktar medan hans kollega pratar med föraren, det är så jag uppfattar det.
Han stannar framför en bil som backar för att svänga undan från honom?
Hon har INGEN annan anledning att backa än för att komma undan från honom.

Ser du inte att ICE-agenten i början av filmen passerar förardörren utan att stanna vid föraren och istället går runt bilen ett varv?
VARFÖR GÖR HAN DET?

Hans kollegor som kommer i bilen är också helt väck som börjar skrika "get out of the car" och ESKALERAR situationen utan att ta reda på vad situationen handlar om.
Varför ska hon gå ur bilen?
Vill de inte att hon ska åka därifrån så de ostört kan putta bort ICE-BILEN som blockerar vägen?

Det är ju inte kvinnan som blockerar vägen , det är ICE-BILEN som tydligen har så dåliga däck så den kör fast på vanligt vinterväglag!
Citera
2026-01-10, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrOutlaw
Som sagt, ratten och däcken är vinklade bort från honom och han kan inte bli överkörd eftersom bilen inte kommer att svänga.

Och det tror du en vanlig människa, ice eller inte tar in på den bråkdels sekund en 2 tons bil börjar dundra mot en som sagt, hälften av somalierövslickarna i tråden sitter och armchairanalyserar frame för frame och dömer agenten utifrån det och tycker han borde gjort så eller så. Sätt dig in i hans situation istället. Du har 0.5 sekunder på dig o bestämma vad du ska göra, det är 50/50 din hjärna eller hennes blir mos. Vad säger dina 10 år av erfarenhet i ICE?
Citat:
Om man någonsin har kört en bil och lagt om ratten från stillastående så vet man att det är en liten fördröjning av svängen och det är exakt det som händer. Det var aldrig nödvärn och han hade aldrig blivit påkörd och han mördade henne ur ilska.

Ok armcharwarrior. Tror du han ritade upp den lömska planen efter han gjort en lång lång analys i sin skalle och mästerplanen var satt i verket? Han reagerade uppenbart på reflex och träningen kickade in.
Citera
2026-01-10, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Ja. Två skott avlossades från sidan av bilen. Att ett av dem tog i backspegeln har jag inte uppfattat i nån av de filmer jag sett, men det är möjligt att du har rätt. Det första gick genom framrutan.
Jag antar att du håller med om det?

Det kommer säkert en obduktionsrapport och en grundlig utredning.

man sätter alltid fler skott i målet för att oskadliggöra. Hade hon överlevt första hade hon dundrat fram och mosat nån av hans kollegor istället. Mannen är en hjälte som räddade sina kollegors liv.
Citera
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Tänk om han flyr därför att han tycker själv att han är en mördare?

Då ska han springa i sicksack.

https://youtube.com/shorts/VY9fSoedzqU?si=UZclLh3KxaVSvdIS
Citera
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Afro-Greger
Tragiskt. Hoppas dom kan ordna skyddad bostad åt honom och familjen så att han kan fortsätta utföra ett ypperligt arbete åt det fantastiska ICE.

Hoppas vi kan få något som påminner om ICE i Sverige snart. In i Rinkeby och Tensta med skarpladdade vapen. Högsta prio blir somaliska bidragsparasiter.
Han kanske flyr till Mar-a-lago? Eller till nya flygeln i Vita huset? Eller till Nordkorea
Citera
2026-01-10, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Definitvt träffad som sagt. Med hur mycket kraft återstår att utredas, men inte tillräckligt för att skada allvarligt som det verkar.

Säkert är det dokumenterat med en läkarundersökning.
Han rör sig helt obehindrat efteråt, promenerar raskt ned till den krockade bilen, gör handsignaler i luften och återvänder sedan till sin egna bil.

Vi får väl se hur karma behandlar Jonathan Ross.
Citera
2026-01-10, 00:37
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Llardrose
man sätter alltid fler skott i målet för att oskadliggöra. Hade hon överlevt första hade hon dundrat fram och mosat nån av hans kollegor istället. Mannen är en hjälte som räddade sina kollegors liv.
Nej, det tror nog inte ens du.
Citera
2026-01-10, 00:38
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Det är ju inte kvinnan som blockerar vägen , det är ICE-BILEN som tydligen har så dåliga däck så den kör fast på vanligt vinterväglag!

Nu låter du ungefär som de där som brukar försöka skylla terrordåd med fordon på bilen.

Dock tur för ICE killen att däcken inte fick grepp, annars hade han haft värre skador.
Citera
2026-01-10, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Han kanske flyr till Mar-a-lago? Eller till nya flygeln i Vita huset? Eller till Nordkorea

Eller hem till din WT morsa
Citera
2026-01-10, 00:39
Medlem
Lesbisk + HBTQ = Galenskap, storhetsvansinne, maktfullkomlighet. Dessa två kvinnor slängde sig in i elden övertygade om att deras HBTQ mantel skulle skydda dem emot flammorna.
Citera
2026-01-10, 00:39
Medlem
Rookie81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Ja, jag läste något om att han tidigare blivit påkörd. Men bör man då komma ut i tjänst igen så snabbt? Säg en polis som på något sätt blir allvarligt skadad i tjänst, den polisen ska då få ordentligt med stöd och grönas av en psykolog innan den sätts på gatan igen med ett vapen i näven.

Det här med att trycka upp t-shirts är så jävla ruttet, skulle tippa att majoriteten av folket som gör det bryr sig inte om något annat än att tjäna cash heller. Usa har verkligen blivit hooked på att köpa t-shirts med slogans eller hånande memes på.

Jag håller med och tycker du håller en jävligt bra ton - bättre än mig. Jag behåller min ståndpunkt men jag måste säga att du har ett jävligt effektivt sätt att kommunicera på som taggar ner situationen...jag får dra lite lärdom av det...
Citera
2026-01-10, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Då bör de arrestera honom för lösdriveri och skicka honom till Alligator Alcatraz.

Är det några som skall kastas till guantanamo är det minnesotas guvenör som uppviglat i livetv och itne minst vänstersekten somljugmedia håller om ryggen när dom begår peacfull protest-terrorsim
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in