2026-01-10, 00:10
Medlem
HRTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skribentminimum
Att inte ens redan ta tillräckligt parti för händelsen är sjuk jävla värld nog. Asså kan nån bara kedje tappa en atom olycka i hela jävla trump landet istället. Är förvånad att ingen orkar hugga av huvudet på Trump och sparka in det nånstans sådär extra oförskämt bara. Fattar fan inte vardagen ett dugg med den här jävla hor presidenten. En fucking hor gubbe är president därborta. En fucking hor gubbe. Har noll ånger över alla man mobbar för att de var så fkng mobbade. Kolla vart de står nu. Exakt så mobbade som man misstänkte där för längesen.
Jävla kackel svennar som skriker ut jävla smärtsamma vrål i hor framtiden är allt som är kvar. Man ska fan sparka er i huvudet. Ni är inte ens i närheten på att BLI en framtid. Jävla bajs läkare liv. Kommer aldrig bry mig ett fucking dugg om er. Idag dog min empati helt officiellt asså. Fuck människor som lever inom jävla nyhets mallen med jävla nyhets beskrivningar.
Har ni nånsin sett en fin middag eller god gärning förstöras totalt av en kultur hora med ett jävla högutbildat barn knullat ordförråd? Som om man nog skulle glömma äta med jävla kniv och gaffel ändå förstås va?!?!

Nej jag känner också en stor frustration.
Jag är svenne och jag gillar inte trump o vad han sysslar med. Det är tragiskt att Staten Amerika inte kan hantera en störd psychopat president utan låta honom hållas.
Det som ligger bakom skjutningen tror jag är individer som är hatiska, gillar att utöva makt och ha presidentens godkännande. Det är aldrig bra.
Missförstå inte nu men poliser och säkerhetsfolk måste va tuffa men professionella de måste kunna avgöra när ett riktigt hot finns och en upplevd situation som inte är hotfull.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Ja hon läser helt klart inte av situationen på rätt sätt. Troligen är hon också påverkad av sin partners stressande att köra. Gissar att partnern kommer att bli medskyldig på något sätt.

Ja, jag håller med. Jag uppfattar kvinnan utanför bilen som den drivande, medans föraren framstår som helt harmlös.
Citera
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muslimfitta
Amerikansk lagstiftning bryr sig inte om vad du tycker och hur du uppfattar omvärlden. Så vad försöker du säga mer än tomma ord som betyder ingenting?

Jag försöker få dig att fatta att meddelandet inte var riktat till dig.
Citera
2026-01-10, 00:11
Medlem
DrOutlaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Llardrose
Spelar ingen roll om hon så planerat just detta ögonvblick i 10 år och att hon då tänkte köra på honom, det vet vi inte. Vad vi VET är att hon accade bilen när han stod framför henne, och hade träffat han ifall det ej varit is på gatan. Han handlade därför i nödvärn oavsett om hon ville köra över han eller knappt ej ens såg han.

Och du har aldrig heller kört en bil märker jag. Hon snurrar på ratten för att hon försöker åka därifrån, och däcken är redan vinklade bort från honom. Hon försöker aldrig köra på honom, hon försöker aktivt undvika honom och han står nära och får en pytteliten touch av bilen. Han agerade inte i nödvärn, vilket även bevisas på bodycamen eftersom "fucking bitch" är dom första orden han säger efter att ha kallblodigt avrättat en kvinna. Han agerade ur ilska inte i nödvärn.

Citat:
Fast den indikerar också att hon körde på honom. Något man även kunde se på en annan video från en vinkel snett framifrån.

Den visar att han fick en liten touch av bilen.
Citera
2026-01-10, 00:12
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Det kommer säkert förklaringar ska du se. Hav tålamod.

Anledningen till att du bör kunna svara på frågorna är att du påstår att han blev träffad.
Citera
Avstängd
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av remixutoheaven
Det finns andra ICE agenter på plats som söker kontakt med föraren och ber henne att stanna / går ur bilen, vilket hon uppenbarligen vägrar. Han filmar bilens reg plåt och går sidan tillbaka, när kvinnan försöker smita från plats och då träffas han av bilen, vilket gör att han skjuter i nödvärn.

