Citat:
Ursprungligen postat av
sexyclasse
Vore intressant att veta var hans uppgifter kommer ifrån. Men han är ju inte ny i gemet heller, kanske inside information?
Lite min tanke också. Hon lär ju definitivt veta hur testet fungerar och vad polisen ska leta efter om nån försöker manipulera resultatet. Det bortförklarar ju dock inte påsen med pulvret. Lite som att ha en gurka i arslet och inte veta om det. "Oj, var det en gurka DÄR? Den är inte min!"
Han har varit med länge. Träffat många poliser, åklagare, advokater, personal på tingsrätter etc. En del hör förmodligen av sig spontant till honom. Andra hör han av sig till. Och det finns säkert personer som får en slant av tidningen för att kontinuerligt komma med tips.
Jag skulle säga att tipset kommer från en polis. Nån som vet saker. Inte bara hört saker. Det kom nämligen så tidigt i utredningen. Inte lika många har läst och tagit del av materialet då. Det är därför de kunde gå ut fort med namnet och vad hon är misstänkt för. Om det är nån som bara hört om saken skulle tidningen inte kunna vara lika säkra.
Det kan så klart komma inifrån partiet. Det är inget helt ovanligt att somliga vill göra sig av med konkurrenter eller folk man inte gillar genom att avslöja smaskiga nyheter för tidningar. Journalister behöver inte söka efter saker att avslöja. Men då har AF senare bekräftat påståendet om Katja genom en poliskontakt. Annars skulle de inte våga skriva ut vem det är.
Ja, hon tar nog hellre ett blodprov. Det drar ut mer på tiden. Sänker promillehalten, dvs om hon druckit alkohol.
Att Katja säger att det inte fanns nån påse, kan bero på att hon kan försöka dra till med att det är en hämnd. Att nån försöker sätta dit henne. Men polisen har kameror och hennes fingeravtryck finns säkert på påsen.
Är det inte narkotika i påsen fattar jag inte varför hon ska ljuga om att den inte finns. Och är det narkotika i påsen fattar jag mycket väl varför hon vill ljuga om det aldrig funnits en påse.