2025-09-17, 20:30
Medlem
Det verkar inte krylla av studier eller ens mindre studier som talar för att cancer egentligen är en bakterieinfektion. Däremot finns det mängder med mindre studier och berättelser om lyckade resultat med Ivermectin samt Fenbendazol. Har läst många slutsatser där läkemedlet effektivt hämmade cancern och tumören krymt relativt skyndsamt men att fler större studier behövs för att bekräfta samma resultat. I många studier så har man sett mycket effektiva resultat på möss/kaniner men där har doserna varit höga.

Samtidigt finns det många studier där det testats höga doser av Ivermektin på människor och vad jag har läst mig till så är en dödlig överdos svår att uppnå och doser tio gånger större än vad som tas för bakterier vilket medicinen är avsedd för verkar i stort sett ofarligt (i alla fall i närtid efteråt).

Hade jag haft cancer med dyster prognos så hade jag testat dessa läkemedel utan att tveka.

Man vet inte vad som händer i livet. Men; luck favours the prepared.

Ultraljud buk på fredag..
Citera
2025-09-18, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Odovacer
Du är fan sanslös. pH-värdet i centrala compartment i kroppen ligger på ca 7,4. I interstitiet kan det sjunka till ca 7,2. Variationerna därifrån är ytterst små eftersom njurarna justerar pH-värdet kontinuerligt. Det går således inte att öka pH-värdet i kroppen.

Det är uppenbart att du inte kan ett skit om human fysiologi. Varför försöker du att undervisa andra i saker du inte vet ett skit om?

Undervisa? Jag hämtar bara fakta från andra.

Citat:
Kroppen har olika pH-värden i olika delar, och kosten kan påverka pH i urin och saliv, men inte blodets pH. En balanserad kost med mycket grönsaker och frukt kan hjälpa till att minska belastningen på kroppens reglerande system och främja en hälsosam syra-basbalans.
Citera
2025-09-28, 11:32
Medlem
Sqeptisks avatar
Verkar som staten Florida i dagarna tagit initiativ till cancerforskning med inriktning på alternativa / komplementära metoder. Speciellt skall fokuseras på hur ivermectin kan ingå i behandling mot cancer.

Rapporteras att staten Florida skall satsa USD60 miljoner på forskningen.

Bra initiativ, för det lär ju inte komma några pengar till dylik forskning från "Big Pharma" när behandlingskostnaden för en ivermectintablett uppges kosta runt en dollar styck.

https://www.theepochtimes.com/us/florida-officials-announce-new-investment-in-cancer-treatments-including-ivermectin-5920342

https://www.flgov.com/eog/news/press/2025/governor-ron-desantis-and-first-lady-casey-desantis-announce-60-million-funding

https://www.naturalnews.com/2025-09-27-florida-invests-in-cancer-research-focusing-on-ivermectin.html

Vidare skall det bli intressant att få vetskap om det finns någon substans bakom de tusentals anekdotiska vittnesmål om hur folk botat sig själva med dessa alternativa / komplementära metoder
Citera
2026-01-09, 23:21
Medlem
Chockerade att ivermectin har en hel drös av studier med cancer botad i över 10st olika cancer former ink prostata cancer.
Citera
2026-01-09, 23:33
Medlem
Odovacers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JudarnasMardrom
Chockerade att ivermectin har en hel drös av studier med cancer botad i över 10st olika cancer former ink prostata cancer.
Var god och länkar till ett antal av dessa studier! Inga vanliga webbsidor som alla kan skapa, videos eller annat skit utan länka primärkällan som givetvis är en referentgranskad tidskrift!
Citera
2026-01-09, 23:50
Medlem
Citat:
Var god och länkar till ett antal av dessa studier! Inga vanliga webbsidor som alla kan skapa, videos eller annat skit utan länka primärkällan som givetvis är en referentgranskad tidskrift!
Dom kan du söka upp själv, hittas enkelt

"Cure for cancer" kommer det aldrig stå i rubriken, forskare använder order cancer apoptosis istället. Apoptosis = cell död
Citera
2026-01-09, 23:56
Medlem
Odovacers avatar
Citat:
Dom kan du söka upp själv, hittas enkelt

Det är du som påstår att det finns studier som visar att cancer kan botas med ivermektin. Då ska du redovisa vad du bygger påståendena på. Det är en fullkommligt vedertagen princip att man redovisar sina källor. Så sätt i gång. Skäm inte ut dig med fler bortförklaringar nu. Du behöver bara länka studierna. Ingen mer text krävs.

