2026-01-09, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snurrespratt24
Du tänker att alla illegala invandrare är obeväpnade?

Däremot kan man fråga sig varför ICE-agenterna inte får hjälp av den lokala polismyndigheten? Just det, i liberala stater har man tagit ställning mot att hjälpa ICE.

Jag tänker att det är motsägelsefullt låta 13-veckorsutbildade- låtsasvakter bära vapen de inte får använda, utan skall tillkalla polis. Så korkat allting!! Vill de bli av med illegala invandrare kan de ju börja med kriminella sådana, inte skötsamma mammor.

Får se vad utredningen kommer fram till.
Citera
2026-01-09, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttwazzup
De ska leta efter illegala invandrare, inte skjuta medborgare.
Du tror inte att de gärna skulle fokusera på de illegala invandrarna om de bara fick göra det ifred för medborgarna?
Citera
2026-01-09, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hjorten16
Prova själv nästa gång polisen vika in dig, prova nudda han o se vad som händer eller prova nudda en gående på ett övergångställe med polisen bakom, du kommer tappa körkortet på plats. dvs man har inga marginaler mellan nudda eller kör på.
Vilket idiotiskt förslag, varför skulle jag göra det?

Men du tror alltså att man blir av med körkortet? Man blir inte ihjälskjuten då?
Citera
Medlem
analkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EGH
Problemet här är helt uppenbart att vänsterextremister, Demokraternas stormtrupper, organiserat saboterar och våldsamt provocerar de som försöker upprätthålla landets lag och utföra ett uppdrag de fått mandat från amerikanska folket att göra. Demokratiska politiker eldar på detta just för att de vill att någon ska bli dödad, så att de kan sprida ut det som propaganda.

Ser man inte att det är problemet är man efterbliven. Och än värre, håller man på och sprider Demokraternas falska narrativ om att "ICE avrättar oskyldiga, laglydiga kvinnor" så är man en så nyttig idiot åt dessa psykopater att klockorna stannar.

Den här kvinnan är död för att hennes hjärna blivit infekterad av vänsterextrem mentalsjukdom. Det är tragiskt. Lösningen att få dessa incidenter att upphöra är för vänsterterroristerna att sluta med sin laglösa terrorism och låta folkviljan och lagen ha sin gång.

exakt kunde inte sagt det bättre själv
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av geyto
Men om medborgarna står i vägen och saboterar, hur ska ICE då leta illegala invandrare?
Då lämnar man och tar det en annan gång. Så svårt kan det inte vara.
Citera
2026-01-09, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEF1
Jag tänker att det är motsägelsefullt låta 13-veckorsutbildade- låtsasvakter bära vapen de inte får använda, utan skall tillkalla polis. Så korkat allting!! Vill de bli av med illegala invandrare kan de ju börja med kriminella sådana, inte skötsamma mammor.

Får se vad utredningen kommer fram till.
Vad vet du om utbildningen?
Hur lång tycker du utbildningen ska vara?
Är du utbildare i området?
Juste ja korkad jävla kommentar
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snurrespratt24
Du tror inte att de gärna skulle fokusera på de illegala invandrarna om de bara fick göra det ifred för medborgarna?
Surr. Man kan lämna, göra skenmanöver. Vad som helst. Detta kommer inte göra saken bättre.
Citera
Medlem
Afro-Gregers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turistparadiset
Frågan är väl inte vad som hade varit bättre, utan om hon förtjänade att skjutas till döds?

Om man gasar med bilen när en polis står med en pistol riktad mot en framför bilen så saknar man en rationell riskanalys. Tror hon ICE-agenten kommer välvilligt acceptera att bli överkörd och bara lägga sig ner?

Har man lite självbevarelsedrift bråkar man inte med militärer, poliser eller ICE som går omkring med skarpladdade vapen. Man kör inte över dem eller på ett sådant sätt att det kan misstolkas som en påkörning. Då är det bara en fråga om tid innan missförstånd uppstår.

Man kan inte säga att någon förtjänar att skjutas men vänsteraktivism av den här sorten är förenat med risker. Denna gång drog hon det korta strået...
Citera
Avstängd
Han kommer inte ens stå framför en domare
Solklart fall i lagens mening dvs

Enda oro jag har nu är: om vovven klarade sig som satt i bilen 🥺

Citat:
Ursprungligen postat av D213
Om han blir dömd för mord, så visst.
Citera
Medlem
Svavelbryggas avatar
Eftersom Sverige brukar vara tidigt med att ta efter USA blir jag verkligen orolig när jag läser kommentarer här. Sjukt att vara på samma sida som Gustav Kasselstrand.
Citera
2026-01-09, 20:55
Medlem
geytos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ttwazzup
Då lämnar man och tar det en annan gång. Så svårt kan det inte vara.

Jag med min zigenarsvenska förstår inte riktigt. Menar du att ICE skulle lämnat? För att det står folk i vägen som saboterar och skriker? Och står med bilar?
Citera
2026-01-09, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av geyto
Det jag menar är att en bil, enligt US lag, är ett dödligt vapen. Som i det här fallet möttes av ett annat, dödligt, vapen. Det är inte jag som säger. Det är deras lag.
Men du är inte åklagare, de måste göra en bedömning om uppsåt osv osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in