2026-01-09, 18:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MuhammedSvensk
Ja man får väl tolka det som att Ukrainas terrorattacker mot civila mål på land och till sjöss ändrat kriget på ett väldigt förutsägbart sätt.
Ja, dom agerar verkligen som trängda nazister.
Citera
2026-01-09, 20:21
Medlem
Denys Shmyhal, Ukrainas försvarsminister och tidigare landets premiärminister i fem år (2020- juli 2025) har avgått (i varje fall lämnat in sitt avgångsbrev, i praktikten samma sak)). Det är officiellt.

Kyiv Independent: https://kyivindependent.com/2-ukrainian-ministers-resign-await-reappointment/

Emil Cosman (från Rumänien, numera bosatt i Nordamerika) kommenterar på Youtube:
https://www.youtube.com/watch?v=m4cXT-176i0

Det blir tunnare och tunnare i toppen runt Zelensky.
Citera
2026-01-09, 20:24
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Denys Shmyhal, Ukrainas försvarsminister och tidigare landets premiärminister i fem år (2020- juli 2025) har avgått (i varje fall lämnat in sitt avgångsbrev, i praktikten samma sak)). Det är officiellt.

Kyiv Independent: https://kyivindependent.com/2-ukrainian-ministers-resign-await-reappointment/

Emil Cosman (från Rumänien, numera bosatt i Nordamerika) kommenterar på Youtube:

Kul! Om det är officielt varför går det inte att hitta nåt i internationell press just nu?
Citera
2026-01-09, 20:29
Medlem
MuhammedSvensks avatar
Citat:

Narkofürerns paranoia stiger efterhand. Vi känner igen mönstret.
Citera
2026-01-09, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bema56
Kul! Om det är officielt varför går det inte att hitta nåt i internationell press just nu?
Tror du att Kyiv Independent är en pro-rysk tidning? Eller att de inte vet vad de talar om när det gäller den egna regeringen?
Citera
2026-01-09, 20:33
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Tror du att Kyiv Independent är en pro-rysk tidning? Eller att de inte vet vad de talar om när det gäller den egna regeringen?
Ok du bara hittade på som vanligt!
Citera
2026-01-09, 20:40
Medlem
Citat:
Ok du bara hittade på som vanligt!
Du kanske missade länken från KI? Kolla in den, även den ställföreträdande premiärministern har avgått.

Här i Sverige brukar man kalla något sådant en allvarlig kris för regeringen.
Citera
2026-01-09, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuhammedSvensk
Narkofürerns paranoia stiger efterhand. Vi känner igen mönstret.
Och puckona här på forumet fattar inte ens att det är allvar när både Shmyhal (tidigare PM under fem år) och den nuyvarande vice premiärministern avgår, på samma dag. Vilket rapporteras av en i regel regeringsvänlig dagstidning från Kiev.

Jisses alltså.
Citera
2026-01-09, 20:48
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Du kanske missade länken från KI? Kolla in den, även den ställföreträdande premiärministern har avgått.

Här i Sverige brukar man kalla något sådant en allvarlig kris för regeringen.
Och som vanligt blåljög du och hade ingen länk.

Att läget är allvarlig i Ukraina pga ryssens invasion är ingen nyhet vatnik.
Att det finns äckel som stöder invasionen är heller ingen nyhet.
Men att det finns svenskar som gör det är svårt att ta in!
Det handlar säker bara om västhatande blattar, misslyckade bidragstagare och rena mentalfall
Citera
2026-01-09, 20:56
Medlem
Citat:
Och som vanligt blåljög du och hade ingen länk.

Att läget är allvarlig i Ukraina pga ryssens invasion är ingen nyhet vatnik.
Att det finns äckel som stöder invasionen är heller ingen nyhet.
Men att det finns svenskar som gör det är svårt att ta in!
Det handlar säker bara om västhatande blattar, misslyckade bidragstagare och rena mentalfall
Jag brukar inte posta om mina länkar i tid och otid, och du kan dessutom knappast ha missat när den dok upp första gången i detta inlägg (som du ju svarade på för en stund sen):
(FB) Alternativa nyheter kring Ryssland-Ukraina kriget (samlingstråd)

Som sagt, där hittar du länken till Kyiv Independent, och till i morgon bitti lär nyheten finnas i tidningarna över helaa världen.

Jag visste att du var tunnelseende, men riktigt så här debil trodde jag inte att du var. Känns det bra att ha blivit rövknullad, din korkade NATO-bot?
Citera
2026-01-09, 20:59
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Jag brukar inte posta om mina länkar i tid och otid, och du kan dessutom knappast ha missat när den dok upp första gången i detta inlägg (som du ju svarade på för en stund sen):
(FB) Alternativa nyheter kring Ryssland-Ukraina kriget (samlingstråd)

Som sagt, där hittar du länken till Kyiv Independent och till i morgon bitti lär nyheten finnas i tidningarna över helaa världen.

Jag visste att du var tunnelseende, men riktigt så här debil trodde jag inte att du var. Känns det bra att ha bliovit rövknullad, din korkade NATO-bot?
Ha ha1 den länken ger jag inget för. Ni hjärntvättade hjon verkar köpa all skit från alla ökönda rysspropaganda sidor!
Citera
2026-01-09, 21:05
Medlem
Citat:
Ha ha1 den länken ger jag inget för. Ni hjärntvättade hjon verkar köpa all skit från alla ökönda rysspropaganda sidor!
Som sagt, Kyiv Independent är allt annat än ryssvänliga, och de citeras hela tiden med gillande, både av västlig media och av pro-ukrainska postare här på forumet.

"Så förargligt, herrn, passar inte galoscherna?"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in