2026-01-08, 23:03
Medlem
oldeubois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grodannn
Ja precis,. De som gått i tid och otid överallt.

Ryktet stämmer att de är dessa.
Märkligt. Jag är inte ifrån Norberg men jag har också hört om dessa som ett slags "fenomen" under åren. Levde de utanför samhället, så att säga?
Citera
2026-01-08, 23:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av oldeuboi
Märkligt. Jag är inte ifrån Norberg men jag har också hört om dessa som ett slags "fenomen" under åren. Levde de utanför samhället, så att säga?
Orterna Norberg och Sala är två exempel där det finns enormt många människor som åtminstone lever lite i sina egna världar. Många kufar/avskärmade från övriga Sverige.
Citera
2026-01-09, 07:51
Medlem
Jaha. En kvinna igen.

Det verkar mest vara kvinnor och svartskallar som utför mord i detta land.
Citera
2026-01-09, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oldeuboi

Jag är utflyttad sen 15 år tillbaka.
Har aldrig pratat med dom, men sett dom x antal gånger. Dom kunde vara ute och gå mitt i natten längst vägar där tunga fordon åker. Dom gick alltid tillsammans.
Finns/fanns många speciella människor i byn och dom var en av de.
Citera
2026-01-09, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tortelli
Orterna Norberg och Sala är två exempel där det finns enormt många människor som åtminstone lever lite i sina egna världar. Många kufar/avskärmade från övriga Sverige.
Det gäller väl hela Bergslagen, ett fantastiskt område på många olika sätt.
Jag kan ha fel men jag tror att jag träffat mgm, många år sen men namn och ort klingar tillsammans.
Det är sannolikt inte det helaste av Guds barn och det stämmer också.
Det är naturligtvis en djupt sorglig historia oavsett, men det blir mer påtagligt när man har lite insyn i förhållandena.
Citera
2026-01-09, 16:40
Medlem
Fartarallts avatar
"Kristi brud" är väl därifrån, oxå lite speciell.

Edit, nej Nora
Senast redigerad av Fartarallt 2026-01-09 kl. 16:44.
Citera
2026-01-09, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fartarallt
"Kristi brud" är väl därifrån, oxå lite speciell.

Edit, nej Nora

Nästan rätt, hon är från Frövi, Lindesberg.
Citera
2026-01-10, 01:26
Medlem
g0dspirits avatar
Det som har hänt är att en dotter har slagit ihjäl sin mamma. Kvinnan har växt upp med fysiskt och psykiskt våld sedan födseln egentligen. Hon har bott hemma med sin mor hela livet, och hon är runt 55 år idag.

Mamman var 70+. Min uppfattning är att kvinnan till slut efter alla år tappade det och slog till slut tillbaka.

Mamman har mikro-styrt kvinnan med full kontroll hela hennes liv där mamman ska till och med ha bestämt vilka kvinnan får prata med, där alla deras grannar var förbjudna att prata med exempelvis. Oerhört dyssigt och tragiskt rakt igenom.
Citera
2026-01-10, 04:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av g0dspirit
Det som har hänt är att en dotter har slagit ihjäl sin mamma. Kvinnan har växt upp med fysiskt och psykiskt våld sedan födseln egentligen. Hon har bott hemma med sin mor hela livet, och hon är runt 55 år idag.

Mamman var 70+. Min uppfattning är att kvinnan till slut efter alla år tappade det och slog till slut tillbaka.

Mamman har mikro-styrt kvinnan med full kontroll hela hennes liv där mamman ska till och med ha bestämt vilka kvinnan får prata med, där alla deras grannar var förbjudna att prata med exempelvis. Oerhört dyssigt och tragiskt rakt igenom.
Men fyfan så tragiskt...Har den MGM nån funktionsnedsättning el har hon "bara" blivit psykiskt & fysiskt misshandlad av den hon misstänkks ha dräpt?Vilket tragiskt öde,om det är som du säger.Finns nog ett stort mörkertal, av såna här fall som du beskriver.
Citera
2026-01-10, 04:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fillesnor
Jaha. En kvinna igen.

Det verkar mest vara kvinnor och svartskallar som utför mord i detta land.

Det var ju varit vita män på nyheterna och löpsedlarna senaste tiden.
Citera
2026-01-10, 13:34
Medlem
g0dspirits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makzat
Men fyfan så tragiskt...Har den MGM nån funktionsnedsättning el har hon "bara" blivit psykiskt & fysiskt misshandlad av den hon misstänkks ha dräpt?Vilket tragiskt öde,om det är som du säger.Finns nog ett stort mörkertal, av såna här fall som du beskriver.

Ett riktigt mörker. Nej kvinnan är normalbegåvad men helt klart psykiskt påverkad av mammans förtryck. Båda är etniskt svenskar och det handlar dvs inte om något religöst lr liknande, enbart riktigt sjukt.

Förstår inte hur man kan göra såhär mot sitt egna barn, hela kvinnans liv har sugit och frågan är om det kanske sjukt nog blir ”bättre” nu när hon åker in i fängelse. Riktigt tragiskt och orättvist, vem hade inte till slut agerat som gjorde?
Citera
2026-01-10, 15:00
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av g0dspirit

Två kvinnor som är rejäla brottslingar alltså. En som misshandlat och en som mördar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in