Citat:
"Cure for cancer" kommer det aldrig stå i rubriken, forskare använder order cancer apoptosis istället. Apoptosis = cell död
Vad i helsike är det för infantilt försök till undervisning här. Du vet ingenting om vad jag kan om cancer och cancerbehandling så var god och sluta undervisa mig massa skit.
Senast redigerad av Odovacer 2026-01-10 kl. 00:02.
Citera
2026-01-10, 00:26
Medlem
Odovacers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
.
Du skulle presentera vetenskapligt stöd för att cancxer orsakas av parasiter. Vart är dina länkar till vetenskapliga studier som styrker det? Kom igen nu och få det gjort. Länka!
Citera
2026-01-10, 01:08
Medlem
Citat:
Det är du som påstår att det finns studier som visar att cancer kan botas med ivermektin. Då ska du redovisa vad du bygger påståendena på. Det är en fullkommligt vedertagen princip att man redovisar sina källor. Så sätt i gång. Skäm inte ut dig med fler bortförklaringar nu. Du behöver bara länka studierna. Ingen mer text krävs.

Vad i helsike är det för infantilt försök till undervisning här. Du vet ingenting om vad jag kan om cancer och cancerbehandling så var god och sluta undervisa mig massa skit.

Va? Om DU är intresserad av ämnet så är det upp till dig att söka vidare, är bara öppna upp google din lata jävel. Men precis som jag misstänkte, du är inget mer än ett troll som försöker sabotera diskussionen. Hade du varit intresserad av ämnet såsom du låtsas i första frågeställningen så hade du gått in på google och sökt ivermectin + cancer apoptosis och sen fått upp en hel drös av studier som bekräftar det jag sa. Men inte ens det är du intresserad av att göra

Vilket bevisar att du aldrig var intresserad i frågeställningen du först ställde. Utan enbart försöker förstöra diskussionen

Ja, eftersom du inte vet hur forskare beskriver botad cancer så får jag ju förklara det eftersom jag har läst studierna. Hur skulle du annars hitta dom när du är så satans efterbliven att du inte ens kan öppna upp google?

Nej stick härifrån ditt judetroll.
Senast redigerad av JudarnasMardrom 2026-01-10 kl. 01:11.
Citera
2026-01-10, 01:10
Medlem
Citat:
Du skulle presentera vetenskapligt stöd för att cancxer orsakas av parasiter. Vart är dina länkar till vetenskapliga studier som styrker det? Kom igen nu och få det gjort. Länka!
Alla studier är publicerade på myndighetens databas för studier, pubmed.gov
Samt resterande sidor för forskning. Sitt inte här och låtsas att du är intresserad

En av USAs främsta läkare peter mccullough publicerade nyss den största studien någonsin gällande fenben samt ivermectin och cancer. den kan du läsa med men du klarar väll inte av att hitta den heller.

Peter mccullough har flest publicerade studier i hela usa. En av världens främsta läkare
Senast redigerad av JudarnasMardrom 2026-01-10 kl. 01:13.
Citera
2026-01-10, 01:36
Medlem
Citat:
Tänkt att du är så värdelös att du inte ens klarar av att göra det minsta möjliga, första länken, allra högst upp på google. Inte ens detta klarade du av att göra men påstår att jag inte behöver berätta för dig hur forskare nanmger botad cancer, men eftersom du inte ens klarar av att gå in på första länken på google så låter det som att du inte klarar av att gör det absolut simplaste.

