2026-01-09, 16:44
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Det säger jag inget om, men att någon agerar klumpigt ger inte någon annan rätten att köra över denne. Hela situationen hade kunnat lösts om kvinnan slagit av bilmotorn och lytt agenternas uppmaningar. Istället visade det sig att hon var en Mega-Karen och så gick det som det gick.
Nej, det var ICE-mannen som var en vapendåre som inte lydde sina inlärda instruktioner och därför gick det som det gick.

Med dina argument skulle antagligen 5-10 pers per år skjutas ihjäl av svensk polis. Tur att det inte är så.
Citera
2026-01-09, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Jag är inte säker på det. När just vita medelklasskvinnor dödas blir amerikanen mer arg än när andra dör. Sen beror det på om man tillhör lag röd eller blå. Men jag gissar att independent kommer bli mer sura.

Detta stämde säkert på 90-talet men numera är folket förbannat trötta på dessa rabiata Karens.

De enda som surar över denna galning är vänsterradikala som manipuleras genom att stirra sig blinda på filmen som är tagen bakifrån där man knappt kan se hur Renee Good kör på skytten.
Citera
2026-01-09, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D213
Tycker du att svensk polis bör maskera sig?
Att vara anonym är ett skydd mot den organiserade brottsligheten som nog kan bli aktuellt även i Sverige på många fronter om det inte redan är det, (tror jag). Betänk att vänster-korrupta städer i USA samordnar motstånd mot ICE med mexikanska karteller.
Citera
2026-01-09, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D213
Avrättade de honom på plats?
Fåna dig lagom, du är i den här tråden enbart för att du tycker att det är perfekt att få vädra ditt Trumphat här, du skiter fullständigt i hur många lesbianer som skjuts.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ms-X
Kvinnan var dessutom en aktivist som var där enkom för att motarbeta ICEs arbete med att rensa ut kriminella illegala invandrare från USA.
Än sen?

Ni vänsterblivna Trump-tards gillar väl aktivister?

Citat:
Allt tyder på att hon avsiktligt ämnade att köra över och skada ICE-agenten som sköt. Typiskt självförsvar. Case closed.
Tvärtom, det finns absolut ingenting som tyder på det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Det säger jag inget om, men att någon agerar klumpigt ger inte någon annan rätten att köra över denne. Hela situationen hade kunnat lösts om kvinnan slagit av bilmotorn och lytt agenternas uppmaningar. Istället visade det sig att hon var en Mega-Karen och så gick det som det gick.
Nä men det har nämnts nu över 100 gånger i tråden att däcken pekar åt höger så hon är inte ens på väg att köra över ice-agenten. Han om någon ser ju att hon rattar som faan åt höger.
Citera
2026-01-09, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Allt det här är helfel. Floyd dödades av en polisman som knäade hans hals tills han ströps. Floyd hade innan dess uppträtt helt galet i 30 minuter pga fentanyl och ändå fick inte den polisen knäa honom och polisen dömdes till 22 år i fängelse. De här skotten är ett mycket allvarligare brott och straffet blir längre.

ICE är en federal myndighet så det aktuella fallet går inte att jämföra med Floyd. Dessutom offrades den stackars polismannen under en mycket problematisk tid i USA. Det blev dock på ett sätt en vändpunkt. Numera gäller lag och ordning och reda även om starka krafter kämpar emot, speciellt i s.k. blå delstater (demokratstyrda som Kalif., Oregon, Washington, New York, Illinois, Minnesota...)
Citera
2026-01-09, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Att vara anonym är ett skydd mot den organiserade brottsligheten som nog kan bli aktuellt även i Sverige på många fronter om det inte redan är det, (tror jag). Betänk att vänster-korrupta städer i USA samordnar motstånd mot ICE med mexikanska karteller.

Hemlig polis med rätt att döda, alltså.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngvarS
Solklart självförsvar men dårarna i vänster försöker skapa kaos.
Dårarna till vänster försöker alltid skapa kaos, precis som dårarna till höger.

Detta var inte självförsvar, enbart dårar tycker det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phailure
Detta stämde säkert på 90-talet men numera är folket förbannat trötta på dessa rabiata Karens.

De enda som surar över denna galning är vänsterradikala som manipuleras genom att stirra sig blinda på filmen som är tagen bakifrån där man knappt kan se hur Renee Good kör på skytten.

Jag blir så trött på alla i det röda och blå laget inklusive Trump och dem politiker som inte kan vänta på utredningen. Som är normalt även i USA.

25-30 procent av inläggen på social media är fake och är till att göra folk arga
Citera
Medlem
Sobrilbils avatar
Hur fort åker bilen när första skottet avlossas? 4 km/h? 5? 6? 7 kanske? Det är normal gånghastighet.
Citera
2026-01-09, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omniscientpotent
Dårarna till vänster försöker alltid skapa kaos, precis som dårarna till höger.

Detta var inte självförsvar, enbart dårar tycker det.

Det är tydligt att det var självförsvar och vad gjorde kvinnan där?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in