Citat:
Ursprungligen postat av
Mercede
Tack, orkade inte ens bemöta hans kommentar
Däremot vet jag att Borderline och ADHD, och även autism har en del gemensamma symtom så folk utan kunskap kan säkert misstolka diagnoserna.
Jag antar att det han reagerade på var att vi med med autism ofta har extra starka känslor.
Jag tror han (pga okunskap) blandar ihop det med
humörsvängningar som är ett av några gemensamma symptom på ADHD, autism och Borderline.
Det jag tror han trodde jag förklarade:
"Känslomässig dysreglering: Svårigheter att hantera och reglera känslor, vilket kan leda till intensiva humörsvängningar. "
Det jag egentligen förklarade:
"Intensiv känsla: Känslor, både positiva och negativa, upplevs ofta starkare, såsom förkrossande besvikelse eller överväldigande glädje."
OT! Du behöver inte tvivla en sekund på dig själv, tänker det finns många fler som vet att du har rätt men ibland behöver vi agera och hjälpa till i tråden när sånt här händer, många bra postare som försvinner annars och det ska inte vara så!
Ja förmodligen reagerade han på det med starka känslor, han gick all in på något litet han kände igen och ignorerade helheten av det du faktiskt skrev, både jobbigt och knepigt när sånt händer men framförallt trist…
Jag tror inte att Robin/Vilma har någon npf, jag tänkte iofs först ett par varv att möjligheten fanns utifrån hans extremt barnsliga sida men ändrads mig sen och tänkte snarare att det är mer troligt att han begår brotten för att han villl, men också för att lära sig vad som händer, så det barnsliga beteendet tror jag är att han vill leka med polisen, lära sig hur de arbetar, för att lära sig av sina misstag till nästa gång och nästa gång..att hans avsikter i så fall, är att begå brott och komma undan i slutändan? Han har nog insett att han har trevligt i fängelset, kan lära sig mycket där av likasinnade, han kanske vill bli den mest omtalade mördaren som det skrivs böcker om helt enkelt? Och skulle det vara precis såhär illa, så är det verkligen synd att vi inte har förvaring i Sverige, han borde få sitta helt isolerad på obestämd tid, han bör väl dessutom vara riktigt medveten nu, att ingen vill ha honom ute i det fria?
Obs bara spekulationer, finns ingen fakta eller sanning i det här öht, det är bara vilda gissningar som jag tror kan vara möjliga?