Ivermectin, a potential anticancer drug derived from an antiparasitic drug (pubmed.gov)
https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC7505114/

This may be related to the regulation of multiple signaling pathways by ivermectin through PAK1 kinase. On the other hand, ivermectin promotes programmed cancer cell death, including apoptosis, autophagy and pyroptosis. Ivermectin induces apoptosis and autophagy is mutually regulated.

Nej, detta är inte en diskussion för en man med din IQ. Självklart förstår du inte vad apoptosis betyder, trots att jag förklarade det ovan, du kommer heller inte förstå vad autophagy betyder. Det andra sättet våran kropp självdödar cancer, vilket även fasta aktiverar samt sverige delade ut nobelpriset till 2016 (japans forskare som hittade autophagy dvs self eating)

Är på sida 4 nu så 40st studier med ivermectin och hur det botar cancer, 10 sidor finns och förmodligen betydligt fler efter det. Sen kan du använda duckduckgo och se alla studier google cencurerar.

Botar även cancer behandlings resistent cancer
In Didier's experiments testing the effect of IVM on lymphocytic leukemia, IVM could be used as an inhibitor of P-gp to affect MDR [22]. In Jiang's experiment, IVM reversed the drug resistance of the vincristine-resistant colorectal cancer cell line HCT-8, doxorubicin-resistant breast cancer cell line MCF-7 and the chronic myelogenous leukemia cell line K562

Inhibit Wnt pathway - Breast cancer, Colorectal cancer [33,41]
Inhibit Akt/mTOR pathway - Breast cancer, Ovarian cancer, Glioma [32,60,64]
Inhibit MAPK pathway - Nasopharyngeal carcinomaMelanoma [69,73]
Inhibit YAP1 protein - Gastric cancer, liver cancer [39,43]
Inhibit PAK1 protein - Breast cancer, Ovarian cancer, Nasopharyngeal carcinoma, Melanoma [
32,58,69,73,96]
Inhibit HSP27 - Prostate cancer, Lung cancer Colorectal cancer [50]
Induce mitochondrial dysfunction - Renal cell carcinoma, GliomaLeukemia [48,53,63]
Inhibit cancer stem cells - Breast cancer [95,96]
Inhibit p-glycoproteinand MDR protein - Colorectal cancer, Breast cancerLeukemia [22,104]
Activate P2 × 7 receptor - Breast cancer [37]
Inhibit SIN3 domain - Breast cancer [36]
Inhibit DDX23 helicase - Glioma [66]
Activate chloride channels - Leukemia [51]
Increase TFE3 Activity - Melanoma [74]
Inhibit KPNB1 protein - Ovarian cancer [59]

Ovan har vi ett par andra cancer former som botas av ivermectin, listas i samma studie som ovan.

Riktigt pinsamt av dig att du inte klarade av att göra detta själv.

Referensnummret bakom är länkade i studien till resterad forskning så man kan läsa dom med.

Detta var alltså från en enda studie av dom 40st som finns på dom 4 första sidorna på google. Mitt sista svar till dig.

Mod disclaimer: Jag har kopierat denna texten ifall ni försöker radera den med diverse försök att anmäla mitt inlägg för "personangrepp", vilket jag hade kunnat anmäla han för med. Men vet att ni kommer försöka med allt för att få detta inlägget raderat. Så kommer posta det igen med diverse "påhopp" raderade. // JudarnasMardröm
Senast redigerad av JudarnasMardrom 2026-01-10 kl. 01:38.
Citera
2026-01-10, 18:22
Medlem
Odovacers avatar
Citat:
Tänkt att du är så värdelös att du inte ens klarar av att göra det minsta möjliga, första länken, allra högst upp på google. Inte ens detta klarade du av att göra men påstår att jag inte behöver berätta för dig hur forskare nanmger botad cancer, men eftersom du inte ens klarar av att gå in på första länken på google så låter det som att du inte klarar av att gör det absolut simplaste.

