Citat:
Ursprungligen postat av
Odovacer
Du skulle presentera vetenskapligt stöd för att cancxer orsakas av parasiter. Vart är dina länkar till vetenskapliga studier som styrker det? Kom igen nu och få det gjort. Länka!
Tänkt att du är så värdelös att du inte ens klarar av att göra det minsta möjliga, första länken, allra högst upp på google. Inte ens detta klarade du av att göra men påstår att jag inte behöver berätta för dig hur forskare nanmger botad cancer, men eftersom du inte ens klarar av att gå in på första länken på google så låter det som att du inte klarar av att gör det absolut simplaste.
Ivermectin, a potential anticancer drug derived from an antiparasitic drug (pubmed.gov)
https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC7505114/
This may be related to the regulation of multiple signaling pathways by ivermectin through PAK1 kinase. On the other hand, ivermectin promotes programmed cancer cell death, including apoptosis, autophagy and pyroptosis. Ivermectin induces apoptosis and autophagy is mutually regulated.
Nej, detta är inte en diskussion för en man med din IQ. Självklart förstår du inte vad apoptosis betyder, trots att jag förklarade det ovan, du kommer heller inte förstå vad autophagy betyder. Det andra sättet våran kropp självdödar cancer, vilket även fasta aktiverar samt sverige delade ut nobelpriset till 2016 (japans forskare som hittade autophagy dvs self eating)
Är på sida 4 nu så 40st studier med ivermectin och hur det botar cancer, 10 sidor finns och förmodligen betydligt fler efter det. Sen kan du använda duckduckgo och se alla studier google cencurerar.
Botar även cancer behandlings resistent cancer
In Didier's experiments testing the effect of IVM on lymphocytic leukemia, IVM could be used as an inhibitor of P-gp to affect MDR [22].
In Jiang's experiment, IVM reversed the drug resistance of the vincristine-resistant colorectal cancer cell line HCT-8, doxorubicin-resistant breast cancer cell line MCF-7 and the chronic myelogenous leukemia cell line K562
Inhibit Wnt pathway -
Breast cancer, Colorectal cancer [33,41]
Inhibit Akt/mTOR pathway -
Breast cancer, Ovarian cancer, Glioma [32,60,64]
Inhibit MAPK pathway -
Nasopharyngeal carcinomaMelanoma [69,73]
Inhibit YAP1 protein -
Gastric cancer, liver cancer [39,43]
Inhibit PAK1 protein -
Breast cancer, Ovarian cancer, Nasopharyngeal carcinoma, Melanoma [
32,58,69,73,96]
Inhibit HSP27 -
Prostate cancer, Lung cancer Colorectal cancer [50]
Induce mitochondrial dysfunction -
Renal cell carcinoma, GliomaLeukemia [48,53,63]
Inhibit cancer stem cells -
Breast cancer [95,96]
Inhibit p-glycoproteinand MDR protein -
Colorectal cancer, Breast cancerLeukemia [22,104]
Activate P2 × 7 receptor -
Breast cancer [37]
Inhibit SIN3 domain -
Breast cancer [36]
Inhibit DDX23 helicase -
Glioma [66]
Activate chloride channels -
Leukemia [51]
Increase TFE3 Activity -
Melanoma [74]
Inhibit KPNB1 protein -
Ovarian cancer [59]
Ovan har vi ett par andra cancer former som botas av ivermectin, listas i samma studie som ovan.
Riktigt pinsamt av dig att du inte klarade av att göra detta själv.
Referensnummret bakom är länkade i studien till resterad forskning så man kan läsa dom med.
Detta var alltså från en enda studie av dom 40st som finns på dom 4 första sidorna på google. Mitt sista svar till dig.
Mod disclaimer: Jag har kopierat denna texten ifall ni försöker radera den med diverse försök att anmäla mitt inlägg för "personangrepp", vilket jag hade kunnat anmäla han för med. Men vet att ni kommer försöka med allt för att få detta inlägget raderat. Så kommer posta det igen med diverse "påhopp" raderade.

// JudarnasMardröm