2026-01-09, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleavmoe
Men alla hotfulla människor är inte brottslingar.

Jo, olaga hot är alltid ett brott.
Eller menar du att vissa yrkesgrupper ska finnas sig i att bli hotade?
Citera
2026-01-09, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
https://www.expressen.se/nyheter/krim/vittne-kan-ha-hort-vilma-anderssons-overfall-i-ronninge/

Fanns inga spår av kvinnan i bostaden så badrummet var nog redan rengjort.
den filmen får vi aldrig se röken av
Citera
2026-01-09, 21:34
Medlem
esprit21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muffinsen27
Tänk på Bos anhöriga som måste leva med detta resten av livet.. läka, men ändå behöva återgå till skola jobb och rutiner tyvärr bryr sig inte försäkringskassan om någons trauma , hade inte kunnat gå tillbaka till mitt jobb på år!

Och ansvariga säger "oj då" och skickar sina falska kondoleanser ungefär som regeringen till Ebbas pappa efter att Akilov kört över henne på Drottninggatan när det mycket enkelt kunde undvikits om fanskapet utvisats som han var dömd att bli - istället fick han röra sig fritt trots att det fanns ett utvisningsbeslut. Även denna gång hade det kunnat undvikas om Robin med hög återfallsrisk och bedömd som farlig, varit inlåst! Hur kan man ens släppa ut en individ som kidnappat och planerat att våldta och mörda ett barn?
Citera
2026-01-09, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muffinsen27
Finns det en chans att han skrivit i gruppen efter dådet?

Var nån som gagga om svarttaxi hade tagit henne osv i början av tråden!
Citera
2026-01-09, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ludde24
Hur fan kan ett sådant missfoster ha kunnat gå lös i samhället? Hur kan han ha fått anställning efter sitt fängelsestraff? Otroligt att inte arbetsgivare har kollat upp honom och fått reda på att missfostret har suttit i fängelse!

Bortsett från detta så är det en detalj jag inte fått grepp om. GM vållade avsiktligt en trafikolycka och blev av med körkortet. Jag vet inte för hur länge, om detta ens har uppmärksammats i tråden.
Men.....hur fan kunde han utbilda sig till lastbilschaufför med indraget körkort? Det är något som inte stämmer.
Citera
2026-01-09, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Killar kan absolut råka illa ut, men på annat sätt tänker jag.

Att bli överfallen på väg från stationen på det sätt som M*y råkat ut för är nog många rädda för.

Fanns ju människor ute? Står ”fler” vittnen enligt expressen. Sen hade någon sett en bil som körde runt i cirklar vid stationen undrar om denna personen som blev vittne satt i sin egna bil eller promenerade i närheten?
Citera
2026-01-09, 21:40
Medlem
Hade det varit bättre för anhöriga och utredningen om polisen gått in direkt då han kom hem och gripit honom? Och om Robin då vägrar berätta var kroppen/övriga delar finns, och polisen aldrig hittat dem? Som i fallet Wilma? Hade det varit smart menar ni som tycker att polisen dröjde för länge med gripandet..?

Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
1. För att man inte vill att gm är ensam flera timmar med bevismaterial som kan förstöra utredningen.

2. Av moraliska skäl och respekt gentemot offrets anhöriga är det stötande att låta gm njuta, fota, dela offrets kvarlevor.

