Citat:
Ursprungligen postat av
zantera
Förra säsongen var väl också ett ganska klent titel race men ska man säga att Liverpool vann utan konkurrens då så får man ju säga detsamma om Arsenal nu. City har inte fått till det och Liverpool har gjort en svag säsong sett till förväntningarna.
Sen förstår du nog också att det mest är en pik. Det är dock intressant hur ena dagen ska Liverpool mosas med ett par bollar (då är det stor skillnad) sen nästa dag är ligan jämn och Liverpool är ett par resultat ifrån bara.
Hade City fått ihop sitt lag och börjat plocka 3 poängare så hade det kunnat bli spänning under våren men känslan är att ni kan vinna ligan även om ni kryssar hälften av matcherna som är kvar. Men om det är ens egna lag vill man ju såklart ha allt försprång man kan få.

Det var ju helt OK, tills Arsenal tappade sina anfallare och kroknade i ligan, men jag förstår vad du menar. Denna säsong är väl den första på ett tag där det är tre lag som "dragit ifrån" lite, även om jag själv inte tror att Villa kommer hänga på säsongen ut. Obs, det där stämmer ju inte riktigt, förrförra säsongen så var det väl lite snack om City, Arsenal och City där Liverpool såg ut som favoriter men tappade det helt och City vann ganska lugnt och med ett par poäng över Arsenal. Så fel av mig.
Mitt svar var egentligen inte bara mot dig, men läser en hel del som gnäller om hur tråkig säsong/titelrace det är, även att det inte är någon större skillnad mot tidigare säsonger. Jag uppskattar såklart säsongen extra för att Arsenal leder ligan, men jag tycker det är väldigt underhållande att en match som Brentford-Fulham är lika spännande som att United/Liverpool/Chelsea möter varandra. Som någon skrev häromdagen så var Newcastle "illa ute" för en månad sedan och 4 omgångar senare är dom med och slåss om CL.
Vi får se om Rodri kommer igång och gör skillnad för laget, än så länge har han inte gjort något direkt avtryck. Iofs så åkte dom ju på skador på sina mittbackar samtidigt som han kom tillbaks. Min känsla är att City kommer fortsätta svaja säsongen ut och sen nästa år så sitter nya taktiken perfekt..