2026-01-09, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttwazzup
Surr. Man kan lämna, göra skenmanöver. Vad som helst. Detta kommer inte göra saken bättre.
Ifall inte lagen ska upprätthållas när det gäller illegala invandrare, så behöver den inte upprätthållas när ICE skjuter medborgare heller. Case closed.
Citera
2026-01-09, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaddyCool64
Det här klippet säger allt.
Video från en poliserna med kamera. Så uppenbart att kärringen körde på polisen.
Lyssna också på vad hon skriker. Det är helt uppenbart nu. Hon eskalerade det hela dessutom.
Case closed.

https://x.com/JDVance/status/2009688858036986310

Darwin-beteende av kvinnan som har 100% sig själv att skylla. Polisen gjorde uppenbarligen inget fel här.

Alla vänster-muppar som säger motsatsen, har fel.

Japp det där klippet säger allt. Polisen ber kvinna kliva ut, hon lyder inte order, gasar sedan på och kör rakt på en polis som vi ser i klippet klart och tydligt.

Kvinnan får skylla sig själv, hon bär all skuld här.
Citera
2026-01-09, 20:58
Avstängd
Ja om lever i landet Hippie -valley men nu bor i vi inte där gör vi?

Ordningsmakten ska inte ge vika för kriminella rabiata kärringar

Citat:
Ursprungligen postat av ttwazzup
Då lämnar man och tar det en annan gång. Så svårt kan det inte vara.
Citera
2026-01-09, 21:01
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
"Eyewitnesses and videos show that ICE agents were giving conflicting orders to her. One agent told Good to drive away from the scene, while another shouted at her to get out of the car."
https://en.wikipedia.org/wiki/Killing_of_Ren%C3%A9e_Good#Ren%C3%A9e_Good
Jag har gett dig en video som bevisar att det påståendet är en lögn. Jag förutsätter att du har tittat på videon och därmed själv kunnat bekräfta att det är en lögn. Ändå väljer du att fortsätta ljuga.
Hur mår man egentligen om man väljer att ljuga så flagrant som du gör?
Citera
2026-01-09, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GregLestrade
Ja, jag har sett videon ur samtliga tre vinklar. Hon vinkar först fram en ICE-bil, sedan börjar de skrika åt henne att köra där ifrån. Hon tittar garanterat ut åt vänster genom det öppna fönstret, men när hon startar bilen och svänger höger ser hon ganska sent att det står en agent snett framför. Hon svänger maximalt åt höger, det framgår väldigt tydligt att hon inte siktar på honom eller kör på honom, han får panik och väljer att skjuta henne med tre skott i huvudet genom sidofönstret.

Hade han inte avlossat sitt vapen så hade absolut ingenting hänt, förutom att hon hade kunnat hämta sina barn på skolan. Det vet du exakt likaväl som jag. Om han inte hade varit triggerhappy så hade hon varit vid liv. Ingen ICE-agent hade skadats. Han blev rädd och kunde inte hantera situationen. Klent psyke, direkt olämplig för den här typen av jobb.

Du bekräftar exakt det jag misstänkte: du har uppenbarligen inte sett videon. Det är därför inte särskilt förvånande att din beskrivning av händelsen är felaktig. I stället för att förhålla dig till faktiska omständigheter återger du ett narrativ som bygger på antaganden, utelämnanden och rena påhitt. Du tillhör med största sannolikhet extremvänstern.

Om du är intresserad av vad som faktiskt hände, och inte av att driva en förutbestämd agenda, rekommenderar jag att du ser videon eller tar del av den kronologiska redogörelsen nedan innan du uttalar dig vidare.

https://truthsocial.com/@realDonaldTrump/posts/115855701696773990
Citera
2026-01-09, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Afro-Greger
Om man gasar med bilen när en polis står med en pistol riktad mot en framför bilen så saknar man en rationell riskanalys. Tror hon polisen kommer välvilligt acceptera att bli överkörd och bara lägga sig ner?

Har man lite självbevarelsedrift bråkar man inte med militärer, poliser eller ICE som går omkring med skarpladdade vapen. Man kör inte över dem eller på ett sådant sätt att det kan misstolkas som en påkörning. Då är det bara en fråga om tid innan missförstånd uppstår.

