2026-01-10, 00:27
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agent.Provocateur
Hon uppvisar inget aggressivt beteende, snarare tvärtom med det hon säger "That's fine dude,I'm not mad at you" till sin mördare. Dessutom, skulle hennes avsikt varit att köra över honom, hade hon ju för fan bara gasat framåt! Hon backar först för att få mer radie att svänga ut till höger!

Idioten som drar vapen står INTE i vägen men lutar sig över motorhuvens vänstersida med överkroppen som självklart snuddar honom då. Det första skottet som går genom framrutan är i vänsterhörnet av framrutan, resterande skott rakt in vid vänster sidoruta. Solklar avrättning.

Hans mindset var redan innan att eskalera situationen, varför skifta mobilen till sin vänsterhand för att frigöra handen han sedan skjuter henne med? Jävla ICE nollor.

Till och med polisen i USA fattar bättre även om deras utbildning är löjligt kort jämförelsevis, och dessa nollor har ännu mindre utbildning.

Nedan ifrån en artikel i Police Magazine:

While there are certainly incidents in which officers are attacked with vehicles without any prior warning, many of these incidents were the result of poor police tactics and training. For example, many of the officers involved in these incidents positioned themselves in the path of a motor vehicle in the early stages of an incident, apparently in an attempt to “control” the suspect or prevent the suspect from leaving the scene. (Renee var inte en "suspect" ens)

We have learned that sometimes even when the human body is mortally wounded it will still function for many seconds. This means that shooting the driver of an oncoming vehicle will not necessarily prevent him or her from striking you with more than 2,000 pounds of automobile.

And let’s say your shots do incapacitate the driver. This will not immediately stop his or her vehicle. It will keep coming at you or become an unguided missile careening down the street.

https://www.policemag.com/articles/stay-out-of-the-way
Jag tycker det är lite trist att denna uppenbara felskjutning rör upp så mycket känslor inom Team Trump. För mig är din redogörelse i princip korrekt. Bara det faktum att två av skotten avlossades genom sidorutan, när agenten var helt utom fara, gör det tydligt att han begick ett fatalt misstag/tjänstefel.

När man dessutom fått veta att agenten varit med om en liknande upplevelse, där han blivit påkörd och medsläpad av en bil, blir det rimligt att anta att han blivit stressad och agerade irrationellt. Troligtvis lider han av PTSD efter den upplevelsen.

Jag tycker det är oroväckande att administrationen ger honom ett så pass starkt stöd. De borde såklart låta utredning och opartiska personer uttala sig. Jag förutsätter att agenten blir avstängd under utredningen och hoppas att han får avsluta sin tjänstgöring.

Rent lagmässigt tror jag agenten kommer frias från åtal. Han blev ju uppenbarligen påkörd, om än ganska lätt. Det är tydligt att föraren agerade väldigt vårdslöst och irrationellt. Hon verkar tycka att det är en rolig lek hon håller på med. Hon skrattar och blir påeggad av sin flickvän, som dessutom filmar skeendet. Handlar det om en TikTok video? Är de influencers?

Det är synd att detta inte kommer leda till självreflektion hos dessa Karens - alltid dessa Karens. De borde växa upp och inse att de leker med elden. Det innebär inte att de ska skjutas i huvudet, men om man agerar som föraren finns en stor risk att konsekvenserna blir digra.
Citera
2026-01-10, 00:27
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrOutlaw
Som sagt, ratten och däcken är vinklade bort från honom och han kan inte bli överkörd eftersom bilen inte kommer att svänga. Om man någonsin har kört en bil och lagt om ratten från stillastående så vet man att det är en liten fördröjning av svängen och det är exakt det som händer. Det var aldrig nödvärn och han hade aldrig blivit påkörd och han mördade henne ur ilska.

Varför var han ilsken tror du?
Citera
2026-01-10, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dapanch
Ballar ut lite här nu. Folk ute på gatorna med vapen och letar efter ICE. Riktigt läskigt. Finns inget förtroende för federala myndigheter för tillfället. Dags att fundera på återvandring.
”Folk”? Våldsvänstern känner att de har rätt att ta liv. Uppmuntrade av guvernören i Minnesota som sagt att han ska använda soldater mot ICE. Nu får ni som ni vill, våldsvänstern. Ett laglöst samhälle.
Citera
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rookie81
Samma snubbe i videon (https://youtu.be/rpcCQTGfPLo?si=or4Kul8wz8VnULAk) blev alltså släpad efter en bil i en annan incident. I det klippet finns båda incidenterna. Har man varit med om det en gång blir man säkert lite lätt trigger happy när exakt samma sak händer igen. Visst man kan också ge upp och lägga sig under bilen men vem fan bryr sig efter det? Man dör under en bil och en massa vänsterpack trycker roliga tröjor om en i ett halvår (ala Charlie Kirk), det blir ens "legacy" när man stämplar ut man blir snubben under bilen meme.

Ja, jag läste något om att han tidigare blivit påkörd. Men bör man då komma ut i tjänst igen så snabbt? Säg en polis som på något sätt blir allvarligt skadad i tjänst, den polisen ska då få ordentligt med stöd och grönas av en psykolog innan den sätts på gatan igen med ett vapen i näven.