3 Dom missar möjligheten att fullt ut dokumentera brottsplatsen innan gm röjt runt i flera timmar.

Jag tycker det är intressant att diskutera polisen val av taktik i relation till risktagande.
Citera
2026-01-09, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onemisstake
Men ge dig, det finns inga autistiska psykopater, det är två olika diagnoser som en del förväxlar tyvärr, och det är iofs inte konstigt alls eftersom många autister har svårt att både visa och uttrycka känslor, de kan även skratta åt saker som andra inte skrattar åt, men pratar du med en autist om vad de skrsttat åt, så har de inte skrattat åt det man tror utan något helt annat, för de upplever och tolkar händelser på annat sätt, men såklart de som bara tittar på, de tolkar det utifrån sig själva, och då blir det fel, autister har helt andra avsikter än psykopater, och utifrån uppgifter i tråden att Robin/vilmas bror skulle ha autism vet jag inte om det ens är sant, men om det är så, så är det väl mycket troligt att både skolan, broderns läkare samt deras föräldrar hade varit mycket observanta på och reagerat tidigt, om även Robin/vilma skulle haft just autism eller drag av den diagnosen, för övrigt är inte tokigheter som att åka med påslagna blåljus på en privatbil eller medvetet köra i motsatt riktning för att orsaka krock, eller kidnappningar eller mord något som autister sysslar med, och som exempel breivik försökte skylla på det till sitt försvar men det var lönlöst, och bara utifrån den jämförelsen bör du förstå och acceptera nu, att jag inte kommer hålla med dig, svarar du igen så har du problem att släppa det här va?
Jag struntar fullständigt i om du håller med eller inte, men för att förstå får du läsa länken jag bifogade tidigare. Detta handlar inte om autister överlag som du vill få det till. Du håller på med en massa halmgubbar. Ingen har någonsin sagt att autister just kör med blåljus, medvetet kör i motsatt riktning och allt du vill få det till.
Detta handlar om RobinVilmas specifika intressen för våld, krig, samt obehagliga bilder av barn och döda kroppar, och hur mordet i Rönninge hade kunnat undvikas.
Citera
2026-01-09, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sylla
Var nån som gagga om svarttaxi hade tagit henne osv i början av tråden!

Går det att söka upp i tråden?
Citera
2026-01-09, 21:45
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dieseldoris111
Istället för teorin om att pappa/mamma gett sig på honom eller liknande, är det egentligen inte större möjlighet att någon av deras så kallade fyllevänner har förgripit sig på honom under deras fester osv i smyg, kanske till och med på rutin?

Dom verkar ju ha supit rejält av det man ser på fb, och kan tänka mig att det inte är dom värsta dagarna det har postats bilder ifrån.. Kanske nånstans där han blev så störd och besatt av unket osv. Men man vill ju bara finna en förklaring till att en människa kan vara så vidrig. Får dock sämre vibbar av hans pappa än mamma.

Jag tror tyvärr han levt under extremt tuffa förhållanden tidigt i livet, såklart inte bortförklaring men det är ändå hemskt att en människa kan bli såhär sjuk i huvudet. Nu efter mordet förtjänar han dock allt jävligt.

Ja håller med om att han haft ett tufft liv - alkoholism, vräkningar och många dödsfall bland anhöriga. Han har förlorat alla far- och morföräldrar utom en morfar i Dalarna, där han bl a tidigare bott hos sin farmor. Hans far har nyligen dött och hans mor bor på demenshem.
Rätt tungt när man nyligen fyllt 26.
Nu kan han ju ljugit och borde rimligen inte räkna någon vuxens övergrepp som att ha sex, men efter kidnappningen innan han skulle fylla 20 år, uppgav han i förhör att han aldrig haft sex utan var oskuld.

Håller dock med om att detta naturligtvis inte förklarar eller urskuldar varför han blivit vad som framstår som ett hemskt monster idag och som med all rätt ska straffas var vad han gjort.
Senast redigerad av coli 2026-01-09 kl. 21:55.
Citera
2026-01-09, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Bortsett från detta så är det en detalj jag inte fått grepp om. GM vållade avsiktligt en trafikolycka och blev av med körkortet. Jag vet inte för hur länge, om detta ens har uppmärksammats i tråden.
Men.....hur fan kunde han utbilda sig till lastbilschaufför med indraget körkort? Det är något som inte stämmer.
Ja den här detaljen har försvunnit lite i tråden. Men han hade redan tagit C-kort innan han senare förlorade körkortet 2024. Däremot undrar jag hur han har fått jobb med indraget körkort? Eller fick han tillbaka det så snabbt, verkar också märkligt.
Citera
2026-01-09, 21:49
Medlem
Någon som vet om polisen utredda och gick in på GM profiler konton på darkwebb?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in