2026-01-09, 15:48
Medlem
Citat:
Överåklagare Anders Jakobsson har tidigare bekräftat för Expressen att en påse tagits i beslag. Vad den innehåller är inte känt eftersom även den ska skickas på analys.
https://www.expressen.se/nyheter/politik/sd-toppen-katja-nybergs-snabbtest-visade-pa-knark/

Hennes advokat är ute och vevar och påstår att alla uppgifterna i media inte stämmer.
Snabbtest är inte bevis osv. Men ta för fan och leverera provsvaren.
Citera
2026-01-09, 15:49
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Hon har jobbat med SÄPO och NOA och hoppas kanske att inflytelserika personer ska rädda henne ur knipan med fejkade provsvar?
För djävligt i så fall och mycket fult. Öht.
Citera
2026-01-09, 15:50
Medlem
Kungenshoras avatar
Även fast jag ogillar hycklande dödsknarknarnazistpolisepolitiker så måste jag ändå säga att det är ganska charmigt att en 55-årig kvinna får sötschock av en råtta och hellre kör ner i diket än kör över en råtta.
Kan iofs tyda på att hon var väldigt hög på kokain, tror inte hon är sådär snäll och omtänksam utan droger i blodet, hon ger ett ganska osympatiskt intryck i vanliga fall.
Citera
Medlem
GreenBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Vad ska han säga då? Om hon nekar till att det ens funnits en påse pulver, inga förhör har hållits och inga tester finns klara så finns det ingenting att kommentera innan allt är klart så att säga. Hon har inte ens delgivits någon misstanke än.

Hade hon varit en normal svennebanan hade det här varit klappat och klart för länge sen. Nu är hon polis och i riksdagen så hon behandlas uppenbarligen på annat sätt av rättsväsendet än du och jag skulle göra.
/QUOTE]
TE]

Ja helt klart behandlas hon på annat vis, hon kommer få en hittepå tjänst och gå och lyfta lön på skattebetalarnas pengar lång tid framöver. Har hon suttit länge i riksdagen så får hon väl även riksdagspension för ett riktigt skitjobb hon gjort.
Citera
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 42-43-44
Jo men blodprovet har ju ännu inte sagt sitt, och själv hävdar hon att hon var nykter, samt till att blåsningen gett samma besked.

Kan det vara fråga om aktivistpoliser som hon råkat ut för?
Katja låter inte Svenskt, fram med stamtavlan nu. Klart att hon ljuger.
Citera
2026-01-09, 15:51
Medlem
AussieRedMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Vad ska han säga då? Om hon nekar till att det ens funnits en påse pulver, inga förhör har hållits och inga tester finns klara så finns det ingenting att kommentera innan allt är klart så att säga. Hon har inte ens delgivits någon misstanke än.

Hade hon varit en normal svennebanan hade det här varit klappat och klart för länge sen. Nu är hon polis och i riksdagen så hon behandlas uppenbarligen på annat sätt av rättsväsendet än du och jag skulle göra.
Han borde verkligen gå ut och kommentera fallet, då detta är en högt uppsatt partimedlem o riksdagsledamot.
Citera
2026-01-09, 15:51
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Hon har fått lämna blod- och urinprov och jag antar att de letar efter både alkohol och andra droger. Detta är också en 100% korrekt uppgift av AB.

Det är ingen som betvivlar dina uppgifter om det!

Hon blåste negativt för alkohol på plats när polisen stoppade henne.

Oisin går ut i Aftonhoran ganska snart därefter och hävdar grov rattfylla.

En journalist måste kunna uttrycka sig klarare än så!?

Han hävdar grov rattfylla (alkohol). Vad vet han om det, när hon inte ens blåste positivt på plats!?

Polishuset läcker som ett såll.
Citera
2026-01-09, 15:52
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loekskal
Hoppas, spännande om hon blir dömd för Grovt Rattfylleribrott så hon hamnar i en ytterligare mer exklusiv skara.

https://www.mhf.se/fa-personer-lagfors-for-grovt-drograttfylleri-visar-forskningsrapport/#

Det finns ju inga specifika mätvärden för det som vid alkohol. Men att väja för en råtta eller liknade och köra av vägen kan nog kanske ses som grovt.

Varför? För det första väjer man inte för ett litet djur. För det andra så kunde hon ha krockat med en annan bil när hon väjde. Hon körde liksom inte rakt fram utan att störa nån. En olycka uppstod ju. Det måste ju bara värre än att bara köra en bil påverkad av droger.

Hon har ju kämpat för högre straff för de som dödar andra vid rattfylla. Hon hade tur att hon inte blev en av dessa.
Citera
2026-01-09, 15:53
Medlem
Man kan anta att Katja kommer ha många exempel på mediciner hon äter som kan ha givit utslag på drogtestet. -Min väninna gav mig tablettten mot migrän yidda-yadda-yoda! Att den innehöll benso hade jag ingen aning om…
Citera
2026-01-09, 15:53
Avstängd
Abdi-Lena-Alkissons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBuster
Katja låter inte Svenskt, fram med stamtavlan nu. Klart att hon ljuger.

Hennes flicknamn var Svensson.

Det låter ju inte heller svenskt
Citera
2026-01-09, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snigelslum
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/m0RGml/katja-nyberg-gripen-for-rattfylla

När avgår hon?
Snarast är väl lämpligt.

Samtidigt så blev Bodström påkommen och det han stannade kvar.
Citera
2026-01-09, 15:55
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Han borde verkligen gå ut och kommentera fallet, då detta är en högt uppsatt partimedlem o riksdagsledamot.

Och det lär han göra. Men det finns ju egentligen inte mycket att kommentera innan det är klarlagt. Ska han stå och kommentera Aftonbladets anonyma uppgifter som redan nu visat sig ha brister? Eller ska han kommentera åklagarens uppgift att pulver tagits i beslag men ingen provanalys är klar än så ingen vet vad för pulver det är?

Vad vill du höra från partiledningen just nu egentligen? De behöver ju veta omfattning och allvarligheten i vad hon har gjort innan de kan säga nåt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in