Det här med att trycka upp t-shirts är så jävla ruttet, skulle tippa att majoriteten av folket som gör det bryr sig inte om något annat än att tjäna cash heller. Usa har verkligen blivit hooked på att köpa t-shirts med slogans eller hånande memes på.
Citera
Medlem
DrOutlaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Varför var han ilsken tror du?

För att han var på en powertrip och ville att hon skulle lyda givetvis. Ska det ge honom rätt att brutalt avrätta henne?
Citera
2026-01-10, 00:29
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Han fick uppsöka sjukhus så någon form av skada fick han. Men han har lämnat sjukhuset nu.

Kristi Noem: ICE agent in Minneapolis shooting released from hospital
https://www.youtube.com/watch?v=ZNjD6s4D--w

Om han var normal kunde ju chocken att dödat en annan människa genom tre huvudskott på nära håll inneburit sjukhus.

Men vi får väl se. Vance kanske kommer lägga upp en bild på ett blåmärke för att visa hur nära det var att agenten dog...
Citera
2026-01-10, 00:30
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
För att han var på en powertrip och ville att hon skulle lyda givetvis. Ska det ge honom rätt att brutalt avrätta henne?

Skön expertkommentar. Kanske var hon på en "powertrip" och trodde hon kunde köra ifrån federala agenter efter att hon inte lydde.
Citera
2026-01-10, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Jag tycker det är lite trist att denna uppenbara felskjutning rör upp så mycket känslor inom Team Trump. För mig är din redogörelse i princip korrekt. Bara det faktum att två av skotten avlossades genom sidorutan, när agenten var helt utom fara, gör det tydligt att han begick ett fatalt misstag/tjänstefel.

När man dessutom fått veta att agenten varit med om en liknande upplevelse, där han blivit påkörd och medsläpad av en bil, blir det rimligt att anta att han blivit stressad och agerade irrationellt. Troligtvis lider han av PTSD efter den upplevelsen.

Jag tycker det är oroväckande att administrationen ger honom ett så pass starkt stöd. De borde såklart låta utredning och opartiska personer uttala sig. Jag förutsätter att agenten blir avstängd under utredningen och hoppas att han får avsluta sin tjänstgöring.

Rent lagmässigt tror jag agenten kommer frias från åtal. Han blev ju uppenbarligen påkörd, om än ganska lätt. Det är tydligt att föraren agerade väldigt vårdslöst och irrationellt. Hon verkar tycka att det är en rolig lek hon håller på med. Hon skrattar och blir påeggad av sin flickvän, som dessutom filmar skeendet. Handlar det om en TikTok video? Är de influencers?

Det är synd att detta inte kommer leda till självreflektion hos dessa Karens - alltid dessa Karens. De borde växa upp och inse att de leker med elden. Det innebär inte att de ska skjutas i huvudet, men om man agerar som föraren finns en stor risk att konsekvenserna blir digra.
Har du ens kollat bilder? Ett skott satt i framrutan, ett satt på baksidan backspegeln och ett gick möjligtvis in via den öppna sidorutan.

Det är så mycket skit som sprids av lata användare som inte har koll på fakta men beskäftigt påstår att saker är korrekta.
Citera
2026-01-10, 00:31
Medlem
remixutoheavens avatar
Citat:
(..) Den visar att han fick en liten touch av bilen.

Och vad kallas en "liten touch" mellan en bil och person både i folkmun samt i en juridisk bedömning?
Citera
2026-01-10, 00:32
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Då bör de arrestera honom för lösdriveri och skicka honom till Alligator Alcatraz.
Tänk om han flyr därför att han tycker själv att han är en mördare?
Citera
2026-01-10, 00:33
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HRT
Nej jag känner också en stor frustration.
Jag är svenne och jag gillar inte trump o vad han sysslar med. Det är tragiskt att Staten Amerika inte kan hantera en störd psychopat president utan låta honom hållas.
Det som ligger bakom skjutningen tror jag är individer som är hatiska, gillar att utöva makt och ha presidentens godkännande. Det är aldrig bra.
Missförstå inte nu men poliser och säkerhetsfolk måste va tuffa men professionella de måste kunna avgöra när ett riktigt hot finns och en upplevd situation som inte är hotfull.

Det är USA och inte Sveavägen. 99 procent av världens befolkning bryr sig inte. Sånt här händer varje dag. Migrationen till USA är emot befolkningens vilja. All annan polis i random land hade agerat så här. Vänstern tror sig ha ett moraliskt övertag, vilket de inte har.

Snart äger USA Grönland och Ryssland tar mark i Ukraina. EU köper Gas och Olja av Ryssland mer än de spendera pengar på kriget. Kina äger snart större delen av resurserna i Ryssland. Syrien har ett avtal med Israel. Att ICE skjuter ihjäl en vänstertaktivist saknar betydelse.
Citera
2026-01-10, 00:34
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snurrespratt24
Har du ens kollat bilder? Ett skott satt i framrutan, ett satt på baksidan backspegeln och ett gick möjligtvis in via den öppna sidorutan.

Det är så mycket skit som sprids av lata användare som inte har koll på fakta men beskäftigt påstår att saker är korrekta.
Ja. Två skott avlossades från sidan av bilen. Att ett av dem tog i backspegeln har jag inte uppfattat i nån av de filmer jag sett, men det är möjligt att du har rätt. Det första gick genom framrutan.
Jag antar att du håller med om det?

Det kommer säkert en obduktionsrapport och en grundlig utredning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in