Ivermectin, a potential anticancer drug derived from an antiparasitic drug (pubmed.gov)
https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC7505114/

This may be related to the regulation of multiple signaling pathways by ivermectin through PAK1 kinase. On the other hand, ivermectin promotes programmed cancer cell death, including apoptosis, autophagy and pyroptosis. Ivermectin induces apoptosis and autophagy is mutually regulated.

Nej, detta är inte en diskussion för en man med din IQ. Självklart förstår du inte vad apoptosis betyder, trots att jag förklarade det ovan, du kommer heller inte förstå vad autophagy betyder. Det andra sättet våran kropp självdödar cancer, vilket även fasta aktiverar samt sverige delade ut nobelpriset till 2016 (japans forskare som hittade autophagy dvs self eating)

Är på sida 4 nu så 40st studier med ivermectin och hur det botar cancer, 10 sidor finns och förmodligen betydligt fler efter det. Sen kan du använda duckduckgo och se alla studier google cencurerar.

Botar även cancer behandlings resistent cancer
In Didier's experiments testing the effect of IVM on lymphocytic leukemia, IVM could be used as an inhibitor of P-gp to affect MDR [22]. In Jiang's experiment, IVM reversed the drug resistance of the vincristine-resistant colorectal cancer cell line HCT-8, doxorubicin-resistant breast cancer cell line MCF-7 and the chronic myelogenous leukemia cell line K562

Inhibit Wnt pathway - Breast cancer, Colorectal cancer [33,41]
Inhibit Akt/mTOR pathway - Breast cancer, Ovarian cancer, Glioma [32,60,64]
Inhibit MAPK pathway - Nasopharyngeal carcinomaMelanoma [69,73]
Inhibit YAP1 protein - Gastric cancer, liver cancer [39,43]
Inhibit PAK1 protein - Breast cancer, Ovarian cancer, Nasopharyngeal carcinoma, Melanoma [
32,58,69,73,96]
Inhibit HSP27 - Prostate cancer, Lung cancer Colorectal cancer [50]
Induce mitochondrial dysfunction - Renal cell carcinoma, GliomaLeukemia [48,53,63]
Inhibit cancer stem cells - Breast cancer [95,96]
Inhibit p-glycoproteinand MDR protein - Colorectal cancer, Breast cancerLeukemia [22,104]
Activate P2 × 7 receptor - Breast cancer [37]
Inhibit SIN3 domain - Breast cancer [36]
Inhibit DDX23 helicase - Glioma [66]
Activate chloride channels - Leukemia [51]
Increase TFE3 Activity - Melanoma [74]
Inhibit KPNB1 protein - Ovarian cancer [59]

Ovan har vi ett par andra cancer former som botas av ivermectin, listas i samma studie som ovan.

Riktigt pinsamt av dig att du inte klarade av att göra detta själv.

Referensnummret bakom är länkade i studien till resterad forskning så man kan läsa dom med.

Detta var alltså från en enda studie av dom 40st som finns på dom 4 första sidorna på google. Mitt sista svar till dig.

Mod disclaimer: Jag har kopierat denna texten ifall ni försöker radera den med diverse försök att anmäla mitt inlägg för "personangrepp", vilket jag hade kunnat anmäla han för med. Men vet att ni kommer försöka med allt för att få detta inlägget raderat. Så kommer posta det igen med diverse "påhopp" raderade. // JudarnasMardröm

I slutet på den citerade artikeln står det under rubriken 6. Summary and outlooks:

Citat:
Unfortunately, there have been no reports of clinical trials of IVM as an anticancer drug. There are still some problems that need to be studied and resolved before IVM is used in the clinic.
Författarna till den artikel du citerar säger att det inte finns kliniska prövningar med ivermektin mot cancer. Så hur kan du påstå att ivermektin botar cancer om det inte finns en endast klinisk studie publicerad? Menar du att alla ämnen som uppvisar biologisk aktivitet in vitro är fullt fungerande läkemedel?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in