2026-01-09, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av geyto
Tack för den filmen! För mig avgör den allt. Titta på hur "nöjd" kvinnan bakom ratten är. Hon var helt hundra säkert där som sabotör. För mig avgör den här filmen allt. Hon var ingen ängel.

"Ingen ängel"

Pappa Trump har lärt dig väl, du upprepar toill och med hans meningslösa fraser.
Citera
2026-01-09, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av geyto
Tack för den filmen! För mig avgör den allt. Titta på hur "nöjd" kvinnan bakom ratten är. Hon var helt hundra säkert där som sabotör. För mig avgör den här filmen allt. Hon var ingen ängel.
Kan mod pinna den högst upp i tråden och fåt detta ärendet avlutat?
Citera
2026-01-09, 19:57
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Hon körde inte mot honom. Hon backade och sen gjorde hon en skarp högersväng.
Men snälla lilla vän, det är ju bara för dig att kolla på videon i slow motion:
https://youtu.be/Z1rlh51RqBQ?t=38

Vid 38 sekunder börjar hon köra framåt, vid 39 sekunder vrider hon på ratten så bilen börjar gira åt höger. Vid samma 39 sekunder avlossas första skottet. Skytten hade alltså några tiondels sekunder på sig att bedöma läget.

Citat:
Ursprungligen postat av painkiler
Däcken? han ser väl vad hon gör med ratten? ska hon köra över han behöver hon inte ratta över huvudtaget eller snarare åt andra hållet.

Han följer inte protocol han ska inte ens befinna sig framför bilen och han skjuter dessutom med civila bakom bilen så det är väl bara tur att fler inte bli skadade.
Hur ska han utifrån vad hon gör med ratten kunna bedöma hur hjulen står? Och som jag påtalar ovan, allting utspelades under cirka 1 sekund. Och nej, det var förmodligen dumt att han stod framför bilen. Men det var också ett fordon vars förare fått flera uppenbara uppmaningar att stanna fordonet. Har föraren inget som helst eget ansvar för sitt liv?
Citera
2026-01-09, 19:57
Medlem
Framtyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Ja, de där minerna är svår att ta miste på faktiskt. Glad och hånfull, kappast rädd.

Tror dock inte hon fattar att hon håller på och köra över agenten, hon tänker helt enkelt dra därifrån och utgår kallt från att agenten kommer hoppa åt sidan. Noll konsekvenstänk.

Så jävla meningslöst.

Vänsterpacket behöver vakna upp och inse verkligheten, det kommer dock inte att ske förrens många fler utav dom gått hädan.
Citera
2026-01-09, 19:58
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Frame by frame, hon lägger om ratten för att hon köra ut åt höger, flera sekunder innan ICE agenten skjuter. Han lackade ur redan innan då han gick runt hennes bil och filmade med mobilen i högerhanden. Innan han går till sin bil hör man hur flickvännen/frun säger till honom "go get some lunch big boy" och han vänder sig och går mot sin bil, skiftar mobilen till vänsterhanden inuti sitt eget fordon, går sedan mot fronten på hennes bil och filmar med mobilen i vänsterhanden. Helt klart med intentionen att kunna dra vapen.

https://imgur.com/a/5cR8RK2
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Afro-Greger
Nej han står framför bilen vid det första skottet med vapen draget. Han har inget synfält mot däcken. Därefter börjar hon gasa. Omöjligt för honom att där bedöma om han ska bli överkörd eller ej.

Kolla body-cam filmen. Den finns länkad flera gånger nån sida bak i tråden. Han har full insyn in i bilen och man ser tydligt hur hon som blev mördad vrider ratten så mycket hon kan. Det går inte missa att hon tänker svänga höger.
Citera
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av remixutoheaven
Här har du bodycam från agenten själv.

https://x.com/robbystarbuck/status/2009682748563481061

Se där ja. Lögnvänstern hade fel, precis som vanligt.

Vilka förtjusande människor de verkar vara också... Det är ju knappast någon förlust för mänskligheten när sådana straffar ut sig själva.
Citera
Avstängd
kallas sarkasm , jag tycker ICE gjorde helt rätt

Citat:
Ursprungligen postat av JoeDough
Tvärtom, jag har gjort likadant i samma situation. Nåt putativt nödvärn är det dock inte frågan om här, eftersom faran är verklig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaghetervem
Som sagt Case closed nu när agentens kamera släpps och framöver allt ljudet , låter som en bra smäll när hon kör på honom , finns för övrigt många bra videos på när om kör i slowmotion på han vänstra ben man ser tydligt att det inte är något steg han tar utan smällen från bilen får hans ben och flytta sig snabbt = Case Closed lägg ner tråden lås den finns inget mer och diskutera.

Det var enda vägen därifrån, bilar kan inte flyga.
Citera
2026-01-09, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Despierta
Många låter som experter på polisarbete, men inte på sunt förnuft....

Kvinnans egna handlingar ledde till att hon satte sig i farliga situationer. Hon förföljde ICE hela dagen. Med sin bil saboterade hon deras arbete. Hon eskalerade situationen vid varje interaktion. Vägrade följa instruktioner.

Hon förtjänade naturligtvis inte att skjutas men glöm inte att hon på egen hand tog risker och beslut som en normalt funtad människa inte tar. Att agera som en idiot är ett säkert sätt att råka ut för problem, särskilt när ordningsmakten ser på.
Av de video material som visats, nu senast bodycam från den skjutande ICE-agenten, framstår det som att ingen verkar ha befälet eller ta något kommando under incidenten.
Varken före eller efter skjutningen.

ICE-agenterna hindrar folk från att försöka hjälpa den skjutna. I mina ögon verkar de helt otränade på agera vid olycksplats. Även innan skjutningen så framstår det som ett odisciplinerat grabbgäng, som genomför en misslyckad bilkapning.

Skytten får närmast springa med eller efter bilen för att kunna skjuta föraren genom sidorutan.

De två kvinnorna/aktivisterna framstår som frejdigt olydiga snarare än som mordiska terrorister. Detta var uppenbarligen svårt att hantera.

Jag tror dock att det är liten chans att skytten drabbas av någon betydande juridisk påföljd i och med att han blev livrädd. Rent praktiskt lär han dock få bo under stenar resten av sitt liv, vilket kanske inte är så kul.
Citera
Medlem
Kolla på det senaste kilippen innan ni fortsätter att arugmentera
Citera
Medlem
geytos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D213
"Ingen ängel"

Pappa Trump har lärt dig väl, du upprepar toill och med hans meningslösa fraser.

Jag följer inte Trump. Men för mig är det uppenbart att hon inte var så oskyldig som media först sa att hon var. Hon var en sabotör, vilket jag misstänkte redan igår. Fortfarande är det tråkigt att hon dödades, det hade räckt för mig om hon åkte in i fängelse.

Citat:
Ursprungligen postat av 23123asdasdaabc
Kan mod pinna den högst upp i tråden och fåt detta ärendet avlutat?

Ja. Tråden kan stängas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in