Man kan inte säga att någon förtjänar att skjutas men vänsteraktivism av den här sorten är förenat med risker.
Klart att det inte är säkert att gruffa med skjutglada låtsaspoliser som har typ 6 veckors utbildning, men då är vi alltså överens? Man förtjänar inte att bli ihjälskjuten för minsta lilla. Tycker du att någon bör lagföras?
Citera
2026-01-09, 21:03
Medlem
detektiven789s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
Jag har gett dig en video som bevisar att det påståendet är en lögn. Jag förutsätter att du har tittat på videon och därmed själv kunnat bekräfta att det är en lögn. Ändå väljer du att fortsätta ljuga.
Hur mår man egentligen om man väljer att ljuga så flagrant som du gör?

Det var kvinnans partner som skrek att hon skulle köra iväg och det gjorde hon ju...
Citera
2026-01-09, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaddyCool64

https://x.com/JDVance/status/2009688858036986310

Äckliga vidriga jävla civilisationsruinerare. ta bort deras rösträtt, äganderätt och återinför tvångsgifte. Kvinnor ska inte ges såhär mkt frihet.
Citera
2026-01-09, 21:06
Avstängd
Militärerens samt civila skyddvakter har inte ens 2 veckor på sin utb men deras befogenheter råder fortfarande i riket lilla gubben.

Så jävlas inte med högvakten eller skyddvakter på sina objekt så slipper man se FAFO olyckor 😊

så "låtsas poliser " eller inte så har de en tjänsteutövning du skall respektera och lyda 😊

Citat:
Ursprungligen postat av Turistparadiset
Klart att det inte är säkert att gruffa med skjutglada låtsaspoliser som har typ 6 veckors utbildning, men då är vi alltså överens? Man förtjänar inte att bli ihjälskjuten för minsta lilla. Tycker du att någon bör lagföras?
Citera
2026-01-09, 21:08
Medlem
Afro-Gregers avatar
Citat:

Enligt mig var skott 1 befogat då han befann sig framför bilen med vapnet draget och hon väljer att trycka på gasen. Det kan definitivt tolkas som att hon ska köra över honom från hans perspektiv.

Skott 2 och 3 är inte lika självklara. Då är bilen på väg bort och han står och skjuter från sidan. Å andra sidan kan man argumentera att händelseförloppet är så hastigt att han inte hinner reflektera över syftet med skott 2 + 3. Han har bestämt sig för att skuta henne innan.

Sedan begriper jag inte vad du menar med "minsta lilla"? Hon beter sig som en psykopat som kör runt bland beväpnade ICE-agenter. Hon skapar risksituationen som slutar illa. Hon kunde valt att protestera fredligt.
Citera
2026-01-09, 21:10
Avstängd
Citat:
Vilket idiotiskt förslag, varför skulle jag göra det?

Men du tror alltså att man blir av med körkortet? Man blir inte ihjälskjuten då?
Fast som du ser på alla länkar, ICE har på blåljusen, genom det kallar man på fri väg, Renee ställer sig enkom o hindrar blåljus personal, hon vägra sedan följa deras rekommendationer, tappar sedan själv kontrollen på vem som står i hennes körriktning, råka köra mot en agent, Renee får aldrig tappa kontrollen vem som står i hennes körriktning, och nu stod det värsta som kunde stå framför, en agent o hon körde emot han, det är dödligt vapen hon använde, hon visste i vilken position han placerat sig i o råka göra fel. det är hennes fel o ingen annans. Hon har själv valt platsen o vilka hon försöker hindra, det är inte agentens fel hon tappa kontrollen enbart hennes själv
Senast redigerad av hjorten16 2026-01-09 kl. 21:12.
Citera
2026-01-09, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av detektiven789
Det var kvinnans partner som skrek att hon skulle köra iväg och det gjorde hon ju...
Klantigt gjort i så fall....men dessa vänster tokar är ju så extemt känslo styrda. Det var nog lika bra att hon blev skjuten. Beter man sig så får man skylla sig själv. Ingen större skada skedd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in