2026-01-09, 20:00
Medlem
remixutoheavens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Ja, de där minerna är svår att ta miste på faktiskt. Glad och hånfull, kappast rädd.

Tror dock inte hon fattar att hon håller på och köra över agenten, hon tänker helt enkelt dra därifrån och utgår kallt från att agenten kommer hoppa åt sidan. Noll konsekvenstänk.

Så jävla meningslöst.

Tror inte heller hennes intention är att köra över honom, utan att smita därifrån och fortsatta att störa deras arbete. Hon får tydliga order om att stanna samt gå hur bilen, vilket hon medvetet inte följer.

Hennes handling fick den absoluta konsekvensen.
Citera
Medlem
g-in-a-gis avatar
Vad i helvete är det frågan om för stolpskott på plats?! Aldrig sett ett så dåligt ingripande. Snubben har för det första ingen anledning att skjuta där, flytta dig bara ur vägen. Ett skenande fordon är en stor risk. Dessutom är han nära att skjuta sin kollega som försöker öppna dörren. Och vad i helvete är det som händer efteråt?? Den enda som ens tar sig fram till bilen för att undersöka är samma agent som precis skjutit, alla andra går bara runt som om det regnar? Om hon är ett hot så måste ju första prioritet vara att säkra hotet. Två civila är först på plats utöver agenten som sköt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Men snälla lilla vän, det är ju bara för dig att kolla på videon i slow motion:
https://youtu.be/Z1rlh51RqBQ?t=38

Vid 38 sekunder börjar hon köra framåt, vid 39 sekunder vrider hon på ratten så bilen börjar gira åt höger. Vid samma 39 sekunder avlossas första skottet. Skytten hade alltså några tiondels sekunder på sig att bedöma läget.

Hur ska han utifrån vad hon gör med ratten kunna bedöma hur hjulen står? Och som jag påtalar ovan, allting utspelades under cirka 1 sekund. Och nej, det var förmodligen dumt att han stod framför bilen. Men det var också ett fordon vars förare fått flera uppenbara uppmaningar att stanna fordonet. Har föraren inget som helst eget ansvar för sitt liv?

De sade även åt henne att flytta på bilen. Var skulle hon åka om inte till höger?
Citera
2026-01-09, 20:01
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Se där ja. Lögnvänstern hade fel, precis som vanligt.

Vilka förtjusande människor de verkar vara också... Det är ju knappast någon förlust för mänskligheten när sådana straffar ut sig själva.

Hoppas ICE vågar börja städa av fler idioter nu.

Fy fan vad sjuka i huvudet dessa "människor" är.
Citera
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Hade hon inte gjort fullt utslag till höger på sin bil så spelar det ingen roll hur många ggr han sköt, han hade varit överkörd. Istället brakar hennes SUV in i två parkerade bilar vars ägare får skatta sig lyckliga att de inte satt i bilen. Hans bedömning var helt åt helvete.
Citat:

Vid 38 sekunder börjar hon köra framåt, vid 39 sekunder vrider hon på ratten så bilen börjar gira åt höger. Vid samma 39 sekunder avlossas första skottet. Skytten hade alltså några tiondels sekunder på sig att bedöma läget.

Hur ska han utifrån vad hon gör med ratten kunna bedöma hur hjulen står? Och som jag påtalar ovan, allting utspelades under cirka 1 sekund. Och nej, det var förmodligen dumt att han stod framför bilen. Men det var också ett fordon vars förare fått flera uppenbara uppmaningar att stanna fordonet. Har föraren inget som helst eget ansvar för sitt liv?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Jo man ser tydligt på body-cam filmen att hon vevar ratten inför en högersväng.
1. Om det är där han tittar, ja. Han kanske kollade på sin kollega som hängde in i hennes sidoruta o försökte stoppa kvinnan?

2. Man ser att hjulen är vänsteratällda när han går runt bilen. Om hon vevar på ratten kan det också hända att hon bara rätar ut hjulen. Om hon får så mycket högersväng på bilen så den kommer passera honom vet han inte .
Citera
2026-01-09, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av geyto
Jag följer inte Trump. Men för mig är det uppenbart att hon inte var så oskyldig som media först sa att hon var. Hon var en sabotör, vilket jag misstänkte redan igår. Fortfarande är det tråkigt att hon dödades, det hade räckt för mig om hon åkte in i fängelse.

Ja. Tråden kan stängas.

Nej, hon körde bil, i Trumps Amerika kan det tydligen innebära dödsstraff, speciellt om man inte är Trump-röstare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av remixutoheaven
Det spelar ingen roll, se nedan.
Står det att man får skjuta någon i huvudet för att de kört på en lite en sekund tidigare? Jag verkar ha lite svårt med den engelska läsförståelsen.
Citera
Medlem
analkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D213
Det var enda vägen därifrån, bilar kan inte flyga.
hon beordrades att ga ur bilen och vägrade valde att istället köra pa ice agenten och kort innan provocerar hennes make / hustru ice personalen o de grövsta

https://x.com/nicksortor/status/2009683575298211979
Citera
Medlem
Afro-Gregers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Kolla body-cam filmen. Den finns länkad flera gånger nån sida bak i tråden. Han har full insyn in i bilen och man ser tydligt hur hon som blev mördad vrider ratten så mycket hon kan. Det går inte missa att hon tänker svänga höger.

Han står framför bilen så han har inte full insyn. Faktumet att han står framför bilen med riktat vapen mot henne och att hon gasar gör att hon bör ansvaret.

Hon har tydligen blivit avtrubbad av att vara aktivist mot ICE så länge så hon invaggas i en föreställning om att man kan göra vad man vill mot ICE. Då kan sådana här tragedier inträffa. En normal rationell människa gasar inte iväg när det står polis eller ICE med vapen riktade mot en.
Citera
2026-01-09, 20:03
Medlem
Citat:

Han ser ju med all önskvärd tydlighet att hon tänker svänga höger och att hon inte försöker köra på honom.

Det är övertydligt att han inte avrättar henne i självförsvar.
Citera
2026-01-09, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Se där ja. Lögnvänstern hade fel, precis som vanligt.

Vilka förtjusande människor de verkar vara också... Det är ju knappast någon förlust för mänskligheten när sådana straffar ut sig själva.

Bra video, tack för den. Men vad visar den? Den säger "Bodycam" men jag (som är intelligent till skillnad från dig) påstår att det inte alls är en bodycam, utan ICE-dårens mobiltelefon. Har jag fel?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in