Är det berättigat? Det får rätten reda ut.
Nej ingen annan ICE-agent var vid föraren när han gick förbi.
Har du inte sett klippet från ICE-agentens film?

Föraren söker kontakt med honom och säger "det är okej, jag är inte arg på dig" men han ignorerar henne och börjar cirkulera runt bilen.

Varför cirkulerar han till bilens högra sida och vidare över fronten istället för att gå tillbaka till föraren efter han filmat regplåten?
DET ÄR DEN STORA FRÅGAN!
Citera
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Hon uppvisar inget aggressivt beteende, snarare tvärtom med det hon säger "That's fine dude,I'm not mad at you" till sin mördare. Dessutom, skulle hennes avsikt varit att köra över honom, hade hon ju för fan bara gasat framåt! Hon backar först för att få mer radie att svänga ut till höger!

Idioten som drar vapen står INTE i vägen men lutar sig över motorhuvens vänstersida med överkroppen som självklart snuddar honom då. Det första skottet som går genom framrutan är i vänsterhörnet av framrutan, resterande skott rakt in vid vänster sidoruta. Solklar avrättning.

Hans mindset var redan innan att eskalera situationen, varför skifta mobilen till sin vänsterhand för att frigöra handen han sedan skjuter henne med? Jävla ICE nollor.

Till och med polisen i USA fattar bättre även om deras utbildning är löjligt kort jämförelsevis, och dessa nollor har ännu mindre utbildning.

Nedan ifrån en artikel i Police Magazine:

While there are certainly incidents in which officers are attacked with vehicles without any prior warning, many of these incidents were the result of poor police tactics and training. For example, many of the officers involved in these incidents positioned themselves in the path of a motor vehicle in the early stages of an incident, apparently in an attempt to “control” the suspect or prevent the suspect from leaving the scene. (Renee var inte en "suspect" ens)

We have learned that sometimes even when the human body is mortally wounded it will still function for many seconds. This means that shooting the driver of an oncoming vehicle will not necessarily prevent him or her from striking you with more than 2,000 pounds of automobile.

And let’s say your shots do incapacitate the driver. This will not immediately stop his or her vehicle. It will keep coming at you or become an unguided missile careening down the street.

https://www.policemag.com/articles/stay-out-of-the-way
Citera
2026-01-10, 00:14
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Nej ingen annan ICE-agent var vid föraren när han gick förbi.
Har du inte sett klippet från ICE-agentens film?

Föraren söker kontakt med honom och säger "det är okej, jag är inte arg på dig" men han ignorerar henne och börjar cirkulera runt bilen.

Varför cirkulerar han till bilens högra sida och vidare över fronten istället för att gå tillbaka till föraren efter han filmat regplåten?
DET ÄR DEN STORA FRÅGAN!

Det har nog att göra med att hans kollega pratar med föraren, då blir han stående där.
Citera
2026-01-10, 00:14
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Anledningen till att du bör kunna svara på frågorna är att du påstår att han blev träffad.

Det står utom allt tvivel. Det har jag sett på videos av händelsen.
Citera
2026-01-10, 00:15
Medlem
Muslimfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrOutlaw

"Låt mig toucha dig lite med min kniv."
Citera
2026-01-10, 00:15
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Snurrespratt24
Hon försöker fly från polisen. Eftersom hon står på tvären på gatan så måste hon köra endera åt höger eller åt vänster för att fly. Till vänster står ICEbilen och blockerar för henne. Hon rattar åt höger för att fly åt det hållet. Hon är fullkomligt likgiltig för att det står en ICE-agent snett framför bilen som riskerar att bli träffad av hennes bil - vilket också sker. Hon är stressad och skapar en farlig situation där hon i sin iver att komma undan inte bry sig om faran hon utsätter andra för.

Jag håller med om i princip allting, men är inte så säker på det där att hon skulle vara stressad.

I videon tagen av ICE-agentens mobil så hånler hon. Det tyder inte på stress. Snarare att hon är en psykopat som helt struntar i om andra skadas/dör.
Citera
2026-01-10, 00:16
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrOutlaw

Definitvt träffad som sagt. Med hur mycket kraft återstår att utredas, men inte tillräckligt för att skada allvarligt som det verkar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in