2026-01-09, 22:37
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Body Cam footage från ICE agenten
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/L4n104/ice-agentens-video-fran-skjutningen-slappt
Citera
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Om man ska lyfta diskussionen här i tråden något, gentemot ett svenskt perspektiv: Vi har i Sverige ungefär en tiondel (10%) så många döda i skjutvapenvåld per år jämfört med USA. PER CAPITA (hoppas ni alla förstår vad detta matematiska begrepp betyder).

Det är oroande att en del här i tråden *önskar* skjutningar, att skjuta vid minsta misstanke, döda sin motståndare och så vidare. "Du är en jävla kommunist" eller "Du är en jävla högerextrem".

Utvecklingen oroar och manar till eftertanke. I Sverige lever vi tryggt och rikt och ska inte importera USA's våld.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Det syns i videon hur framhjulen spinner på isen. I det läget står ICE snubben framför bilen och måste höra motorn varva. Det är precis då han drar sitt vapen också. Jag tror det var ögonblicket han bestämde sig för att hon tänkte köra på honom och han sköt. Efter att han dragit sitt vapen svänger hjulen. Oklart om kvinnan hade för avsikt att köra på honom eller bara att komma undan.

Det spelar ingen roll. Det troligaste är att hon bara ville sticka men det är som mest troligast hon hade skitit om det så stod 10 agenter framför henne hon skulle fram oavsett. Det var säkert inte hennes syfte att köra på han men tro mig hon sket i vilket. Deras sjuka hjärnor har bara empati för MS13-pablo och scam-abdi.
Citera
2026-01-09, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R1D2
Yes gråt mer nolla, ny tidsepok när den normale har tröttnat på vänsterns skitsnack så fortsätt gråt i dit hörn
Citat:
Ursprungligen postat av R1D2
haha så går det när man tror det är 2019 och alla är självhatande cucks. Nu fick hon sin hjärna fint sprängd och får se sina barn växa upp från helvete bara för hon trodde hon kunde göra som hon ville
Två inlägg av samma person, en person som anser sig "normal".

Lustigt att personen kallar någon för "självhatande cucks", för jag är 100% säker på att R1D2 är en patetisk incel utan vänner.
Citera
Medlem
lyktstolpes avatar
Varför går ICE agenten framför bilen flera gånger om han nu är rädd för att bli överkörd, första gången så backar hon även bort från honom.

Sen vad hon ska där och göra från början är en annan fråga.
Citera
Medlem
Afro-Gregers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ttwazzup
Polisen är att upprätthålla lag och ordning. Det ligger i polisens uppdrag att inte eskalera. Polisen som går mot dörren och försöker öppna den är den första tomten. Det är rena amatörtimmen.

Sådana här kommentarer kommer alltid från feta tangentbordskrigare som aldrig riskerar något själva. ICE gör ett föredömligt jobb och vi skulle behöva samma sak i Sverige.
Citera
2026-01-09, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Body Cam footage från ICE agenten
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/L4n104/ice-agentens-video-fran-skjutningen-slappt
Du är femtioelfte på bollen, och du liksom alla tidigare som kallar mobilvideo för "body-cam" hamnar i kategorin efterblivna får.
Citera
2026-01-09, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Så är det. De tränas inte i att skjuta ett skott i taget och sedan titta om det träffade. De skjuter alltid flera skott.
Nej, det stämmer inte.
Citera
2026-01-09, 22:41
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omniscientpotent
Du är femtioelfte på bollen, och du liksom alla tidigare som kallar mobilvideo för "body-cam" hamnar i kategorin efterblivna får.

Kör med hårklyverier om du vill, men det är oavsett en film från ICE agentens p.o.w.
Citera
2026-01-09, 22:42
Medlem
Enligt ABC news ska det ha funnits en hund i baksätet. Sköt dem den också, kanske på kul? Blir nog en sund hund som såg sin ägare bli avrättad.
Citera
2026-01-09, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GregLestrade
Nej, jag har sett hela förloppet. Men om du vill ha en oberoende källa så kan vi ta DW, som har granskat förloppet.

At the start of the video, we see a stationary burgundy SUV, a Honda Pilot, positioned diagonally across the driving lanes of a snow-covered road. DW Fact check was able to identify the precise location: It is Portland Avenue in Minneapolis, approximately outside house number 3328.
At 9 seconds in, we see two masked officers in uniform approach the Honda.
At 12 seconds, one of the officers tries to open the door of the Honda. He does not succeed. The driver then starts to drive off. She reverses briefly, then starts to drive forward.
At 14 seconds a third officer becomes visible. His face is only partly obscured, and he is standing in front of the vehicle with his gun drawn. Immediately afterward, he shoots three times directly at the driver.
At 15 seconds we can see that the Honda is steering past the shooter. The front tires are turned to the right, away from the ICE officer. The shooter dodges the car as it starts to move off, remaining on his feet.
At 21 seconds we see the SUV collide with a parked car and come to a stop. The shooter walks slowly toward the vehicle.

https://www.dw.com/en/fact-check-trump-claim-about-minneapolis-ice-shooting-false/a-75442390

Vi kan även notera att agenten som dödar trebarnsmamman drar sitt vapen innan bilen ens börjar röra sig framåt.
30-sekundersklippet alltså. Det händer mer saker innan som inte finns på film som ögonvittnen har berättat om .
Citera
2026-01-09, 22:44
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Omniscientpotent
Det är ju bara att kolla på din historik för att se att du har noll egna åsikter utan är en rysk påverkansoperatör.

Fan pinsamt att du skriver att du är glad för något.
Jag hänvisa hur lätt man kan använda systemet, dvs släpper man moralen kan man påverka samhället genom att ex utnyttja systemet, gör fler som jag kommer förändringarna vare sig någon vill något annat eller inte, dels vi är svåra att stoppa, som nu vill vara ledig o fixa sjukskrivning nov till mars, sedan exakt hur jag gått tillväga har jag inte berättat fullt ut. Genom detta kommer jag även rösta vänster så det blir lättare för fler att göra lika som jag.

Liknade med Renee o ICE, hon har tydligen håligt på en längre tid o motverka o blockera, var uppenbart inte första gången nu, visst även Renee är påverkad liksom jag o man gör som man själv tycker, som hon visa tydligt innan hon gjorde fel o blev skjuten.

Vi kan tydligt se att det finns två block idag, speciellt i Usa, vi ser hur man kommer längre o längre ifrån varandra, man tar till starkare o tydligare manifestationer för att vis utåt vad man tycker, Renee lyckades ganska bra tills hon blev skjuten, om ett tag helt bort glömd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in